Archief - The Boy With The Incredible Brain

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dirty_Col

Legacy Member
Waarom krijg ik zo'n gevoel dat men binnen 5 jaar NIKS meer van die gast gaat horen? :p allez, der zijn zo veel uitzonderlijke gevallen die speciale dingen kunnen, maar voor een of andere reden geraken die altijd in de vergeetput...

Mithrandix

Legacy Member
hij is autistisch, gaat moeilijk zijn gave gebruike in de maatschappij

boostah

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Waarom krijg ik zo'n gevoel dat men binnen 5 jaar NIKS meer van die gast gaat horen? :p allez, der zijn zo veel uitzonderlijke gevallen die speciale dingen kunnen, maar voor een of andere reden geraken die altijd in de vergeetput...

das meestal omdat ze 1 bepaald ding kunnen en voor de rest niks (zoals gezegde autisme) + en computer moet je maar 1 keer betalen en kan meer

zo'n gaves zijn plezant om te horen, maar uiteindelijk ben je er niet veel mee (hoewel die met die talen mss een uitzondering is)

w00tw00t

Legacy Member
Mithrandix zei:
hij is autistisch, gaat moeilijk zijn gave gebruike in de maatschappij

hij is een uitzondering, hij heeft geen handicap. Hij is een van de weinige personen die kan beschrijven wat er gebeurd in zen hoofd.

Gromme

Legacy Member
w00tw00t zei:
hij is een uitzondering, hij heeft geen handicap. Hij is een van de weinige personen die kan beschrijven wat er gebeurd in zen hoofd.

Idd, hij is niet autistisch.

Netrem

Legacy Member
hij is wel autistisch, maar heeft de 'negatieve' symptonen niet (zoals dichtklappen als er een verandering plaatsvindt bv)

Dieleman_F

Legacy Member
Oldskooler zei:
Die gaat rijk worden.

Nope, al genoeg studies geweest die kinderen met hoogbegaafdheid gevolgd, en conclusie was dat ze gemiddeld niet verder in de maatschappij raakten dan gewone kinderen. Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn.

Oldskooler

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Nope, al genoeg studies geweest die kinderen met hoogbegaafdheid gevolgd, en conclusie was dat ze gemiddeld niet verder in de maatschappij raakten dan gewone kinderen. Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn.

Wacht maar, als hij zich aanbiedt bij de wapenindustrie :p

Hellrabbit

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Nope, al genoeg studies geweest die kinderen met hoogbegaafdheid gevolgd, en conclusie was dat ze gemiddeld niet verder in de maatschappij raakten dan gewone kinderen. Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn.

Kzeg nu niet dat die kerel speciaal rijk gaat worden ofzo, maar dit is toch nog iets anders dan de doordeweekse autist of hoogbegaafde

Netrem

Legacy Member
bevestigt wel de theorie dat we slechts 10% van ons brein gebruiken:
Daniel kan zo zot rekenen omdat hij de de getallen ziet, een brug tussen het deel vd hersenen met getallen en het visuele die er normaal niet is.

Betekent dit dat moesten we ooit de mogelijkheid (want die is er duidelijk) om zelf die bruggen aan te maken, supermensen kunnen creeeren?

Gromme

Legacy Member
Ik wou net dat laatste stuk zien met die taal en krijg toch ineens een foutmelding en sluit dat zich af zekers! GvD

w00tw00t

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Nope, al genoeg studies geweest die kinderen met hoogbegaafdheid gevolgd, en conclusie was dat ze gemiddeld niet verder in de maatschappij raakten dan gewone kinderen. Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn.

filmpje bekijken kan helpen :)

En idd het is nog eens een bewijs dat ons brein veel meer in staat is. Zelfs als we hem goed trainen zoals ze daar in Japan doen. Ik kreeg kiekenvel toen ik die kinderen zag rekenene met "lucht".

Dieleman_F

Legacy Member
Ik heb het bekeken, maar dan nog is zeggen, die kerel wordt rijk nogal voorbarig. Of denk je dat mensen als Warren Buffet gewoon gigantisch slim zijn?

Die studie waarover ik het had ging niet over savants é, gewoon hoogbegaafde kinderen, waarover de normale opvatting is, die doen het goed op school, die gaan het zeker ver brengen.

w00tw00t

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Ik heb het bekeken, maar dan nog is zeggen, die kerel wordt rijk nogal voorbarig. Of denk je dat mensen als Warren Buffet gewoon gigantisch slim zijn?

Die studie waarover ik het had ging niet over savants é, gewoon hoogbegaafde kinderen, waarover de normale opvatting is, die doen het goed op school, die gaan het zeker ver brengen.

Men excuses dan :)
Maar ik kan u gelijk geven over het rijk worden. Daar is meer dan alleen een gave voor nodig

Time

Legacy Member
Met zijn rekenvaardigheden zal hij niet veel zijn op de arbeidsmarkt, met zijn taalvaardigheden heeft hij echter wel een serieus streepje voor...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan