Archief - Telenet moet leugens van website halen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chizm

Legacy Member
ffs nu merk ik het ook, men torrent wordt begrensd op 50kbs.
Dit is nog maar sinds een paar dagen zeker?
Schandalig.

Chizm

Legacy Member
amai tga weer snel ze vandaag, ffs.

En ik merk nu ook dat men torrent begrensd tot 50kbs.
Is dit al lang bezig? Schandalig.

Robust²

Legacy Member
svendevil zei:
Kga nu ni in discussie gaan...

Download en upload klopt idd wa je zegt...

maareh uw snelheid klopt niet...
10 Mbit is ingevoerd sinds expressnet uitgekomen is, en dit vanaf 2005!
Daarvoor heette het mono, en dat had snelheden van 4.9Mbit

Turbo en Expressnet niet door elkaar halen hé :wtf:

(wa zeg ik nu... in dien tijd was er zelfs nog maar 1 internet abo en dat was de MONO...
je eigen niet belachelijk maken jongen...)
Ik kan je hier perfect mijn eerste aansluitingspapieren tonen uit 2001 10mbps hoor, dus nu maak jij jezelf toch wel even mooi belachelijk :)

NightRaver

Legacy Member
Ik haal hier altijd, op elk uur van de dag 2,2MB per seconde, zelfs geen snelheidsdaling in de piekuren dus

Preske

Legacy Member
Chizm zei:
amai tga weer snel ze vandaag, ffs.

En ik merk nu ook dat men torrent begrensd tot 50kbs.
Is dit al lang bezig? Schandalig.

zeker dat het geen geval van "peobcac" is?

Pana

Legacy Member
killgore zei:
ik haal nog steeds een 1.8 a 2 MB van tijd tot tijd.

Dat is zowat het maximum dat je uit een 20MBit connectie gaat kunnen persen.

Dat zijn geen leugens, je webverkeer zit vol met redundantie en hangt niet enkel af van de bandbreedte die provider jou geeft. Wat meer over computer networking leren voor je zaken als leugens bestempelt.

edit: het hangt er ook zeer sterk van af waar je zit. Hier in gent haal ik vaak wel supersnelheden uit men turbo-lijn (als ik van belnet en zo download). Thuis in Aalst geraak ik nooit over de 600kBps met 10 Mb lijn daar :).

Het maximum is 2.3 a 2.4, hetgeen ik in het begin meestal haalde. Nu is het hier echter net zoals de threadstarter gezakt naar 1.8.

JelleMees

Legacy Member
Decade zei:
Het maximum is 2.3 a 2.4, hetgeen ik in het begin meestal haalde. Nu is het hier echter net zoals de threadstarter gezakt naar 1.8.

Is het eigenlijk mogelijk om telenet te bellen en dat zij de verbinding hier komen testen? Ik weet dat ze een bestandje downloaden om de snelheid te testen, maar ben de url vergeten. Ze deden het via cmd, dat weet ik nog.

PineMangoes

Legacy Member
Chizm zei:
ffs nu merk ik het ook, men torrent wordt begrensd op 50kbs.
Dit is nog maar sinds een paar dagen zeker?
Schandalig.

µtorrent gebruiken en encryptie aanzetten. Helpt wel wat.

Over de limieten: Die gaan de eerste jaren niet verdwijnen. Telenet en Belgacom worden almaar groter, en maken veel teveel winst op de volumeblokken om ermee op te houden.

De enige mogelijkheden zijn:

- Een nieuwe speler op de markt: Kans is klein, aangezien men al een eigen netwerk moet gaan aanleggen. Op kabel of adsl worden immers schandalig hoge exploitatieprijzen gevraagd.

- De EU: Hier en daar wordt geroepen om een Europees onderzoek naar mogelijke prijsafspraken en vervalsing van de mededinging. Zo'n onderzoek zou waarschijnlijk de grootste ommekeer betekenen, aangezien 't duidelijk is dat BGC en Telenet hun prijzen en limieten op elkaar afstemmen en de overheid een veel te grote vinger in de pap heeft om er iets aan te doen.

- Failliet van één der bedrijven. Kan bijna niet, aangezien de overheid dit nooit zou laten gebeuren.

Blood_Raven

Legacy Member
svendevil zei:
Daarvoor heette het mono, en dat had snelheden van 4.9Mbit

Turbo en Expressnet niet door elkaar halen hé :wtf:
Ben van '99 klant en ik heb die snelheid vroeger gehad.

Lon$daLe

Legacy Member
telenet moet gwn 2 dingen aanpassen :

-limieten , kheb van de 16de ( factuurdag ) tot vandaag niks anders gedaan dan ventrilo en online games zo een 5 uur per dag en kzit aan 59 % en die expressnet meter moet nog meegaan tot 16 november -_-

-uploadsnelheid , komaan zeg , elk boerenland met de pet heeft een verhouding van 10mbit down and 1mbit up en dan heb ik het nog over het minimum ( heb al eens ne speedtest gezien van 30mbit down en 10mbit up ,zelfs 20mbit up van ne amerikaan geloof ik ) , niet fokin 192/256/512kbps , toen ik op turbo zat perste die lijn er maximum 65kb/s upload uit , prehistorisch ten top tbh

limieten in belgie zijn zo kansloos dat ik meestal op een online server zeg dat ik NL ben of ze lachen u uit van " ey belg , hoessie met het limiet deze maand , nog niet op 200% ? "

kansloos... ( en kmoet geen replies van dommel ftw of whatever want hier is al jaren geen vaste telefoon niemeer dus ook geen adsl )

BongZrGooD

Legacy Member
Mijn klacht is ontvankelijk verklaard, stappen worden dus ondernomen.
Ik betaal voor turbonet, dus ik eis ook de snelheden die ze adverteren.
In ieder geval, mijn betalingen worden opgeschort tot nader order.

En ik ga niet heel de uitleg doen, komt er op neer dat ik de down en uploadsnelheid intensief en grondig getest heb, en het op een "drukke" dag gewoon niet te doen was... Toen men mij voor de zoveelste keer naar "speedtest.nl" verwees was de maat vol.

Dus als je een klacht hebt, niet hier beginnen neuten, dit wordt toch niet gelezen, maar gewoon klacht neerleggen bij de ombudsman voor telecommunicatie.
Hoe meer mensen dit doen, des te groter de kans dat er ook effectief iets aan gedaan wordt.
En geen antwoorden van "dat haalt ook niks uit" want bij mij is er wel degelijk vooruitgang in de zaak.

Groetjes,
BongZ

Deetje

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Dus als je een klacht hebt, niet hier beginnen neuten, dit wordt toch niet gelezen

Oh rly?

Sorry hoor, maar dit is nooit de plaats geweest om klachten over telenet te uiten en dat zal het ook nooit worden. Er zijn genoeg andere middelen die veel efficiënter zijn dan hier te komen "zagen". Dit is een jongerencommunity, geen klachtenbank voor ISP.

Ik heb twee verschillende abonnementen: Telenet Expressnet en Turbo. En tijdens al de jaren dat ik deze heb, is mijn snelheid ALTIJD max'ed geweest. (tenzij er werken waren of ik op smallband zat). Als dit bij jouw het geval niet is: check uw pc instellingen, check op virussen en adware of openstaande filesharing proggies. Vind je niks, bel dan telenet helpdesk (en geef niet op, blijven bellen).

Tyfius

Legacy Member
Ik mag hier toch ook niet klagen. Ik haal alles uit mijn Turbo abonnement qua snelheid, op elk uur van de dag.

Valkyrium

Legacy Member
Stel dat de gedupeerden zich verenigen en naar de rechtbank stapt wat is de kans op slagen?
Wat zouden de beste argumenten zijn? Die te staven zijn met feiten...

byter

Legacy Member
Nihil, het zijn theoretische snelheden.
De ombudsdient mag dan wel je klacht onderzoeken, het staat duidelijk in de voorwaarden. Je mag je verwachten aan een "pebkac" reply. (allez tussen modem en pc dan ;>)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan