Archief - Telenet moet leugens van website halen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

byter

Legacy Member
mach3 is nog niet volledig uitgerolled en dat kan nog tot eind 2008 duren

svendevil

Legacy Member
Idd, exacte datas zijn nog niet meegedeeld...
Alleen zou het in de loop van 2008 uitgevoerd moeten worden...

Telenet kan trouwens niet anders door de overname van UPC...
Een upc-klant die evenveel betaald voor zijn chello classic als wij voor onze expressnet, heeft downloadlimieten van 40GIG ipv 12GIG.

Als Telenet al die mensen gaat forceren om evenveel te betalen en minder te krijgen gaan we (logischerwijze) in onze eigen zakken zitten :lol:

En da willen we niet hé :ironic:

Grtz

Preske

Legacy Member
svendevil zei:
Waarom kijkt iedereen altijd naar zijn downloadsnelheid?
De servers waar je van download zijn ook wel gelimiteerd hé, of ben ik de enige die hier iets van weet??? :wtf:

Ben zelf telenet medewerker en haal toch wel makkelijk met mijn turbonet snelheden van 8 Mbit (op franse servers welteverstaan)

BTW iemand al gehoord van het Mach3 project van telenet?
We zijn nu al meer dan een jaar bezig ons netwerk te upgraden zodat de snelheden nog hoger komen te liggen...

Expressnet zou dan van 10Mbit naar 50Mbit gaan...
Turbonet van 20Mbit naar 100Mbit...

Grtz

hoera, 5 keer zo snel op smallband

svendevil zei:
Da gaat natuurlijk tegelijkertijd gebeuren... :woohoo:

van 12 gig naar 13 gig?

Preske

Legacy Member
svendevil zei:
Gij komt van de Zwam zeker? :doc:

ja. en wat dan nog?

de limieten van vandaag zijn hopeloos achterhaald.

7-8 jaar geleden hadden we 10mbps en 10 gig.
vandaag hebben we... 10mbps en 12 gig...

Racemaniac

Legacy Member
zoR zei:
Wat cares hoe snel het gaat, Telenet is gewoon in het algemeen snel, geen klagen over (imo). Ok dat kan al eens zijn dat het wat trager gaat.. Heeft meestal niks met de verbinding van telenet te maken, eerder aan de server waar je van download.

!!! --> De download limieten,.. DIE MOETEN ZE OPTREKKEN!!
da dacht ik eigenlijk ook, maar wa'k deze week heb gezien toen ik nog eens toevallig door de week thuis was, was erbarmelijk -_-
m'n telenet internet was gewoon traag, van kotnet hier in leuven ben'k da gewoon, maar voor m'n telenet verbinding om door een torrent die 50 kb/s down, en 6kb/s up doet , merkbaar traag te worden bij het surfen, en er ni meer in te slagen streaming video vlot te doen gaan -_-. da's echt wel wtf...

Jonathan

Legacy Member
Racemaniac zei:
da dacht ik eigenlijk ook, maar wa'k deze week heb gezien toen ik nog eens toevallig door de week thuis was, was erbarmelijk -_-
m'n telenet internet was gewoon traag, van kotnet hier in leuven ben'k da gewoon, maar voor m'n telenet verbinding om door een torrent die 50 kb/s down, en 6kb/s up doet , merkbaar traag te worden bij het surfen, en er ni meer in te slagen streaming video vlot te doen gaan -_-. da's echt wel wtf...

Das door de uploadsnelheid van telenet die nog altijd erg traag is. Wanneer ik iets upload merk ik ook dat m'n internet bijna niet meer vooruit gaat ..

svendevil

Legacy Member
preske zei:
ja. en wat dan nog?

de limieten van vandaag zijn hopeloos achterhaald.

7-8 jaar geleden hadden we 10mbps en 10 gig.
vandaag hebben we... 10mbps en 12 gig...


7-8 jaar geleden hadden we 4.9 Mbits en 12 GIG (10 download en 2 upload)
Vandaag heben we 10 Mbits en 12GIG (te gebruiken voor download en upload)

Voor de rest klopt wel wat je zegt ;)

PS: vond het gewoon een rare opmerking... van 12 naar 13 :rofl:
Echt iets voor een zwammer, had het dan toch bij het rechte eind... :doc:

chosen1

Legacy Member
svendevil zei:
7-8 jaar geleden hadden we 4.9 Mbits en 12 GIG (10 download en 2 upload)
Vandaag heben we 10 Mbits en 12GIG (te gebruiken voor download en upload)

Voor de rest klopt wel wat je zegt ;)

PS: vond het gewoon een rare opmerking... van 12 naar 13 :rofl:
Echt iets voor een zwammer, had het dan toch bij het rechte eind... :doc:

wat is daar nu typerend aan voor een zwammer?
het is nu eenmaal zo dat telenet ongelooflijk ver achter loopt in vergelijking met andere landen. en het is niet omdat de mogelijkheid er niet is maar gewoon omdat ze zoveel mogelijk in hun zakken willen steken!
internet suckt in België

killgore

Legacy Member
Racemaniac zei:
da dacht ik eigenlijk ook, maar wa'k deze week heb gezien toen ik nog eens toevallig door de week thuis was, was erbarmelijk -_-
m'n telenet internet was gewoon traag, van kotnet hier in leuven ben'k da gewoon, maar voor m'n telenet verbinding om door een torrent die 50 kb/s down, en 6kb/s up doet , merkbaar traag te worden bij het surfen, en er ni meer in te slagen streaming video vlot te doen gaan -_-. da's echt wel wtf...

Poenanie zei:
Das door de uploadsnelheid van telenet die nog altijd erg traag is. Wanneer ik iets upload merk ik ook dat m'n internet bijna niet meer vooruit gaat ..

Neen, dat is doordat hij wrsch een heel hoog aantal tpc-verbindingen toekent aan zijn torrents waardoor zijn andere applicaties logischerwijs in parallell veel trager gaan werken. Dan mag je nog 1000mbps hebben, het gaat traag blijven.

Voor de rest ivm die limieten: niet vergeten dat België (onder druk van EU) bezig is naar een onderzoek ivm limieten, snelheden en prijzen van ISP's. Telenet en belgacom zullen dit ook wel beseffen dat ze zullen worden verplicht bepaalde zaken te verhogen (of de markt vrijer te maken, maar dat betwijfel ik, wilt onze regering zelf niet iirc).

edit: en dan natuurlijk concurrentie van dommel en consoorten.

Preske

Legacy Member
svendevil zei:
7-8 jaar geleden hadden we 4.9 Mbits en 12 GIG (10 download en 2 upload)

ORLY!!!!
http://web.archive.org/web/*/http://www.telenet.be
OLA? OLA!!!! Wat zie ik staan op 1 maart 2000?
http://web.archive.org/web/20010124...internet/toegang-klanten/internet/content.htm

toegelaten volume van 10 GB per maand, waarvan maximaal 20% upstream-verkeer
downstreamsnelheid van 10 Mbps (*)
upstreamsnelheid van 128 Kbps

10 Mbps dames en heren.
En het is zelfs nog beter dan ik mij herinner,

het is 8gb download
en 2gb upload

(ik zou hier nu nog een gigantische foto met "owned" willen zetten, maar dat zou te "zwammig" zijn hé :sop:

kRa

Legacy Member
ik haal toch veel 2mb/s bij men downloads (hangt natuurlijk ook af van de server waar ge iets download)

svendevil

Legacy Member
preske zei:
10 Mbps dames en heren.
En het is zelfs nog beter dan ik mij herinner,

het is 8gb download
en 2gb upload

Kga nu ni in discussie gaan...

Download en upload klopt idd wa je zegt...

maareh uw snelheid klopt niet...
10 Mbit is ingevoerd sinds expressnet uitgekomen is, en dit vanaf 2005!
Daarvoor heette het mono, en dat had snelheden van 4.9Mbit

Turbo en Expressnet niet door elkaar halen hé :wtf:

(wa zeg ik nu... in dien tijd was er zelfs nog maar 1 internet abo en dat was de MONO...
je eigen niet belachelijk maken jongen...)

Racemaniac

Legacy Member
killgore zei:
Neen, dat is doordat hij wrsch een heel hoog aantal tpc-verbindingen toekent aan zijn torrents waardoor zijn andere applicaties logischerwijs in parallell veel trager gaan werken. Dan mag je nog 1000mbps hebben, het gaat traag blijven.

Voor de rest ivm die limieten: niet vergeten dat België (onder druk van EU) bezig is naar een onderzoek ivm limieten, snelheden en prijzen van ISP's. Telenet en belgacom zullen dit ook wel beseffen dat ze zullen worden verplicht bepaalde zaken te verhogen (of de markt vrijer te maken, maar dat betwijfel ik, wilt onze regering zelf niet iirc).

edit: en dan natuurlijk concurrentie van dommel en consoorten.
is ni de 1e keer da'k torrents draaien heb gehad, en als die echt op snelheid komen verwacht ik idd vertragingen, maar op 40-50 kb/s heb'k nog nooit eerder gehad
'k zag ook duidelijk dat hoe later het werd, hoe sneller de torrrents en m'n verbinding gingen... ofwel was er throttling van telenet bezig, ofwel was het netwerk gewoon oververzadigd....toen ik rond middernacht ging slapen ging de torrent al aan 80 kb/s, en ging het surfen vlotter :)

Preske

Legacy Member
svendevil zei:
Kga nu ni in discussie gaan...

Download en upload klopt idd wa je zegt...

maareh uw snelheid klopt niet...
10 Mbit is ingevoerd sinds expressnet uitgekomen is, en dit vanaf 2005!
Daarvoor heette het mono, en dat had snelheden van 4.9Mbit

Turbo en Expressnet niet door elkaar halen hé :wtf:

kerel, ffs Ik spreek over minstens 7 jaar geleden.
het staat/stond op de site van telenet zelf!!! Ik heb u zelfs het bewijs gegeven. Als ge dat dan nog blind wilt negeren, sorry hoor...

tis dat ik niets meer van nog vroeger terug vind, want vroeger was er zelfs een upload van 768 kbps. Ze hadden zelfs een FUP. Ben al klant van telenet sinds '99, en ik zeg u, toen was het 10mbps.

killgore

Legacy Member
Racemaniac zei:
is ni de 1e keer da'k torrents draaien heb gehad, en als die echt op snelheid komen verwacht ik idd vertragingen, maar op 40-50 kb/s heb'k nog nooit eerder gehad
'k zag ook duidelijk dat hoe later het werd, hoe sneller de torrrents en m'n verbinding gingen... ofwel was er throttling van telenet bezig, ofwel was het netwerk gewoon oververzadigd....toen ik rond middernacht ging slapen ging de torrent al aan 80 kb/s, en ging het surfen vlotter :)

torrents worden idd gethrottled :). Maar wat ik zei blijft gelden hoor: ook al ga jij maar aan 50kBps, dan kan het toch zijn dat je zoveel connecties opvreet met bittorrent dat de rest traag gaat, ongeacht wat tn doet.
Het gaat logischerwijs beter als je hogere snelheid haalt omdat bittorrent dan minder snel gaat kijken naar "nog betere" connecties :) en dus het #connecties minder belast.

Daarnaast kan het natuurlijk altijd zijn zoals jij zegt: netwerkoverbelasting of zo, maar test eens de volgende keer of de problemen blijven bestaan als je bittorrent afzet ;).

Anoniem04

Legacy Member
5 keer zo snel downloaden, waar is dat nu weer goed voor :ironic:

Ik kan wel nog maar 1 demo'ke per maand downloaden of ik zit er al over.

v1sioNz

Legacy Member
preske zei:
hoera, 5 keer zo snel op smallband,van 12 gig naar 13 gig?

Sorry hoor, maar wat een onlogische gedachtegang....

Is toch niet als ge ne nieuwe (betere) auto gaat kopen dat ge er ook werkelijk meer bij gaat rijden? :wtf:

Neemt niet weg dat limieten inderdaad dom zijn.

Preske

Legacy Member
alsik gewoon surft kom ik aan ongeveer 175-250 meg per dag. Enkel surfen!
dan is daar nog niets bijgerekend van eens een youtube filmpke ofzo bezien.
de limiet is 12 gig, ofte 400mb per dag. in '99 was het... 300mb per dag. Maar toen kwamen we ruimschoots toe, toen moest ge al zwaar de moeite doen om er over te zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan