Archief - verstrooidheid: de oplossing?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Beste TNG'ers,

Sinds zondag ben ik 16 jaar en zoals velen reeds kunnen raden zou ik graag een scooter hebben om mee rond te rijden.( bv. elke dag naar school iig.) Mijn ma ziet dat helemaal niet zitten, hoewel ik zeer voorzichtig ben met alles . Echter, ik ben een persoon die extreem verstrooid is en heel veel dingen vergeet. Ook nu al in het verkeer is dat zo. Bijvoorbeeld : ik kom aan een licht, en ook al is het groen, stop ik ( tot de ergernis van de chauffeurs die maar teken doen dat ik door mag:$ ) en pas ff later dringt het tot me door dat het wel eens groen licht voor mij zou kunnen zijn:lol: . Elke vakantie zorg ik er wel voor dat ik de kamersleutel vergeet in het hotel/appartement zodat we een nieuwe moeten gaan halen, of zout op de pannenkoeken strooien terwijl er in het groot op de pot " ZOUT" staat is ook zoiets. Ik kan nog blijven doorgaan, maar to the point : wat kan ik daar nu aan doen? Meer slapen? Ja, later opstaan kan ik niet voor school, en vroeger gaan slapen lukt mij toch nooit. Het probleem is ook dat ik constant in men hoofd iets aant denken ben. Niet perse een probleem, maar gewoon wat filosoferen in men eigen gebeurd maar al te vaak :unsure: .

Ik kon daar vroeger wel altijd mee leven, omdat ze dan niks van u verwachten, het school peanuts was en telkens als ik dan iets verkeerd doe ( allé, niet express verkeerd doe :p ) ze zeggen : " This toch nen verstrooide professor eh ^^", maar nu moet het toch eens gedaan zijn. Binnen een paar jaar dulden mensen niet meer dat je verstrooid bent of constant dingen vergeet. Dan moet je gefocust zijn op wat je doet en het juist doen ( en maar goed ook), dus nu is misschien het goede moment om daar iets aan te doen door bepaalde trucjes.

Enig idee?:)

PhAnToM^

Legacy Member
boogje zei:
Beste TNG'ers,

Sinds zondag ben ik 16 jaar en zoals velen reeds kunnen raden zou ik graag een scooter hebben om mee rond te rijden.( bv. elke dag naar school iig.) Mijn ma ziet dat helemaal niet zitten, hoewel ik zeer voorzichtig ben met alles . Echter, ik ben een persoon die extreem verstrooid is en heel veel dingen vergeet. Ook nu al in het verkeer is dat zo. Bijvoorbeeld : ik kom aan een licht, en ook al is het groen, stop ik ( tot de ergernis van de chauffeurs die maar teken doen dat ik door mag:$ ) en pas ff later dringt het tot me door dat het wel eens groen licht voor mij zou kunnen zijn:lol: . Elke vakantie zorg ik er wel voor dat ik de kamersleutel vergeet in het hotel/appartement zodat we een nieuwe moeten gaan halen, of zout op de pannenkoeken strooien terwijl er in het groot op de pot " ZOUT" staat is ook zoiets. Ik kan nog blijven doorgaan, maar to the point : wat kan ik daar nu aan doen? Meer slapen? Ja, later opstaan kan ik niet voor school, en vroeger gaan slapen lukt mij toch nooit. Het probleem is ook dat ik constant in men hoofd iets aant denken ben. Niet perse een probleem, maar gewoon wat filosoferen in men eigen gebeurd maar al te vaak :unsure: .

Ik kon daar vroeger wel altijd mee leven, omdat ze dan niks van u verwachten, het school peanuts was en telkens als ik dan iets verkeerd doe ( allé, niet express verkeerd doe :p ) ze zeggen : " This toch nen verstrooide professor eh ^^", maar nu moet het toch eens gedaan zijn. Binnen een paar jaar dulden mensen niet meer dat je verstrooid bent of constant dingen vergeet. Dan moet je gefocust zijn op wat je doet en het juist doen ( en maar goed ook), dus nu is misschien het goede moment om daar iets aan te doen door bepaalde trucjes.

Enig idee?:)

ik ga deze thread mss wel eens volgen aangezien ik met exact hetzelfde probleem zit :(

Gentille

Legacy Member
Ik kan soms ook wel eens verstrooid zijn en zaken vergeten, maar bij jou is het blijkbaar erger. Weet niet echt wat je er zou kunnen aan doen :s. Je blijven focussen op zaken en niet probereren afdwalen in je gedachten mits oefening moet dit wel doenbaar zijn me dunkt.

Cyclone

Legacy Member
Kweet niet of ge in het verkeer naar muziek luistert? dan zeker daar al mee stoppen dat ge voledig op de baan gefocused zijt :)

boogje

Legacy Member
Cyclone zei:
Kweet niet of ge in het verkeer naar muziek luistert? dan zeker daar al mee stoppen dat ge voledig op de baan gefocused zijt :)

nee, kheb da eens een week gedaan, maar toen wask tegen een paalke gereden met de pijnlijke ( maar wel grappige) gevolgen vandien:lol:

edit: daarna dus mee gestopt ^^

democracy02

Legacy Member
'k vind ik ook da alles te rap gaat hoor, maar de maatschappij moe zich aanpassen aan mij en niet andersom...
want anders heb ik stress, en zoals algemeen te weinig geweten: stress kills

wees blij da ge verstrooid zijt, en kunt filosoferen, en het leven op't gemak doen.
héél veel mensen kunnen da nie meer en staan op automatisch piloot...

ze zijn gevangen genomen in de wereld van tijd en plaats.
ze haasten zich om te kunnen genieten wanneer ze klaar zijn met alles,
en wanneer ze klaar zijn met alles zijn ze te gestresseerd om echt ten volle te genieten van hun vrije tijd.

leer genieten van elk moment en doe het leven rustig aan zou ik zeggen.
desnoods vertrek je 10 minuten vroeger om toch op tijd aan te komen op school :)

en als je verder studeert, kies een job waar je niet al te aandachtig moet voor zijn.
geen werk waar je constant voor moet nadenken, of vlug vlug moet werken.
tenzij je daar van houd natuurlijk ( :eek: )

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

ken je dat gevoel, wanneer een melodisch muziekje je naar hogere sferen brengt?
het is net alsof tijd eventjes niet meer bestaat, en je denkt nergens meer aan.
je hebt eventjes al de bullshit die het leven zou moeten voorstellen vergeten.

dat gevoel is vrijheid, en deze vrijheid is er niet alleen als je geluk hebt dat een muziekje je op een bepaalde manier kan raken...
vrijheid is er altijd. maar enkel en alleen, als je jezelf toe laat vrijheid (wat een synoniem is voor: het leven) te ervaren.

je leeft pas wanneer dat wat je denkt dat het leven is laat dood gaan (gedachten over de toekomst of het verleden).

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

wanneer ik twee mensen zie wandelen die even proberen te genieten van de natuur, kom ik al te vaak tot de constatie dat deze mensen niet op gaan in hun omgeving... ze praten over het werk, ze praten over hem en hij, en ik toen en jij vroeger, en wij later...

omdat ze denken dat het leven alleen bestaat op bepaalde momenten. tijdens sex, tijdens het opgaan in de muziek, tijdens het bekijken van een spannende film. maar het leven is er altijd. elk moment heeft een mens de keuze, om zichzelf te laten verliezen in de exstase van het moment.

maar omdat hij heel zijn leven heeft geleerd om "veel te denken en alert te zijn", is hij zich niet bewust van deze keuze.
& heeft hij de pech gehad zijn leven grotendeels te verspillen in het proberen van het leven te bereiken,
in plaats van het leven elk moment te nemen zoals het is.

vandaar ook dat mensen zo gemakkelijk verslaafd worden aan drugs, alcohol, sex, televisie, games...
het helpt hen om te ontsnappen van de eindeloze tyrannie die op hen wordt uitgeoefend door hun gedachten...

terwijl dat het elk moment perfect mogelijk is om op te staan uit te dood... en te terug te beginnen leven.
met of zonder sex. met of zonder film. niet daar, niet vroeger, niet later.... maar hier en nu :)

grtz

virox

Legacy Member
ik heb da altijd in gesprekken, mensen vertellen dingen tegen mij en plots ben ik gans den draad kwijt omdat er iets rondom mij gebeurt dat een fractie van een seconde mijn aandacht trekt :s

democracy02

Legacy Member
virox zei:
ik heb da altijd in gesprekken, mensen vertellen dingen tegen mij en plots ben ik gans den draad kwijt omdat er iets rondom mij gebeurt dat een fractie van een seconde mijn aandacht trekt :s
ik ook ik vind dat zalig...

'k snap er het negatieve punt nie aan? de persoon moet dan maar eventjes herhalen wat hij net zei.

je kan het ook gewoon zo laten. want de meeste dingen die uit de mensen hun mond komen zijn toch oppervlakkig/onbelangrijk :)

FEW

Legacy Member
virox zei:
ik heb da altijd in gesprekken, mensen vertellen dingen tegen mij en plots ben ik gans den draad kwijt omdat er iets rondom mij gebeurt dat een fractie van een seconde mijn aandacht trekt :s
dat heb ik als ik naar meisjes luister...
als er een meisje een heel verhaal tegen mij verteld en ik let goed op, dan moet er nog maar het minste gebeuren of ik weet al niet meer over wat ze het hadden, dan moet ik altijd een 10tal seconden nadenken en "faken" dat ik luister. pik geloof dat ik selectief luister, mijn brein vindt vrouwenstemmen precies onbelangrijker dan mannenstemmen en slaat dan minder op.

bij jongens gebeurd dit niet (en nee, ik ben absoluut geen homo ofzo).


ik ben ook wel vaak verstrooid.
bijvoorbeeld: iemand zegt thuis tegen mij: "frederik, ik ga daar naartoe". dan weet ik een half uur later totaal niet meer naar waar die persoon is.

de belangrijkste dingen zet ik dan ook wel in mijn gsm uiteraard :)

boogje

Legacy Member
virox zei:
ik heb da altijd in gesprekken, mensen vertellen dingen tegen mij en plots ben ik gans den draad kwijt omdat er iets rondom mij gebeurt dat een fractie van een seconde mijn aandacht trekt :s

kzeg dan gewoon altijd ja of "mja" of ik glimlach eens.

ALTIJD het goede antwoord:)

virox

Legacy Member
boogje zei:
kzeg dan gewoon altijd ja of "mja" of ik glimlach eens.

ALTIJD het goede antwoord:)

mja idem, ma mensen die mij kennen merken nogal rap da'k et weeral maar es nie verstaan heb.
@democracy2: ik vin da alles behalve zalig. Niemand zegt graag 2x etzelfde... 't is gewoon massa's vervelend en storend ook... Gisteren gaan karten en iemand legde de signalen langs de baan uit en ik had weer een stuk gemist. Wist dus nie wa er aan de hand was als iemand zijn hand in de lucht stak :unsure:
Ma tijdens conversaties is da enorm vervelend. Iemand is zo ne helen uitleg aan't doen en dan besefte plots dat die persoon tegen jou bezig is ... dan stade daar en lachte es efkens en mompel ik iets :sop:

Grike

Legacy Member
virox zei:
mja idem, ma mensen die mij kennen merken nogal rap da'k et weeral maar es nie verstaan heb.
@democracy2: ik vin da alles behalve zalig. Niemand zegt graag 2x etzelfde... 't is gewoon massa's vervelend en storend ook... Gisteren gaan karten en iemand legde de signalen langs de baan uit en ik had weer een stuk gemist. Wist dus nie wa er aan de hand was als iemand zijn hand in de lucht stak :unsure:
Ma tijdens conversaties is da enorm vervelend. Iemand is zo ne helen uitleg aan't doen en dan besefte plots dat die persoon tegen jou bezig is ... dan stade daar en lachte es efkens en mompel ik iets :sop:

Hahahaha diene mompel ken ik ! :D

NitrodusT`

Legacy Member
democracy02 zei:
'k vind ik ook da alles te rap gaat hoor, maar de maatschappij moe zich aanpassen aan mij en niet andersom...
want anders heb ik stress, en zoals algemeen te weinig geweten: stress kills

Wat een openingszin... In een ander topic zei je nog iets over het ergelijke egoïsme van mensen tegenwoordig en dan maakt ge zo'n statement...

Maar soit, jouw zin slaagt op niks. En het is ook niet "zalig" als mensen niet opletten. Het is irritant om dingen te herhalen omdat iemand wegdroomt. Heb zo enkele mensen gekend. Die altijd reageren met "huh" of "wa".

En ja, misschien verval ik nu in stereotypen maar hoe komt het dat mensen met zo'n "houding" altijd van die lamme types zijn die ge "vooruit moet schoppen"?

democracy02

Legacy Member
egoïsme is nie altijd slecht, soms is't nodig om egoïstisch te zijn.
zeker in een wereld als die van nu.

als ge nie oplet, zuigen ze jou helemaal leeg :)

boogje

Legacy Member
NitrodusT` zei:
En ja, misschien verval ik nu in stereotypen maar hoe komt het dat mensen met zo'n "houding" altijd van die lamme types zijn die ge "vooruit moet schoppen"?

heb je het nu over mij? Want dan is dat maar bullshit. Nog nooit gebuisd geweest op een vak in een totaaljaar, 2 lichte buizen (49(,5) ) op examens in die 4 jaar middelbaar, dus ik werk wel voor alles hoor...:unsure:

democracy02

Legacy Member
Oldskooler zei:
ach niemand wilt uw spirituele beeldjes :p

(kan het niet laten :p)
ah jij zit nog in de ontkenningsfase...
het maakt niet uit als ik of mijn boodschap wordt uitgelachen of afgestoten... because that is beside the point.
and my point is: nothing :)

"It is better to be mad in a divine way than to be sane in a human way. I am crazy." - Bhagwan Shree Rajneesh
boogje zei:
heb je het nu over mij? Want dan is dat maar bullshit. Nog nooit gebuisd geweest op een vak in een totaaljaar, 2 lichte buizen (49(,5) ) op examens in die 4 jaar middelbaar, dus ik werk wel voor alles hoor...:unsure:
nee da was op mij :$ :p

Oldskooler

Legacy Member
democracy02 zei:
ah jij zit nog in de ontkenningsfase...
het maakt niet uit als ik of mijn boodschap wordt uitgelachen of afgestoten... because that is beside the point.
and my point is: nothing :)

"It is better to be mad in a divine way than to be sane in a human way. I am crazy." - Bhagwan Shree Rajneesh


damn dat is zo weird, dat ik zelfs niet weet wat zeggen :D:D, en dat gebeurt niet dikwijls.

PureFun

Legacy Member
Je hebt add, gezien de trend zal het niet al te moeilijk zijn wat te shoppen naar een dokter die je een voorschrift voor rilatine/... bezorgt.

boogje

Legacy Member
huh? ik?! :unsure: No way dat ik dat ga doen hoor, zou ik van mezelf ongelofelijk flauw vinden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan