boogje
Legacy Member
Beste TNG'ers,
Sinds zondag ben ik 16 jaar en zoals velen reeds kunnen raden zou ik graag een scooter hebben om mee rond te rijden.( bv. elke dag naar school iig.) Mijn ma ziet dat helemaal niet zitten, hoewel ik zeer voorzichtig ben met alles . Echter, ik ben een persoon die extreem verstrooid is en heel veel dingen vergeet. Ook nu al in het verkeer is dat zo. Bijvoorbeeld : ik kom aan een licht, en ook al is het groen, stop ik ( tot de ergernis van de chauffeurs die maar teken doen dat ik door mag
) en pas ff later dringt het tot me door dat het wel eens groen licht voor mij zou kunnen zijn
. Elke vakantie zorg ik er wel voor dat ik de kamersleutel vergeet in het hotel/appartement zodat we een nieuwe moeten gaan halen, of zout op de pannenkoeken strooien terwijl er in het groot op de pot " ZOUT" staat is ook zoiets. Ik kan nog blijven doorgaan, maar to the point : wat kan ik daar nu aan doen? Meer slapen? Ja, later opstaan kan ik niet voor school, en vroeger gaan slapen lukt mij toch nooit. Het probleem is ook dat ik constant in men hoofd iets aant denken ben. Niet perse een probleem, maar gewoon wat filosoferen in men eigen gebeurd maar al te vaak
.
Ik kon daar vroeger wel altijd mee leven, omdat ze dan niks van u verwachten, het school peanuts was en telkens als ik dan iets verkeerd doe ( allé, niet express verkeerd doe
) ze zeggen : " This toch nen verstrooide professor eh ^^", maar nu moet het toch eens gedaan zijn. Binnen een paar jaar dulden mensen niet meer dat je verstrooid bent of constant dingen vergeet. Dan moet je gefocust zijn op wat je doet en het juist doen ( en maar goed ook), dus nu is misschien het goede moment om daar iets aan te doen door bepaalde trucjes.
Enig idee?
Sinds zondag ben ik 16 jaar en zoals velen reeds kunnen raden zou ik graag een scooter hebben om mee rond te rijden.( bv. elke dag naar school iig.) Mijn ma ziet dat helemaal niet zitten, hoewel ik zeer voorzichtig ben met alles . Echter, ik ben een persoon die extreem verstrooid is en heel veel dingen vergeet. Ook nu al in het verkeer is dat zo. Bijvoorbeeld : ik kom aan een licht, en ook al is het groen, stop ik ( tot de ergernis van de chauffeurs die maar teken doen dat ik door mag
) en pas ff later dringt het tot me door dat het wel eens groen licht voor mij zou kunnen zijn
. Elke vakantie zorg ik er wel voor dat ik de kamersleutel vergeet in het hotel/appartement zodat we een nieuwe moeten gaan halen, of zout op de pannenkoeken strooien terwijl er in het groot op de pot " ZOUT" staat is ook zoiets. Ik kan nog blijven doorgaan, maar to the point : wat kan ik daar nu aan doen? Meer slapen? Ja, later opstaan kan ik niet voor school, en vroeger gaan slapen lukt mij toch nooit. Het probleem is ook dat ik constant in men hoofd iets aant denken ben. Niet perse een probleem, maar gewoon wat filosoferen in men eigen gebeurd maar al te vaak
. Ik kon daar vroeger wel altijd mee leven, omdat ze dan niks van u verwachten, het school peanuts was en telkens als ik dan iets verkeerd doe ( allé, niet express verkeerd doe
) ze zeggen : " This toch nen verstrooide professor eh ^^", maar nu moet het toch eens gedaan zijn. Binnen een paar jaar dulden mensen niet meer dat je verstrooid bent of constant dingen vergeet. Dan moet je gefocust zijn op wat je doet en het juist doen ( en maar goed ook), dus nu is misschien het goede moment om daar iets aan te doen door bepaalde trucjes.Enig idee?


. Je blijven focussen op zaken en niet probereren afdwalen in je gedachten mits oefening moet dit wel doenbaar zijn me dunkt.
)
