Archief - The Boy With The Incredible Brain

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elDuderino

Legacy Member
Towlie zei:
Tuurlijk heeft die da vanbuiten geleerd, maar kunt gij 20 000 + getallen in de juiste volgorde onthouden?
kdacht et ni eh :)

neen natuurlijk niet, maar rijk gaat hij daar niet van worden want deze computer kan dat ook en die kost veel minder :)

Het is wel fascinerend om te zien natuurlijk, vooral omdat er nog zo weinig is gekend over de hersenen.

Towlie

Legacy Member
Zo een persoon is toch een goudmijn voor de wetenschap, zeker omdat hij alles kan vertellen en geen sociaal achterhaald iemand is door zijn autisme

Lensos

Legacy Member
Zou hij ook snel kunnen ontbinden in priemfactoren? Dan zit er wel een mooie toekomst in in ieder geval.:)

Bontus

Legacy Member
Lensos zei:
Zou hij ook snel kunnen ontbinden in priemfactoren? Dan zit er wel een mooie toekomst in in ieder geval.:)
encoderingen kraken en zo.

ik vrees er voor dat dat tot zijn mogelijkheden behoort.

Oldskooler

Legacy Member
elDuderino zei:
neen natuurlijk niet, maar rijk gaat hij daar niet van worden want deze computer kan dat ook en die kost veel minder :)

Het is wel fascinerend om te zien natuurlijk, vooral omdat er nog zo weinig is gekend over de hersenen.


bwa, einstein en steven hawkings en co hebben volgens mij niet te klagen :D, mss gaat hij die weg op.

Bontus

Legacy Member
Oldskooler zei:
bwa, einstein en steven hawkings en co hebben volgens mij niet te klagen :D, mss gaat hij die weg op.

En waarom zou hij in dat rijtje thuishoren?
Mijn rekenmachine rekent nog altijd sneller dan hem.

Oldskooler

Legacy Member
reteiP zei:
En waarom zou hij in dat rijtje thuishoren?
Mijn rekenmachine rekent nog altijd sneller dan hem.


Uw rekenmachine gaat eveneens sneller dan steven hawkins :s (en dan heb ik het niet over zijn fysieke toestand :D:D)

Bontus

Legacy Member
Oldskooler zei:
Uw rekenmachine gaat eveneens sneller dan steven hawkins :s
Hawkins/Einstein heeft/hadden een inzicht in Fysica en wiskunde dat je niet door een machine kunt vervangen.

Oldskooler

Legacy Member
reteiP zei:
Hawkins/Einstein heeft/hadden een inzicht in Fysica en wiskunde dat je niet door een machine kunt vervangen.

Bwa, den deze kan het ook wel zeer ver brengen denk ik, zeker omdat hij niet echt een handicap vertoont.

Bontus

Legacy Member
Oldskooler zei:
Bwa, den deze kan het ook wel zeer ver brengen denk ik, zeker omdat hij niet echt een handicap vertoont.

Hij kan het zeker ver brengen omdat hij in zoveel detail kan uitleggen wat hij net ervaart in zijn hersenen wat vele autisten niet kunnen, maar hij levert eigenlijk geen buitengewoonlijke denkprestatie, hij doet het net eenvoudig lijken, zonder van buiten leren of studie. Volgens mij moet je hem geen wiskundig vraagstuk van de eeuw voorleggen in de hoop dat hij binnen de week met een oplossing afkomt.

R|Jonas

Legacy Member
nee, hij kan goed memoriseren en heeft een emotionele link met getallen. Dat wil idd verre van zeggen dat hij wiskundig inzicht heeft op hetzelfde niveau (=dus zeeeer hoog). Wie weet hebben wij meer wiskundig inzicht dan hem, mor ik moet dan wel voor tminste mijn rekenmachine bovenhalen :)

vishnusixclix

Legacy Member
Oldskooler zei:
Bwa, den deze kan het ook wel zeer ver brengen denk ik, zeker omdat hij niet echt een handicap vertoont.

Autisten en savanten hebben over het algemeen een inzicht dat te verwaarlozen is met de wetenschappers die je aanhaalde. NOOIT zal een autist nieuwe chemische structuren kunnen ontwikkelen of een taal aanmaken of efficienter maken. Laat staan filosoferen en zorgen voor daarbijhorende mathematische bewijzen.

Deze kerels zijn levende opslagmedia.

LeSec

Legacy Member
Wa zitte gulder nu te lullen over geld verdienen enzo?
Kdenk niet dat het die kerel zijn intentie is daar misbruik van te nemen.
En hij verdient volgens mij gewoon voldoende.
Hij heeft een eigen zaak samen met een vriend werd er in een van de reportages op youtube gezegd en hij heeft boek geschreven enzo..

Wat die kerel kan vind ik wél indrukwekkend in elk geval hoor.
Het is zoals hier reeds gezegd werd ergens wel spijtig dat ze niet dieper ingegaan zijn op bepaalde onderwerpen, maar bon ja het moesten tv-programma's blijven hé.
Ik vind hem eigenlijk zelfs "specialer" dan rain man omdat hij er een erg normale jongen uitziet, ge ziet hem squash spelen met vrienden (kan in scène gezet zijn, dunno ma kvermoed van niet), hij geeft eigenlijk zonder zenuwen tv-interviews.. Zijn sociale vaardigheden zijn beter dan die van sommigen die ik ken in elk geval :s Enfin voor zoverre dat af te leiden valt uit tv beelden uiteraard.

grey-turtle

Legacy Member
ik vraag me af welke sociale capaciteiten die jongen te bieden heeft.

Exorikos

Legacy Member
Oldskooler zei:
bwa, einstein en steven hawkings en co hebben volgens mij niet te klagen :D, mss gaat hij die weg op.

Stephen Hawking. Hawking is trouwens een speciaal geval. doordat hij niets kan opschrijven moet hij alles in zijn hoofd doen en dingen visualiseren. Dat visualiseren is net wat Hawking zoveel anders maakt dan andere fysici. En die mensen hadden inzicht in problemen. Hoewel Einstein ook een fenomenaal concentratievermogen had, had hij voor de rest bij mijn weten geen kenmerken van autisme. Einstein was trouwens niet zo goed in wiskunde.

Je mag me gerust verbeteren als ik het fout heb. :)

Exorikos

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Wa zitte gulder nu te lullen over geld verdienen enzo?
Kdenk niet dat het die kerel zijn intentie is daar misbruik van te nemen.
En hij verdient volgens mij gewoon voldoende.
Hij heeft een eigen zaak samen met een vriend werd er in een van de reportages op youtube gezegd en hij heeft boek geschreven enzo..

Wat die kerel kan vind ik wél indrukwekkend in elk geval hoor.
Het is zoals hier reeds gezegd werd ergens wel spijtig dat ze niet dieper ingegaan zijn op bepaalde onderwerpen, maar bon ja het moesten tv-programma's blijven hé.
Ik vind hem eigenlijk zelfs "specialer" dan rain man omdat hij er een erg normale jongen uitziet, ge ziet hem squash spelen met vrienden (kan in scène gezet zijn, dunno ma kvermoed van niet), hij geeft eigenlijk zonder zenuwen tv-interviews.. Zijn sociale vaardigheden zijn beter dan die van sommigen die ik ken in elk geval :s Enfin voor zoverre dat af te leiden valt uit tv beelden uiteraard.

Waar wordt er iets gezegd over dat hij misbruik zou maken van zijn gave? Wat voor misbruik zou hij kunnen maken? :/ Pi tot 22500 cijfers na de komma opzeggen is nu niet bepaald strafbaar...

Conqie

Legacy Member
Oldskooler zei:
Die gaat rijk worden.

integendeel.
die mensen worden eigelijk misbruikt, als je constant zo bezig bent met als rekenmachine te denken, dat heeft een zeer negatieve impact.

Intelligentie is te relatief

Maar dit is weer zeer indrukwekkend, en ik hoop zeker meer te horen :o

LeSec

Legacy Member
Exorikos zei:
Waar wordt er iets gezegd over dat hij misbruik zou maken van zijn gave? Wat voor misbruik zou hij kunnen maken? :/ Pi tot 22500 cijfers na de komma opzeggen is nu niet bepaald strafbaar...

Ge snapt me precies ni goe hé..
Ik zei dus dat hij volgens mij niet de intentie heeft geld te kloppen uit zijn gave (wat ik omschrijf als misbruik maken)

Iedereen zit hier maar bezig over het feit of hij er al dan niet rijk mee kan worden, wat volgens mij gewoon geheel niet van belang is.

Quilombo

Legacy Member
als mensen die aanleg hebben voor wetenschappen burgerlijk ingenieur gaan studeren hebben die toch in feite ook de intentie om er "geld uit te kloppen".

da's toch hetgeen iedereen doet op beroepsvlak, zijn gaves omzetten in geld.

wat is daar nu misbruik aan?

elDuderino

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Wa zitte gulder nu te lullen over geld verdienen enzo?
Kdenk niet dat het die kerel zijn intentie is daar misbruik van te nemen.
En hij verdient volgens mij gewoon voldoende.
Hij heeft een eigen zaak samen met een vriend werd er in een van de reportages op youtube gezegd en hij heeft boek geschreven enzo..

Wat die kerel kan vind ik wél indrukwekkend in elk geval hoor.
Het is zoals hier reeds gezegd werd ergens wel spijtig dat ze niet dieper ingegaan zijn op bepaalde onderwerpen, maar bon ja het moesten tv-programma's blijven hé.
Ik vind hem eigenlijk zelfs "specialer" dan rain man omdat hij er een erg normale jongen uitziet, ge ziet hem squash spelen met vrienden (kan in scène gezet zijn, dunno ma kvermoed van niet), hij geeft eigenlijk zonder zenuwen tv-interviews.. Zijn sociale vaardigheden zijn beter dan die van sommigen die ik ken in elk geval :s Enfin voor zoverre dat af te leiden valt uit tv beelden uiteraard.

Of het nu gaat over of hij rijk gaat worden of van "amai die kan nogal!'' is evenveel gelul imo. Waarschijnlijk omdat de eerste reactie daarover ging dat er andere mensen zijn die er ook iets over te zeggen hadden... zoals dat doorgaans gebeurt op een forum.

Het is allemaal heel boeiend en interessant maar zoals al zoveel gezegd, als hij niet echt begrijpt wat hij aan het van buiten leren is, is zijn talent nogal nutteloos voor de wetenschap, buiten dan voor onderzoek naar zijn hersenen. Het is wel heel entertainend om naar te kijken, maar ik weet niet goed of ik er bewondering voor moet hebben, of medelijden als hij echt autistisch is zoals sommige andere gevallen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan