Archief - vergeten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
ik hem da ook, ma ge kunt da zelf echt wel verbeteren zulle... ik hem al vaak pulls ofzo laten liggen op den bus alsek vant school of vant stad kwam. nu alsek mij rech tstel hemmek de gewoonte om altijd te kijken of ik niets heb laten liggen... Ook al als ik ergens vertrek, controleer ik ook altijd nog eens offek niets vergeten ben.
Da moet een gewoonte worden, en da gebeurt nu nie eenmaal van vandaag op morgen, vandaar ist mss gemakkelijk gelijk da D-1337 zegt: neem een vriend mee die u daar int begin mee helpt.

Wa ik doe alsek wegga (dan eerder uitgaan) is ook altijd een rugzak meenemen. Daar steek ik alles in, trui, vest... wat dan ook. en die rugzak hou ik dan altijd bij. alsek hem van m'n rug haal om te zitten ofzo zorgek er meestal voor da den riem rond m'n voet zit ofzo...

wa ik vaak wel nog heb, is bv m'n portefeuille uit m'n achterzak halen alsek ergens ga gaan zitten (omda da gewoon nie comfortabel is, op een portefeuille zitten) en die dan in m'n rugzak steek), alsek dan wegga durf ik soms een half uur later denken "fuck kben m'n portefeuille vergeten" en dan vergeetek gewoon da die in m'n rugzak zit...

Matt.

Legacy Member
Ik heb daar ook wel last van. Als mensen vragen "wa ebt ge vorige week allemaal gedaan", dan moet ik al heel hard nadenken en dan vergeet ik nog de helft te vertellen... Zelfs nog erger, da ik bijvoorbeeld naar Google ga om iets te zoeken, en na 1seconde is die pagina geladen, en ik weet al ni meer wat ik ging opzoeken... Zo zijn er nog een heleboel dingen da ik vergeet...

Dingen die ik echt niet mag vergeten schrijf ik op een blad en dan leg ik dat in 't midden van mijn kamer op de grond, zodat iedere keer dat 'k passeer, of als 'k opsta ofzo dat 'k het dan zie liggen... Het helpt een beetje, maar ik vergeet nog een hele hoop dingen, je kunt ook moeilijk álles gaan opschrijven... 't Is echt wel ambetant...

Suphafly

Legacy Member
ja
boekentas naar school
vuile was opruimen
vergeten waar ik sleutels heb gelegd
alles vergeten gewoon
't zit in de familie mijn nonkel was bv. ies aant bellen en had iets vast hij is klaar mee bellen en we hebben da nimeer terug gevonden :p

en 'k heb zelf soms dingen dak ze zoek en dak het gewoon vast heb ofzo :p

Ese

Legacy Member
Kheb da ook heel hard. Juist nog mijnen bril vergeten ergens, ook al weer 250 euro doorgespoeld. Ik probeer nogtans altijd alles te checken maar dan is het meestal al te laat. Zéér irritant dit maarja da zal altijd zo blijven denk =(

ElBramo

Legacy Member
Mijn grootmoeder vergeet soms dat ze met de auto ergens naartoe is, of waar ze hem geparkeerd heeft :s

Kepa

Legacy Member
holy war zei:
minder drugs gebruiken?
dacht ik ook eerst :p, monsieur pimp....

maar eh, ik zou zeker op onderzoek gaan en misschien eens denken over een geheugentraining (oefeningen maken die geheugen verbeteren).... dat zou normaal gezien al een verbetering geven.

Als het echt niet lukt dan een soort van gewoonte aanleren (gelijk memento), zo van voordat ge vertrekt altijd kijken of ge alles bijhebt.
ik bijvoorbeeld vergeet ook vaak dingen, maar dat is wanneer ik ineens besluit te vertrekken zonder eerst rond te kijken (vaak na iets te drinken of roken)

Liquid LP

Legacy Member
ja ik heb da ook... vorige week ging ik met de fiets naar school en 'k was vergeten da ik met de fiets was. in eene keer denk ik eraan in de les (2 uur later) en 'k ben rap naar't pleintje gelopen achter mijn school en hij stond er nog :p

Grtzz,
Liquid

D-1337

Legacy Member
als ge dingen thuis vergeet die ge op school nodig hebt doe ik hetvolgende soms.

ik schrijf het int groot op een blad en ik plak dat op de achterkant van men deur of ik leg het op mijn klink zodat ik het MOET lezen als ik wegga ^^

SilentSpring

Legacy Member
likes to kill zei:
Lijkt mij gewoon een gebrek aan concentratie, probeer gewoon eens jezelf te controleren dat doe ik ook altijd. Bvb als je ergens veertrekt controleer je gewoon of je alles meehebt
jup, doe dat ook, ookal vergetek nie zoveel, als'k ergens buitenga kijkek nog altijd eens achter me om te checken of er niemand iets vergeten is (hetzij mezelf, hetzij maten).
Soms vergetek ook wel iets ma nog nooit dingen verloren ofzo omdak ze vergat mee te nemen. Wat ik wel eens durf vergeten is vb als m'n ma iets zegt van zend es ne mailke na persoon x. Of, aangezien ik het meeste op de pc zit check ik altijd de mails in outlook express, ma daar komt iedere dag wel reclame binnen (3suisses, neckermann en dergelijke shit waar m'n ma soms iets bestelt) en daardoor vergetek dan soms te zeggen dat er ne mail is van vb mijn tante fzo.

edit: nudak gans de thread lees: kheb dus ook geregeld dak m'n browser sluit, denk van da gaak es doen, en alsek dan op vb google kom wetek al niemeer wa dak wou doen.
Soms hebbek ook dat m'n gsm in m'n broekzak zit, ma soms voelde die nie zitten en dan voelde zo in paniek in uw zak want ge bent vergeten dat ge zelf uw gsm in je zak gestoken hebt.

De grootste stommiteit dak tegengekomen ben door iets te vergeten is dit:
Laatste weken van't secundair voor de examens begonnen. Dien van aardrijkskunde zegt in z'n voorlaatste les dat we ons volledige cursus van gans het jaar moeten meedoen op't mondeling examen. Ik denk in de les, verdomme, mag da zeker nie vergeten. Nu, thuisgekomen, daar niemeer aangedacht enzo. Kommek op het examen, vraagt die vent m'n cursus zoals bij iedereen, ik gans fier m'n cursus geven (die was echt proper en in orde enzo). Vraagt em zo, waar is het stuk van't 1ste semester. ik :wtf: thuis meneer. Zegt hij, ja dan gaat ge erachter moeten naar huis he, khad da gezegd in de les. Ik geloofda da nie, vraagt ie dat aan paar collega's van me die hun examen aan't voorbereiden waren en idd, hij had da gezegd. Ik gans pissed op de velo gesprongen en naar huis gevlogen de rest van m'n cursus zoeken:p (mocht anders nie aan m'n examen beginnen.)

marle

Legacy Member
Bij mij is het minder erg, maar ik ben al regelmatig mijn smouttebollen en fritte vergeten als'k ze juist betaald had.
Ook anderre dingen als ik in een winkel iets koop.

ik moet wel zegen, dat ze meestal achter mij lopen om te zegen dat ik het vergeten ben of als ik terug kom dat ze het nog ligen hebben.

Gelukkig bestaan er nog eerlijke mensen, ik probeer daar zoveel mogelijk aan te denken om ook altijd eerlijk te zijn, wel met minder resultaat :(

gringo2p

Legacy Member
bij mij ist ook heel erg

ik vergeet waar ik smorgens mijn fiets heb gezet aant station als ik van school kom.
de helft van mijn boeken/lessen/huistaken vergeten.
soms vergeet ik waar ik mijn gsm of portefeuille gelegd heb.
ook moet ik soms iets gaan halen op mijn kamer en plotseling sta ik in de badkamer etc...

echt vervelend

Cedric

Legacy Member
drugs gebruik ik niet :)

ivm die gegeugentraining. Wat bedoel je daar precies mee?

neuroloog: meer info aub

knuppel5

Legacy Member
Misschien zit je gewoon heel de tijd met teveel dingen in je hoofd waar je tegelijkertijd over aan het nadenken bent.

PaJaMa

Legacy Member
mss hebt ge ADD?

zoals hierboven gezegd is, alleen heb je dan geen hyperactiviteit
hebt ge een perfect lange termijn geheugen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan