Archief - Tongpiercing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Varry zei:
Efkes erop terugkomen, maar geshoten oorringen brengen veel meer risicos mee op infectie, vraag het meaar aan iedere piercer; het gaatje wordt gemaakt met het juweel zelf.

Die juwelen worden wel steriel verpakt, dus dat maakt het risico wel heel wat kleiner. Ge hebt er altijd die willen steken met een doosje juwelen dat open is, maar imo moet je dat gewoon maar niet aanvaarden dan...Plus het feit dat vele piercers het niet zo nauw nemen met de steriliteit van hun naalden.

VinceFeet

Legacy Member
Arifiene zei:
Die juwelen worden wel steriel verpakt, dus dat maakt het risico wel heel wat kleiner. Ge hebt er altijd die willen steken met een doosje juwelen dat open is, maar imo moet je dat gewoon maar niet aanvaarden dan...Plus het feit dat vele piercers het niet zo nauw nemen met de steriliteit van hun naalden.

De mijne maakt er een punt van om ALTIJD de naalden uit de plastic te halen waar de klant bij is. Dus dat is al wel een geruststelling vind ik.

Varry

Legacy Member
uw oor wordt bij de juwelier niet ontsmet voor het schieten, het juweel wordt erin geschoten en neemt beacteriën van de huidoppervlakte meet de wonde binnen, na het schieten wordt de wond niet ontsmet en is er bij de juwelier geen sprake van nazorg.
Dat vele piercers onbekwaam zijn ligt aan het feit dat iedereen die het wenst kan beginnen met piercen, er is ge organisme of vereniging die enige erkenning van kwaliteit en vakmanschap uitleent. bezoke je piercer, stel hem veel vragen, de charlatans valen heel gemekkelijk uit de boot.
Mijn piercer haalt altijd de naal uit de verpakking voor de klant en gooit die ook weg in de vuilbak onmiddelijk na het piercen, alle tools gaan tussen iedere klant de sterilisatie-oven binnen. Het piercen zelf duurt maar 30 seconden, maar de hele operatie voor een simpele tong of lip piercing duurt gemakkelijk 45 minuten (ontsmetten en voorbereiding).

MitCh

Legacy Member
VinceFeet zei:
En nu we het toch over piercings hebben, ik heb er gisteren ook zo eentje laten steken. :p

Rofl, maat van mij had er ook zo eentje, na nen tijd begon da echt zeer te doen zeitem, en da het er echt uit moest... hopen da het bij jouw niet van dat is :)

Suphafly

Legacy Member
'k vind wel te doen maar
ma piercings das zowa puur om optevallen imo

Kurobu

Legacy Member
Suphafly zei:
'k vind wel te doen maar
ma piercings das zowa puur om optevallen imo



er zijn 3 groepen mensen :

1: de meelopers. ( iedereen doet het dus ik ook )
2: de opvallers. ( kijk naar mij ik heb een piercing :cool: )
3: de " lovers " ( mensen die het echt graag zien en graag willen )

en dit is bij alles zo he. bij haar, kleren, schoenen, gsm's, ...

weet je, er zijn zelfs veel mensen die hun piercings aan niemand tonen omdat het voor hunzelf is. maar als er dan eens een te zien is, worden ze onmiddelijk terug in een hokje gedrukt. maar als niemand die piercings ziet, zijn ze zo gewoon als iemand zonder.

ThunderHorn

Legacy Member
Kurobu zei:
er zijn 3 groepen mensen :

1: de meelopers. ( iedereen doet het dus ik ook )
2: de opvallers. ( kijk naar mij ik heb een piercing :cool: )
3: de " lovers " ( mensen die het echt graag zien en graag willen )

en dit is bij alles zo he. bij haar, kleren, schoenen, gsm's, ...

weet je, er zijn zelfs veel mensen die hun piercings aan niemand tonen omdat het voor hunzelf is. maar als er dan eens een te zien is, worden ze onmiddelijk terug in een hokje gedrukt. maar als niemand die piercings ziet, zijn ze zo gewoon als iemand zonder.


En de 4e groep, die die er geen moeten hebben, en daar hoor ik bij

Arifiene

Legacy Member
Varry zei:
uw oor wordt bij de juwelier niet ontsmet voor het schieten, het juweel wordt erin geschoten en neemt beacteriën van de huidoppervlakte meet de wonde binnen, na het schieten wordt de wond niet ontsmet en is er bij de juwelier geen sprake van nazorg.
Dat vele piercers onbekwaam zijn ligt aan het feit dat iedereen die het wenst kan beginnen met piercen, er is ge organisme of vereniging die enige erkenning van kwaliteit en vakmanschap uitleent. bezoke je piercer, stel hem veel vragen, de charlatans valen heel gemekkelijk uit de boot.
Mijn piercer haalt altijd de naal uit de verpakking voor de klant en gooit die ook weg in de vuilbak onmiddelijk na het piercen, alle tools gaan tussen iedere klant de sterilisatie-oven binnen. Het piercen zelf duurt maar 30 seconden, maar de hele operatie voor een simpele tong of lip piercing duurt gemakkelijk 45 minuten (ontsmetten en voorbereiding).

Euhm, bij de twee juweliers waar ik mijn 7 gaatjes heb laten schieten stond de fles ontsmettingsmiddel direct klaar ze... voor het schieten en na het schieten ontsmetten + papiertje gekregen met enkele tips (paar keer per dag aan draaien, en onsmetten s ochtends en s avonds de eerste week, best zilveren/gouden oorbellen in doen na 6 weken etc.)
Lijkt me maar normaal eerlijk gezegd...

Cybergirl

Legacy Member
weet er toevallig iemand hoeveel ze gewoonlijk ongeveer vragen voor een tongpiercing?

GiaMoNsTeR

Legacy Member
50€ meestal
hiervoor krijg je eerst een langer staafje (voor het opzwelle van je tong)
en na 1,5week kun je je kleinere staafje gaan halen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan