Archief - Telenet moet leugens van website halen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

no_way2go

Legacy Member
ByT3 Me zei:
ach vertel eens iets nieuws.

hetgeen me wel vreselijk stoort is dat Telenet bepaalde tijdstip van de dag het bittorrent verkeer dichtknijpt tot een belachelijke snelheid van 50kb/s.

offtopic, van hoelaat tot hoelaat telt uw download maar voor 50% mee op de telemeter.?

Inderdaad men torrent gaat nu met een max van 52kB =/

van 24u tot 10u btw

SilentSpring

Legacy Member
_DM_ zei:
wtf ? :D
Ik ben al content dat ik 700kb/s haal (Telenet Turbo) :D

².
Vervang die 700kb/s wel maar door 400kb/s bij mij, ADSL Go.
Gemiddeld zit ik rond de 300kb/s.
Dus waarover sommigen hier dan klagen...

JelleMees

Legacy Member
Oldskooler zei:
Hangt ervan waar ge woont en zo he, in een druk bewoond gebied gaat uw snelheid een stuk naar beneden.

Als je 10 koeien, paar honderd oude menskes en een paar honden als druk bewoont bestempeld, ja dan is het hier wel druk bewoond :D

Robust²

Legacy Member
meestal is het heir ook maar 300 ofzo hoor, maar met goede servers als die van Valve of Microsoft ofzo kan je wel eens meer halen

JelleMees

Legacy Member
robust² zei:
meestal is het heir ook maar 300 ofzo hoor, maar met goede servers als die van Valve of Microsoft ofzo kan je wel eens meer halen

Als je 10 RS downloads aanzet zie je direct je maximum met ISP monitor aangezien 1 RS download al 0.6-1 Megabyte/s is :D

FlameDB

Legacy Member
mijnen flashget zegt 2100kB/s als rapidshare downloads aanstaan.
Expressnet turbo dus.

killgore

Legacy Member
van belnet zojuist nog snelheid van 2,x MB/s gehaald (2,1 gemiddeld).

Reden dat die zo snel gaan is ook omdat je (in termen van netwerken) bijna direct op belnet servers zit, maar het is maar om aan te tonen dat telenet zeker nog zijn 20 Mbit aankan :).

Jonathan

Legacy Member
Bwa van de 9lives servers download ik soms zelfs aan 1.2Mb per seconde ( expressnet ). De snelheid van telenet is toch wel deftig in vergelijking met adsl ed. Tis natuurlijk wel het enige dat goed is bij telenet maar bon , das een andere discussie.

tha_rippa1be

Legacy Member
no_way2go zei:
Inderdaad men torrent gaat nu met een max van 52kB =/

van 24u tot 10u btw

Als ge encryption aanzet zou da verholpen moeten zijn. (µTorrent kan dit)
(maar atm haal ik ook ni meer dan 50~60kBps, telenet of slechte torrent, dunno)


anyways:
Wij hadden hier een tijdje geleden ook probs met de snelheid die abnormaal laag was, < 1 MBps down, < 16kBps up (turbo he)
Telenet gebeld, wat tests gedaan die uiteraard in hun voordeel waren :ironic:
Dan een paar dagen later kwam er nen technieker van TN.
"u ping tests zijn normaal voor u abbonoment"
... ma de speeds zijn wel compleet niet waarvoor betaald word.

na wa zagen, nieuwe modem geplaats > alles terug perfect.
Dat die altijd zo fucking lastig doen he, om zo ambetant van te worden.

Valkyrium

Legacy Member
NOg een verhaal:

Ik zat over mijn limiet vandaag door het downloaden en youtuben, geen probleem ik kocht zoals een Telenetter het beaamt extra blokjes.
Nu ik wou +1GB pakken en drukt op verder gaan, maar de website vertelde me dat er geen keuze was ingevoerd. Dus ik moest noodgedwongen 2GB of meer nemen! En daarna kon ik geen +2GB nemen omdat er geen keuze was ingevoerd, enkel +2GB of 1GB

Nadat ik dus 2GB had geselecteerd kreeg ik de melding dat het binnen het halfuur zou opgelost zijn. Na een uur nog steeds niets, dus ik keek naar uitbreiding maandelijks volume en kwam tot de conclusie dat deze 2GB reeds waren opgebruikt. Wat dus onmogelijk was aangezien ik mijn internet had afgesloten...

Na nog een tijdje gewacht te hebben belde ik naar de Telenet "help"desk en vroeg om uitleg. Een vriendelijk dame vroeg me mijn gegevens en melde dat ik inderdaad over mijn limiet zat, waarop ik antwoorde dat ik zojuist een paar blokjes had bijgekocht.
Na eventjes wachten vertelde ze me dat het inderdaad al opgebruikt was. Ik vroeg of dat mogelijk was op 1 uurtje...
Hierop antwoorde ze dat je limiet niet enkel opgebruikt wordt door het downloaden maar ook door het uploaden... Andere gebruikers kunnen namelijk aan je bestanden via Limewire, Torrents, ....
Ik zei dat deze programma's ten eerste niet actief waren en dat ik mijn bestanden beveiligd heb tegen zo'n mensen.

En als dat toch zo zou zijn dan moest ik eventjes het volgende weten: Als 2GB erdoor geraakt na 1 uurtje door zogenaamde leechers, hoe komt het dan dat ik(zonder downloaden) een maand toekom met 10GB...

Na een te verwachte stilte zei ze me dat mijn snelheid terug hersteld was en dat ik het eventjes rustig aan moest doen en hieruit concludeerde ik dat ze iets gedaan heeft wat eigenlijk niet mag van haar Telesletbaas....

Dus zo zie je dat het gewoon te zot om los te lopen is...

Defees

Legacy Member
als ge naast de centrale woont haalt ge 20 mbps

ik haal nu met moeite 4 of 5 met mijn 10 mpbs

JelleMees

Legacy Member
Nalar zei:
NOg een verhaal:

Ik zat over mijn limiet vandaag door het downloaden en youtuben, geen probleem ik kocht zoals een Telenetter het beaamt extra blokjes.
Nu ik wou +1GB pakken en drukt op verder gaan, maar de website vertelde me dat er geen keuze was ingevoerd. Dus ik moest noodgedwongen 2GB of meer nemen! En daarna kon ik geen +2GB nemen omdat er geen keuze was ingevoerd, enkel +2GB of 1GB

Nadat ik dus 2GB had geselecteerd kreeg ik de melding dat het binnen het halfuur zou opgelost zijn. Na een uur nog steeds niets, dus ik keek naar uitbreiding maandelijks volume en kwam tot de conclusie dat deze 2GB reeds waren opgebruikt. Wat dus onmogelijk was aangezien ik mijn internet had afgesloten...

Na nog een tijdje gewacht te hebben belde ik naar de Telenet "help"desk en vroeg om uitleg. Een vriendelijk dame vroeg me mijn gegevens en melde dat ik inderdaad over mijn limiet zat, waarop ik antwoorde dat ik zojuist een paar blokjes had bijgekocht.
Na eventjes wachten vertelde ze me dat het inderdaad al opgebruikt was. Ik vroeg of dat mogelijk was op 1 uurtje...
Hierop antwoorde ze dat je limiet niet enkel opgebruikt wordt door het downloaden maar ook door het uploaden... Andere gebruikers kunnen namelijk aan je bestanden via Limewire, Torrents, ....
Ik zei dat deze programma's ten eerste niet actief waren en dat ik mijn bestanden beveiligd heb tegen zo'n mensen.

En als dat toch zo zou zijn dan moest ik eventjes het volgende weten: Als 2GB erdoor geraakt na 1 uurtje door zogenaamde leechers, hoe komt het dan dat ik(zonder downloaden) een maand toekom met 10GB...

Na een te verwachte stilte zei ze me dat mijn snelheid terug hersteld was en dat ik het eventjes rustig aan moest doen en hieruit concludeerde ik dat ze iets gedaan heeft wat eigenlijk niet mag van haar Telesletbaas....

Dus zo zie je dat het gewoon te zot om los te lopen is...

Geloof het of niet, ik heb het al 2x aan de hand gehad.

KiPpIe

Legacy Member
*DeFees* zei:
als ge naast de centrale woont haalt ge 20 mbps

ik haal nu met moeite 4 of 5 met mijn 10 mpbs

Kabel internet is niet hard afhankelijk van de afstand tot de centrale. Dit heeft maar een kleine invloed op u snelheid.

Reptiel

Legacy Member
ik haal nog altijd 2.1MB en dit al gans de tijd ik een turbo abo heb, ik denk dat vooral de server afhangt van jouw snelheid en niet het netwerk

zaffah

Legacy Member
vandaag toch nog 2300kb/s op m'n teller zien staan hoor :)

btw hun snelheid is theoretisch ... ze weten maar al te goe dat ze die niet écht kunnen geven.

Deetje

Legacy Member
idem hier

altijd hoge snelheden zowel voor mijn turbo als expressnet account

JelleMees

Legacy Member
Nalar zei:
Wat is de kans dat de limieten in België ooit verdwijnen??

De limieten moet van mij niet verdwijnen, als ze gewoon meegaan met de tijd dan ben ik al content. En dat is niet het geval. Vroeger was er geen youtube, geen internetradio en de game-demo's waaren 50-150MB groot. Nu mag je blij zijn als een demo kleiner is dan 1GB.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan