Archief - The Boy With The Incredible Brain

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dieleman_F

Legacy Member
Dus de zakenwereld kan hij wel vergeten, en rijk worden zal als levende rekenmachien worden :p

Heeft hij eigenlijk ook inzicht? maw om bijvoorbeeld fysica te studeren, of voelt hij gewoon getallen, maar voor de rest niet zo bijzonder?


edit: het zal wel ook inzicht zijn, als je ziet hoe hij talen leert :oink:

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Blijft sowieso wel knap das gelijk die jongen dat al die data kan onthouden :)

edit: ok er komt ook zo enen in voor :d

Sertu

Legacy Member
da zijn er die geweldig kunnen reproduceren maar vaak niks zelf vinden. Om nog maar te zwijgen van sociale vaardigheden. De kans dat die rijk wordt is toch wel vrij klein.

stoffer

Legacy Member
Amazing.

Bewijst nog maar eens dat we nog enorm veel onbenut potentieel bezitten.

Bontus

Legacy Member
Fantastische reportage.
Ben het meest verbaasd door zijn landschap van Pi dat verstoord werd en zijn Ijslands na één week. :crazy:

sneax

Legacy Member
ah em ziet getallen enzo in 'shapes' dat kan ik wel geloven dat het dan makkelijk is om te rekenen

dat zijn inderdaad 'bruggen' die gemaakt worden, of data die misleidt worden

ik heb ne gast gezien op tv die smaken ziet in kleuren, die zijn 'smaken' zijn dus gelinkt naar het visuele

daardoor at die graag ijskreem me biefstuk ofzoiets allé ja, das ewa hetzeldfe maar den deze met zijn getallen en vormen heeft natuurlijk iets meer bruikbaarder

Godzilla*Akira

Legacy Member
Met zijn rekenen zal hij spijtig genoeg niet veel zijn. Zelf met zijn talen betwijfel ik het. Is zijn spelling wel 100% correct (schrijven), waar ze trouwens niet op getest hebben enkel maar spreekvaardigheid (wat in de doc. ook maar kort en redelijk oppervlakkig was). Kan hij snel genoeg vertalen zoals een pro. tolk. Is zijn woordenschat uitgebreid.... (bedoelende op 7 dagen een taal KENNEN)

Rekenen, idd hij kent er wat van, maar een machine zal het evengoed weten en zal het antwoord ook sneller geven (tonen) + veel goedkoper. Vond het eerlijk gezegd wat oppervlakkig. Wiskundig rekenen en formules enzo berekenen zou ik liever gezien hebben. Dan zou hij ook een meerwaarde zijn in het "beroeps" leven.

Talen; ik wou dat ze daar waar dieper en verder zouden op ingegaan zijn ipv het rekenen. Vond het dus eigenlijk wat te kort om een meer uitgebreide mening te hebben.

het blijft al bij al zeer knap enzo, maar was niet echt onder de indruk. Alhoewel ik ook wel zou een stel hersens zou willen hebben.

@p0c

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Met zijn rekenen zal hij spijtig genoeg niet veel zijn. Zelf met zijn talen betwijfel ik het. Is zijn spelling wel 100% correct (schrijven), waar ze trouwens niet op getest hebben enkel maar spreekvaardigheid (wat in de doc. ook maar kort en redelijk oppervlakkig was). Kan hij snel genoeg vertalen zoals een pro. tolk. Is zijn woordenschat uitgebreid.... (bedoelende op 7 dagen een taal KENNEN)

Rekenen, idd hij kent er wat van, maar een machine zal het evengoed weten en zal het antwoord ook sneller geven (tonen) + veel goedkoper. Vond het eerlijk gezegd wat oppervlakkig. Wiskundig rekenen en formules enzo berekenen zou ik liever gezien hebben. Dan zou hij ook een meerwaarde zijn in het "beroeps" leven.

Talen; ik wou dat ze daar waar dieper en verder zouden op ingegaan zijn ipv het rekenen. Vond het dus eigenlijk wat te kort om een meer uitgebreide mening te hebben.

het blijft al bij al zeer knap enzo, maar was niet echt onder de indruk. Alhoewel ik ook wel zou een stel hersens zou willen hebben.

Niet onder de indruk :eek:
Die gast zegt pi 22500 cijferkes achter de komma.
En spreekt ijslands na een weekske.
Kzou wel eens willen weten waar gij wel van onder de indruk zijt.

w00tw00t

Legacy Member
@p0c zei:
Niet onder de indruk :eek:
Die gast zegt pi 22500 cijferkes achter de komma.
En spreekt ijslands na een weekske.
Kzou wel eens willen weten waar gij wel van onder de indruk zijt.
idd : /

Godzilla*Akira

Legacy Member
@p0c zei:
Niet onder de indruk :eek:
Die gast zegt pi 22500 cijferkes achter de komma.
En spreekt ijslands na een weekske.
Kzou wel eens willen weten waar gij wel van onder de indruk zijt.

I just dont like PI :p
zoals eerder gezegd dat van het ijslands vond ik te beperkt.
"Rainman" vond ik indrukwekkend.

sneax

Legacy Member
ik vind het echt iets zalig, dattem getallen visueel ziet, pi als een landschap ...

gij begint hier allemaal te zagen over hoe dattem er niks mee is in het 'echte' leven maar ik denk dat jullie en hij wel anders denkt over het 'echte' leven - het is toch ni wat ge er mee zijt, gewoon het feit dat het zo is is al fantastisch

het toont aan dat ons brein echt wel amazing is

het is niet dat hij een anders brein heeft dan ons eh, enkel een afwijking hier en daar, een paar extra verbindingen, whatever - stel dat ze over 20 jaar die verbindingen kunnen maken bij een 'normaal' persoon!

@p0c

Legacy Member
Het vreemde is da ze precies nie echt moeten denken.
Het *verschijnt* gewoon. Bij die rainman gaat het wel heel vlug.
Hoe oud zou die zijn moest hij nog leven? 150j zonder te verpinken :o

Dirty_Col

Legacy Member
Stel u voor dat we later zelf van die bruggen gaan kunnen maken tussen onderdelen van onze hersenen zonder negatieve bijeffecten :eek:

Towlie

Legacy Member
tis te hopen dat die zich er wetenschappelijk mee bezig wil houden, mss komen we nieuwere dingen teweten over ons brein ofzo.

Defees

Legacy Member
altijd vanaf da't ni meer op't rekenmachine sta begint em opeens sneller te gaan :oink: verdacht

Tha_nOn

Legacy Member
Exorikos zei:
Die kerel is een autist. Hij zegt het zelf in deze reportage. :)


'echt' autisme betekent ook dat ze mentaal niet zo slim zijn( vooral niet met taal)
dus wa hij heeft is wss syndroom van asperger (of hoogintelligent autisme, da zijn wel meestal die mensen die 1 ding heel goed kennen of weten en daar heel ongewikkelde dingen ove rkunnen vertellen, maar voor de rest alle symptomen van autisme)

R|Jonas

Legacy Member
Die 'rainman' was weliswaar nog indrukwekkender maar had wel met een veel groter nadeel te maken

Dieleman_F

Legacy Member
Wat ik mij afvraag, Pi kan toch niet anders dan vanbuiten geleerd zijn? :s Ooit moet hij dat toch tot 25 000 cijfers na de comma bekeken hebben.


En wat we nu nog steeds niet weten, heeft hij eigenlijk wiskundig inzicht?

SharkyXTS

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Wat ik mij afvraag, Pi kan toch niet anders dan vanbuiten geleerd zijn? :s Ooit moet hij dat toch tot 25 000 cijfers na de comma bekeken hebben.
Dat doet hij toch in het (wetenschaps-)museum in Oxford? Daar bladert hij in een boek waarin Pi tot zoveel duizenden cijfers na de komma is uitgewerkt. En terwijl hij daarin leest memoriseert hij alles, om dan nadien de ganse rij van getallen af te rammelen :).

Inzicht heeft hij waarschijnlijk wel, maar of het even sterk ontwikkeld is als zijn geheugen blijft natuurlijk de vraag. En zoals die onderzoeker op het einde zei toen ze Daniel aan verschillende test hadden onderworpen: "He's doing math but he doesn't know it."

Towlie

Legacy Member
Tuurlijk heeft die da vanbuiten geleerd, maar kunt gij 20 000 + getallen in de juiste volgorde onthouden?
kdacht et ni eh :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan