Archief - The Boy With The Incredible Brain

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
die kerel lijkt mij redelijk sociaal, was die show als zelf aan het presenteren percies dusja :)

R|Jonas

Legacy Member
elDuderino zei:
Of het nu gaat over of hij rijk gaat worden of van "amai die kan nogal!'' is evenveel gelul imo. Waarschijnlijk omdat de eerste reactie daarover ging dat er andere mensen zijn die er ook iets over te zeggen hadden... zoals dat doorgaans gebeurt op een forum.

Het is allemaal heel boeiend en interessant maar zoals al zoveel gezegd, als hij niet echt begrijpt wat hij aan het van buiten leren is, is zijn talent nogal nutteloos voor de wetenschap, buiten dan voor onderzoek naar zijn hersenen. Het is wel heel entertainend om naar te kijken, maar ik weet niet goed of ik er bewondering voor moet hebben, of medelijden als hij echt autistisch is zoals sommige andere gevallen.
boh, medelijden met iemand die een taal op 1 week (tamelijk) goed beheersd, kweenie ze. Tis niet da zijn autisme als nadeel wordt ervaren omdat hij er niet aan lijdt of goed kan onderdrukken

Messias.

Legacy Member
Exorikos zei:
Stephen Hawking. Hawking is trouwens een speciaal geval. doordat hij niets kan opschrijven moet hij alles in zijn hoofd doen en dingen visualiseren. Dat visualiseren is net wat Hawking zoveel anders maakt dan andere fysici. En die mensen hadden inzicht in problemen. Hoewel Einstein ook een fenomenaal concentratievermogen had, had hij voor de rest bij mijn weten geen kenmerken van autisme. Einstein was trouwens niet zo goed in wiskunde.

Je mag me gerust verbeteren als ik het fout heb. :)

Wij hebben dezelfde docu gezien denkik. :p BBC's Horizon is gewoon super.

Exorikos

Legacy Member
Messias. zei:
Wij hebben dezelfde docu gezien denkik. :p BBC's Horizon is gewoon super.

Dat komt niet alleen in die docu aan bod. ;) Dat van einstein en concentratievermogen heb ik van een National Geographic docu.

Exorikos

Legacy Member
Leso Varen zei:
Next stage in human evolution.

Heb je de thread gelezen? Er is niets dat hem onderscheidt van een computer, dus uit zo'n hersenen hebben we geen voordeel.

Conqie

Legacy Member
Exorikos zei:
Heb je de thread gelezen? Er is niets dat hem onderscheidt van een computer, dus uit zo'n hersenen hebben we geen voordeel.

tja met zekerheid kan je dat niet zeggen, maar het is wel logisch dat de echte vooruitgang zit in logisch redeneren ect..

Pilatus

Legacy Member
mss zit het zo, men zegt toch dat men maar 10% van de hersencapaciteit gebruikt, mss kan hij 100% gebruiken ofzo?

Exorikos

Legacy Member
Pilatus zei:
mss zit het zo, men zegt toch dat men maar 10% van de hersencapaciteit gebruikt, mss kan hij 100% gebruiken ofzo?

Je ziet in geen enkele van de reportages over de man dat hij effectief zelf iets beredeneert, dus dat deel van zijn hersenen, gebruikt hij niet. Het enige wat je hem ziet doen is reproduceren wat hij vanbuiten geleerd heeft.

Pilatus

Legacy Member
Exorikos zei:
Je ziet in geen enkele van de reportages over de man dat hij effectief zelf iets beredeneert, dus dat deel van zijn hersenen, gebruikt hij niet. Het enige wat je hem ziet doen is reproduceren wat hij vanbuiten geleerd heeft.

in het begin lost hij toch die rekensommen op, je gaat me nu toch niet vertellen dat hij alle mogelijk combinaties vanbuiten weet :unsure:

Exorikos

Legacy Member
Pilatus zei:
in het begin lost hij toch die rekensommen op, je gaat me nu toch niet vertellen dat hij alle mogelijk combinaties vanbuiten weet :unsure:

Hij ziet de getallen als prentjes, dus rekenen is voor hem geen probleem, maar je ziet hem nergens een redenering maken of bewijzen vormen.

w00tw00t

Legacy Member
Exorikos zei:
Hij ziet de getallen als prentjes, dus rekenen is voor hem geen probleem, maar je ziet hem nergens een redenering maken of bewijzen vormen.
dan gebeurt de redenering nog steeds in zijn hersenen, wss onbewust.

Exorikos

Legacy Member
Rekenen is niet hetzelfde als redeneren. Een computer kan ook rekenen. Nog steeds niets dat hem onderscheidt van een computer.

Dieleman_F

Legacy Member
Die taal leren onderscheid hem dan weer wel, en trouwens zijn talent sluit redeneren niet uit é, dus in die zin is het wel een volgende stap in evolutie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan