Archief - vergeten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Den Freddie zei:
jup, doe dat ook, ookal vergetek nie zoveel, als'k ergens buitenga kijkek nog altijd eens achter me om te checken of er niemand iets vergeten is (hetzij mezelf, hetzij maten).
Soms vergetek ook wel iets ma nog nooit dingen verloren ofzo omdak ze vergat mee te nemen. Wat ik wel eens durf vergeten is vb als m'n ma iets zegt van zend es ne mailke na persoon x. Of, aangezien ik het meeste op de pc zit check ik altijd de mails in outlook express, ma daar komt iedere dag wel reclame binnen (3suisses, neckermann en dergelijke shit waar m'n ma soms iets bestelt) en daardoor vergetek dan soms te zeggen dat er ne mail is van vb mijn tante fzo.

edit: nudak gans de thread lees: kheb dus ook geregeld dak m'n browser sluit, denk van da gaak es doen, en alsek dan op vb google kom wetek al niemeer wa dak wou doen.
Soms hebbek ook dat m'n gsm in m'n broekzak zit, ma soms voelde die nie zitten en dan voelde zo in paniek in uw zak want ge bent vergeten dat ge zelf uw gsm in je zak gestoken hebt.

De grootste stommiteit dak tegengekomen ben door iets te vergeten is dit:
Laatste weken van't secundair voor de examens begonnen. Dien van aardrijkskunde zegt in z'n voorlaatste les dat we ons volledige cursus van gans het jaar moeten meedoen op't mondeling examen. Ik denk in de les, verdomme, mag da zeker nie vergeten. Nu, thuisgekomen, daar niemeer aangedacht enzo. Kommek op het examen, vraagt die vent m'n cursus zoals bij iedereen, ik gans fier m'n cursus geven (die was echt proper en in orde enzo). Vraagt em zo, waar is het stuk van't 1ste semester. ik :wtf: thuis meneer. Zegt hij, ja dan gaat ge erachter moeten naar huis he, khad da gezegd in de les. Ik geloofda da nie, vraagt ie dat aan paar collega's van me die hun examen aan't voorbereiden waren en idd, hij had da gezegd. Ik gans pissed op de velo gesprongen en naar huis gevlogen de rest van m'n cursus zoeken:p (mocht anders nie aan m'n examen beginnen.)

Is dat bij Verleye? :oink:

Bah,ik heb dat ook maar dan hoofdzakelijk met schoolboeken...

Vandaag ben ik dus m'n agenda en m'n Nederlands verloren,ik vind het nergens maar ik heb het vrijdagavond nog in m'n handen gehad...

tgc_9012

Legacy Member
Kheb er ook wel vrij veel last van. De agenda van mijn GSM met alarm is wel handig als ik iets echt niet mag vergeten :p

SilentSpring

Legacy Member
Stancke zei:
Is dat bij Verleye? :oink:

Bah,ik heb dat ook maar dan hoofdzakelijk met schoolboeken...

Vandaag ben ik dus m'n agenda en m'n Nederlands verloren,ik vind het nergens maar ik heb het vrijdagavond nog in m'n handen gehad...
Verleye inderdaad. Ik dacht dat em ne grapke maakte toen ie zei dak erachter moest. :sop:
Achteraf bekeken ak nog sjans, ik woon +/- 4km van't schole, dus da's nie onoverkomelijk. 1 van m'n klas woont in Gistel, en dien had ook z'n cursus vergeten fzo, en hem moest naar huis bellen dat ze dien cursus moesten kome brengen:eek:
Het examen zelf was dan gelukkig wel goed, twas van in't 2de jaar geleden dak nog 80% had voor aa:p

Cedric

Legacy Member
PaJaMa zei:
mss hebt ge ADD?

zoals hierboven gezegd is, alleen heb je dan geen hyperactiviteit
hebt ge een perfect lange termijn geheugen?

niet perfect maar toch goed genoeg, normaal zou ik zo zeggen

Project Loony

Legacy Member
Het ergste wat ik in dit opzicht al meegemaakt heb, was dat ik mijn TI-89 (zeer geavanceerde zakrekenmachine ter waarde van 200€) heb laten liggen in één van de computerlokalen in het gebouw van het departement Werktuigkunde (te Leuven).

Dit heb ik nooit durven vertellen, en nu moet ik dus alles zien klaar te spelen met mijn gewone TI-83. :p

Dirty_Col

Legacy Member
Ik heb da ook soms dat ik dingen totaal niemeer chronologisch kan herinneren :wtf: allez, ik herinner het me wel (meestal beter dan anderen) maar vraag het me niet om het allemaal in een tijdlijn te plaatsen :p mijnen hond is ondertussen al iets van een 10-12 jaar oud ofzo en ik kan mij wel herinneren dat we die gekocht hadden, wa voor irritante misbaksels er nog in die winkel zaten, dat we die hebben meegenomen in een appelsienkistje indertijd, maar vraag me niet hou oud ik toen was (dit is een redelijk grote discussie van hoe oud die hond eigenlijk is, want we hebben da infokaartje niet meer :p ).
Voor de rest vergeet ik gewoon berichtjes door te geven aan andere mensen, klusjes doen diek van mn ouders krijg,... iedereen heeft dat wel eens denk ik :unsure:

Holy Paladin

Legacy Member
mijn moeder verliest constant haar sleutels, haar gsm, en haar sjakosh, zowa elke week
en mijn grootmoeder vergeet wat ze 5 minuten eerder zei, maar ze is al oud :p

dat is het zowa, in ons familie :unsure:

Babs

Legacy Member
Ik ben ook al mijn ganse leven vergeetachtig geweest.
Het rare is dat ik mijn gsm nooit vergeet, omdat ik mij dan niet op mijn gemak voel.
Maar voor de rest, enorm veel voor school vergeten dat enorm in mijn nadeel was, dingen die mijn moeder gevraagd heeft, een paske om korting te krijgen op aankopen, mijn voorlopig rijbewijs toen ik aan het rijden was :s enz enz

Vergeten is menselijk zeggen ze, maar soms is het niet meer menselijk bij mij dat ik 5 belangrijke dingen op nen dag kan vergeten :s

Thales

Legacy Member
als ik ergens vertrek zeg ik altijd in men zelf, "portefuille, gsm, mp3"
en dan voel ik ook op de tast of ze in men zakken zitten...

Wolf2000me

Legacy Member
Thales zei:
als ik ergens vertrek zeg ik altijd in men zelf, "portefuille, gsm, mp3"
en dan voel ik ook op de tast of ze in men zakken zitten...

Dit werkt :)
Steek de belangrijkste dingen altijd weg in dezelfde zak van uw broek. Bij mij is dit sleutels links, foon rechts en portefeuille in de achterzak. Checkbaar op tast.
Hetzelfde geldt voor uw rugzak. Steek dingen die je vaak meeneemt altijd op dezelfde plaats. 't Zal u in elk geval mss al wel 500€ per jaar besparen ;) :D

Quilombo

Legacy Member
net nog mijn treinticket betaald in zo'n automaat en op 't perron had ik door dat het nog in da vak lag waar ge da moet uithalen :p

leg gewoon altijd alles op dezelfde plaats en controleer regelmatig of ge alles nog hebt; als ge dan toch per se uw gsm uit uw broekzak moet nemen, leg hem dan op een plaats waar ge nie voorbij kunt zonder dat ie in t oog springt

k zet mijn zakke zo ook naast mij op den trein, ik aan t raam, als k dan moet uitstappen ben k zeker da k ze meeheb, anders kan k da wel eens vergeten ;p

Cedric

Legacy Member
maar het loopt bij mij echt wel tot in het extreme.

bvb ben ik vorige keer geld uit de muur gaan halen. Ik tik dus in 50€, ik neem mijn bankkaart en ik ben weg

zonder mijn geld weliswaar :unsure:


dat is toch niet meer normaal?

Atticus Finch

Legacy Member
Stel uzelf gewoon iedere keer de vraag of je iets vergeten bent? Dubbel checken is dan de boodschap.

Na een bezoekje aan de geldmuur dubbelcheck ik altijd of mijn geld en bankkaart aanwezig zijn in de portefeuille. Zelfde met alle dingen die belangrijk zijn (auto- en huissleutels, gsm, etc).

Maar hey ..verstrooid zijn is nog steeds beter dan gestrooid zijn. ;)

Hmgrwngd

Legacy Member
Verhoogde alertheid zonder paranoia (5keer checken of je alles bijhebt)

Kwestie van je op elk moment te realiseren waar je mee bezig bent. :)

Skoran

Legacy Member
alexii zei:
Ik heb ook een slecht geheugen, maar op een andere manier. Ik weet bijvoorbeeld al niet zo veel dingen van een jaar geleden en hoe verder ik terugga hoe minder ik weet.

Ik heb hetzelfde maar bij is da vaak al van een maand geleden

Adelbert

Legacy Member
tip om uw huissleutels nooit meer te vergeten zodat je als je terugkomt van school niet voor een gesloten deur staat (heeft mij hard geholpen) hang uw fietssleutels en uw huissleutels aan hetzelfde hangertje, zo kan je 's ochtends niet naar school vertrekken zonder 's avonds terug binnen te kunnen ;), als je met de bus gaat... pak uw fiets :p

|XcW|

Legacy Member
Ik vergeet dus ook altijd veel dingen. Zoals boeken voor school. Ik loop dus altjd met al mijn boeken bij ( zijn er wel maar 5 maar soit ). Mijn huissleutels, hoe vaak ik deze al heb moeten zoeken: ontelbaar. Dus vanaf nu laat ik ze altijd in mijn broekzak steken. Vaak als men leerkracht praktijk iets zeg van doe dit. Dan weet ik 5 seconden al nietmeer wat ik moest doen. Als ik thuis kom van school zet ik meestal mijn pc op, en dan ga ik eventjes drinken. Het gebeurt tegenwoordig zelfs dat ik als ik terug kom van drinken. Mijne pc opnieuw wil opzetten. En een agenda helpt dus niet bij mij. Ik schrijf er bijna nooit iets in. Als er iets instaat vergeet ik dat het er instaat. Of als iemand mij een sms stuurd vergeet ik vaak terug te sturen. Bankkaarten en identieteitskaart vind ik ook bijna nooit. Portefuillie is al lang spoorloos. Gelukkig steekt er toch nooit iets in. Steek dat altijd los in mijn broekzak. Nadeel ervan is ook weer als mijn ma het in de was zwiert gaat het mee het wasmachine in...

Achja, ik heb er mee leren leven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan