Archief - verstrooidheid: de oplossing?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

democracy02

Legacy Member
ja pak rilatine goed idee.
lekker uw lichaam, dopaminereceptoren in de hersenen & geestelijke gezondheid verneuken :p

Killer Queen

Legacy Member
Besef: dit is niet normaal.

Zo ben je inderdaad een gevaar op de weg.

Ga naar je huisarts, laat je doorverwijzen.
Maar aangezien je minderjarig bent kan je wel eens op een enorm lange wachtlijst komen te staan.
Of ga meteen naar een neuropsychiater.
Concentratieproblemen kunnen door EEG tests daadwerkelijk opgespoord worden.

Je kan een tekort hebben aan stoffen die de informatie in je hersenen sturen.
Als het zo is ben je beter af met medicatie dan zonder.
Er zijn nog andere dingen dan Rilatine.

Add werd er geöpperd, kan best zijn, maar er zullen nog wel dingen zijn.
Meer informatie over ADD http://www.levente.nl/
of Google :)
Succes

AnthonyBoone

Legacy Member
ik kan me soms ook niet goed concentreren hoor, als leerkracht iets zegt en ik luister ben ik het zo vergeten :s maar als ik game dan ben ik uiterst geconcentreerd en alels wat rondom mij gebeurt hoor ik niet :D maar dan haal ik wel telkens goede scores op servers :)

boogje

Legacy Member
Killer Queen zei:
Besef: dit is niet normaal.

Zo ben je inderdaad een gevaar op de weg.

Ga naar je huisarts, laat je doorverwijzen.
Maar aangezien je minderjarig bent kan je wel eens op een enorm lange wachtlijst komen te staan.
Of ga meteen naar een neuropsychiater.
Concentratieproblemen kunnen door EEG tests daadwerkelijk opgespoord worden.

Je kan een tekort hebben aan stoffen die de informatie in je hersenen sturen.
Als het zo is ben je beter af met medicatie dan zonder.
Er zijn nog andere dingen dan Rilatine.

Add werd er geöpperd, kan best zijn, maar er zullen nog wel dingen zijn.
Meer informatie over ADD http://www.levente.nl/
of Google :)
Succes

ik ben gewoon een persoon die steeds in zen gedachten verdwaalt en daardoor dingen constant vergeet etc., maar dat is gewoon verstrooidheid dat met wat trucjes kan worden afgeleerd (hoop ik ?), maar zo extreem vind ik het eigenlijk niet. This niet normaal, maar ook niet abnormaal imo :)

democracy02

Legacy Member
boogje zei:
ik ben gewoon een persoon die steeds in zen gedachten verdwaalt en daardoor dingen constant vergeet etc., maar dat is gewoon verstrooidheid dat met wat trucjes kan worden afgeleerd (hoop ik ?), maar zo extreem vind ik het eigenlijk niet. This niet normaal, maar ook niet abnormaal imo :)
ben je zeker dat je geen brainchirurgie wil ondergaan en daarna jezelf toetakelen met relatine? it really helps, ask the doctor!


weetje: in de klas van m'n 8 jarig neefje slikt 50% van de leerlingen al relatine, om betere school resultaten te bekomen. en dit is in veel scholen het geval, hoorde ik van m'n lerares op de middelbare school vorig jaar :eek: :eek:


ADD my ass... relatine zou alleen moete gegeven worden aan kids die echt HYPERACTIEF zijn en er zelf zwaar onder lijden,
en dan nog zou ik als ouder heel goed nadenken voor ik dat doe. omdat die hyperactiviteit vaak te wijten is aan een externe oorzaak... bijvoorbeeld een allergie aan westerse voeding, die kan worden genezen met een supergezond dieet en dergelijke.

'k denk da relatine, net als anti-depressiva's, alleen nodig zijn bij de gevallen waar het echt gaat om een aangeboren afwijking gaat waar de hersenen niet goed functioneren. en deze gevallen zijn waarschijnlijk 1% van alle patiënten die deze "geneesmiddelen" gebruiken.

Killer Queen

Legacy Member
Feitje: het gaat hier niet over betere schoolresultaten krijgen.
Dus dus voor jou is stoppen voor een groen licht goed functioneren. Ok.

We zullen het enkel weten als hij iets onderneemt/probeert he.

democracy02

Legacy Member
ik heb ook al meer dan 1 keer door het rood licht gereden omdat ik niet goed oplette... ik dacht dat ik het groen zag springen, maar het was voor het zebrapad.

de oplossing is meer aandachtig zijn... 't is makkelijk om lui en onaandachtig te zijn, maar als je zoiemand bent die nogal zweverig leeft lukt het wel mits een kleine inspanning :p

morph123

Legacy Member
dit klinkt allemaal zo bekend he maarja ik heb dan ook adhd. adhd minderd wel met het ouder worden maar weggaan doet het nooit.kheb hier uit principe nooit medicijnen voor genomen.
het is weldegelijk mogelijk om je hersenen te trainen om aandachtiger te zijn.klinkt mischien stom maar mediteren helpt.en als ik er al in slaag om mijne kop leeg te maken al is het maar voor een paar minuten dan kan jij dat zeker.

Killer Queen

Legacy Member
democracy02 zei:
ik heb ook al meer dan 1 keer door het rood licht gereden omdat ik niet goed oplette... ik dacht dat ik het groen zag springen, maar het was voor het zebrapad.

de oplossing is meer aandachtig zijn... 't is makkelijk om lui en onaandachtig te zijn, maar als je zoiemand bent die nogal zweverig leeft lukt het wel mits een kleine inspanning :p

Iemand met concentratieproblemen zeggen dat ie moet opletten is net als tegen iemand met chronische depressie zeggen "kop op".

Tobi-

Legacy Member
AnthonyBoone zei:
ik kan me soms ook niet goed concentreren hoor, als leerkracht iets zegt en ik luister ben ik het zo vergeten :s maar als ik game dan ben ik uiterst geconcentreerd en alels wat rondom mij gebeurt hoor ik niet :D maar dan haal ik wel telkens goede scores op servers :)

heb ik ook.. vooral bij Luister examens. Kan ik extreem goed.. maar meestal hoor ik een heel stuk niet omdat ik aan het filosoferen ben.. had ik vroeger met Wiskunde :sop:
maar als iets me interreseert; Gamen,voetbal,meisjes,.. dan let ik wel altijd op..:unsure:

sneax

Legacy Member
Ik ken het feit van constant in gedachten verzonken te zijn (gewoon, zoals ge zegt, filosoferen, of fantaseren, u dingen voorstellen, etc... en de wereld rondom u compleet vergeten). Ik zeg weinig goeiendag tegen bekenden op straat bv. (ik kijk wel rond enzo, maar ben altijd in gedachten verzonken en 'zie' dus niks).

Gewoon, als het belangrijk is, tegen uw eigen zeggen: FOCUS!!! Ik denk wel dat ge dat kunt leren.

En ivm niet mee zijn als iemand verteld, ik heb da ook vaak, als ze iets onintressant vertellen ofzo (en dus geen goesting heb om te vragen om te herhalen) dan mimic gewoon de andere persoon en da lukt altijd lol :p Als ze zo iets zeggen en ze nemen een negatieve houding aan dan zeggen : "neenee, das just!" en dezelfde gebaren doen als hun, en zo omgekeerd hetzelfde hehe! Ook als ik ze ni versta (vaak in cafés ofzo) gewoon knikken en hun gebaren nadoen, dan lijkt het altijd of ge mee zijt. En dan achteraf zelf over iets volledig anders beginnen babbelen hehe

MyDyingBride

Legacy Member
Ik kan ook wel vrij verstrooid zijn.

VB: Bij mijn praktijk koken, zei de chef-kok, neemt ne keer een touw om de saus te binden, ik heb dus effectief ne kwartier achter een touw zitten zoeken.

Hij bedoelde dus wel degelijk bloemboter ofzo om de saus mee dikker te maken :p

Of ik moest naar het gemeentehuis, maar het was al een tijdje geleden dat ik daar nog ne keer geweest was en blijkbaar was dat van gebouw en adres veranderd, maar ik had daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. En dus ik ga zoals gewoonlijk naar het oude adres en doe de voordeur open (ja, die mensen hun voordeur was zomaar te openen :s ) en opeens stond ik daar midden in iemand zijn living. :D

Gelukkig hebben ze mij niet gezien of tging verkeerd zijn afgelopen :x

Kheb zo nog duizenden voorbeelden, mja, dat is ook gewoon een kwestie van een gebrek aan concentratie op dat moment hehe

Sephiroth

Legacy Member
ik ben meestal vergeetachtig als ik voor de pc zit
ik denk dan bv aan een ding die ik moet doen (bv iets opzoeken op google), ik denk daaraan, switch even naar msn om tegen iemand te chatten, en dan ben ik het weer kwijt :p
das is zooooo lastig, maar meestal pijnig ik mijn hersenen en komt het terug dan :p

virox

Legacy Member
Killer Queen zei:
Add werd er geöpperd, kan best zijn, maar er zullen nog wel dingen zijn.
Meer informatie over ADD http://www.levente.nl/
of Google :)
Succes

'k heb die site eens van onder tot boven gelezen,... 'k moet zeggen alles komt mij extreem bekend voor niet altijd in zo'n extreme vorm. Maar als ik eens rond kijk op mijn kot :unsure: 1 grote puinhoop, taken die ik gepland had om deze morgen te doen zijn al weer allemaal opgeschoven. Mijn gedachten springen zoals iemand met ADD ook van het een naar het ander en voor je't weet zijt ge enkele uren verder zonder te beseffen wat ge nu eigenlijk allemaal gedaan hebt. Maar de ervaringen van de wereld rondom mij. Dikwijls heb ik het gevoel dat alles tegelijk op mij afkomt en wenste ik dat ik de tijd een minuut stil kon zetten om op adem te komen.
Ik word rap moe als het late namiddag wordt... Terwijl ik overdag al mijn energie verdoe en 's avonds dan heel crash als er nog vanalles te doen is rondom mij. Mensen die bezoek brengen of aandachtig film proberen te volgen... Maar eenmaal dat voorbij is en iedereen rond mij gaan slapen is of weg is dan kom ik precies weer heel tot leven. Dan kan ik tot gat in de nacht dingen doen die ik overdag had moeten doen.
Muziek speelt (soms zelfs 1 liedje dat in loop staat), tv staat op, ik begin spontaan op te ruimen, te tekenen, te eten, naar nachtwinkel tjolen omdat iets plots nodig heb. Maw gewoon 101 dingen door elkaar en nooit volledig doen. Iets wat ik overdag wanneer alle drukte rond mij is niet in slaag om te doen. (Mss ben ik nu wel wa beinvloedt door die site, maar 't geeft een goed gevoel an mij dat ik toch niet de enige ben die zo leeft en misbegrepen voelt op momenten.)
Die hyperfocus is allesinds zeer herkenbaar. Wanneer ik in alle rust ben mij plots voor 101% kan geven voor iets, hoe onbenullig en onbelangrijk het soms ook kan zijn. Waarna ik achteraf altijd verbaasd ben van huh? ziede wel dat ik het kan waarom kon ik dat dat paar uur geleden niet overdag?
Ik ben bvb den enigen van mijn vrienden die tijdens de blok/examens overdag niets doe en dan wanneer iedereen naar zijn nest gaat pas begin in gang te schieten. Mijn bioritme wordt met 5u opgeschoven tijdens de examens. Iets wat veel mensen rondom mij niet snappen, vooral mijn ma wordt er zot van. Daarom ook dat ik op kot blijf studeren om in alle rust zonder mensen rond mij die mij toch niet verstaan.
Tijdens de blok sta ik op tegen 1u 's middags. Doe de rest van de dag echt helemaal niets nuttigs, ook al probeer ik mij te concentreren en eenmaal 18u-19u nadert begin ik zo precies in versnelling te graken, doe nog praatje met mensen op msn, muziek speelt, forums surfen en tegelijk aan het leren... En tegen 10u begin ik echt spontaan te leren en dat kan gaan tot 3-4u 'snachts... af en toe een korte pauze van 5min en blijven gaan...:unsure:
Velen verklaren mij voor te lachen zot. Maar ik voel er mij alles behalve normaal bij.:crazy: :)

boogje

Legacy Member
virox zei:
'k heb die site eens van onder tot boven gelezen,... 'k moet zeggen alles komt mij extreem bekend voor

mij ook, iedereen wss. Ik haat echt van die bullshit als ze u een "gedragsstoornis" willen aanschrijven ( wat ze al soms deden bij mij) zodat ge kweet ni wat moet inpakken. doe ik niet,punt uit <.<

virox

Legacy Member
boogje zei:
mij ook, iedereen wss. Ik haat echt van die bullshit als ze u een "gedragsstoornis" willen aanschrijven ( wat ze al soms deden bij mij) zodat ge kweet ni wat moet inpakken. doe ik niet,punt uit <.<
Jah mij gade ook niet zien slikken ze, maar et gevoel dat et tenminste een bekend fenomeen is doet er al veel aan om mijn leven vanuit een andere hoek te zien. En dan mijn gedrag gezien vanuit het standpunt van dat fenomeen eigenlijk heel normaal lijkt.
En het feit dat mijn maag soms blokkeert en korte stressaanvallen krijg op extreem drukke momenten eigenlijk gewoon een reactie dat ik nood heb aan een time-out. M'n vrienden weten dat dan ook dat ze mij even met rust moeten laten, wat alles veel draaglijker maakt dan dat ze daar allemaal van niets weten en beginnen te zagen rond mijn oren van gaat het. En zodra dat over is voel ik mij herboren en merk je er niets meer van. Vroeger verborg ik dat voor iedereen en dat lukte goed omdat er buiten die 5min eigenlijk niets raars aan de hand was... Maar nu de meesten het rond mij weten komt het ook al veel minder voor dan vroeger.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
MyDyingBride zei:
Ik kan ook wel vrij verstrooid zijn.

VB: Bij mijn praktijk koken, zei de chef-kok, neemt ne keer een touw om de saus te binden, ik heb dus effectief ne kwartier achter een touw zitten zoeken.

Hij bedoelde dus wel degelijk bloemboter ofzo om de saus mee dikker te maken :p

Of ik moest naar het gemeentehuis, maar het was al een tijdje geleden dat ik daar nog ne keer geweest was en blijkbaar was dat van gebouw en adres veranderd, maar ik had daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. En dus ik ga zoals gewoonlijk naar het oude adres en doe de voordeur open (ja, die mensen hun voordeur was zomaar te openen :s ) en opeens stond ik daar midden in iemand zijn living. :D

Gelukkig hebben ze mij niet gezien of tging verkeerd zijn afgelopen :x

Kheb zo nog duizenden voorbeelden, mja, dat is ook gewoon een kwestie van een gebrek aan concentratie op dat moment hehe

:rofl: goe bezig :D
edit: ik ben u ni aant uitlachen, tis gwn grappig :p

Pirate!

Legacy Member
Een clichévoorbeeld van mezelf:

Ik: Ey, waar ligt mijn pet?
Ander: Staat op uw hoofd

...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan