Robinvv
Legacy Member
skatermathijs zei:Mja wij zitten hier met een isdn net (forum) lukt dommel ook met dat?
ISDN of PSTN gaat allebei.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
skatermathijs zei:Mja wij zitten hier met een isdn net (forum) lukt dommel ook met dat?
ZoDiaK zei:Hmm, gewoon tijdens het surfen niet nee...
Maar het kan wel zijn dat als 1 van die pc's een demo ofzo aan't binnentrekken is dat je dan je bandwidth maxed (400 kB/s is nu niet gigantisch veel), waardoor de andere 2 dat wel gaan ondervinden ja.
De oplossing is dan natuurlijk een download manager waarbij je de maximumsnelheid beperkt tot pakweg 350 kB/s ofzo. Dan merk je er nix van. Wij zitten hier thuis met een pc of 5, waarvan er 2 praktisch constant in gebruik zijn. Mijn snelheid staat beperkt tot 380 kB/s en dat gaat perfect.
Goldrusher zei:Het systeem op zich is niet zozeer het probleem, wel de uitvoering er van.
De limiet moet met het internet meegroeien...
opslag: 1.44MB -> 650MB -> 4.5GB -> 25GB
hdd: 10GB -> 60GB -> 120GB -> 200GB
foto: 250Kb -> 500Kb -> 1.5MB -> 3MB
websites: tekst -> foto -> Flash -> video
downloads: illegale sites, Napster, Kazaa -> legale muziekwinkels (iTunes, Connect, etc.)
upload: e-mail (paar MB per maand) -> webcam & messenger -> YouTube & blogs
games: 100MB demo -> 500MB demo -> 1GB demo -> 3GB full downloads
film: 10MB trailers -> 50MB trailers -> 120MB HD trailers -> 1GB full downloads
Telemeter: onbeperkt -> 10GB/2GB -> 10GB/2GB -> 12GB
Op hogere limieten moeten we dus niet hopen. Aan hogere uploadsnelheid is men wel bezig:PUB stelde dat ze de afschaffing van gescheiden volumemeting een positief
gegeven vond, maar peilde toch naar de nabije toekomstplannen.
Telenet onderstreepte nogmaals dat er geen afschaffing van de limieten
komt in de nabije toekomst, maar zegt wel de markt te zullen volgen.
Telenet erkent dat de noden steeds groeien en zal de abonnementen mee laten
groeien met de markt. PUB vreest dat er dus weinig zal veranderen in de
nabije toekomst, tenzij Belgacom ook hun product upgradet.
Telenet zegt ook meer te zullen investeren in het internetproduct. Meer
daarover in het puntje aangaande de panelgesprekken.
Er is ook een voorstel om het nachttarief uit te breiden naar het volledige weekend en misschien zelf slechts voor een vierde te laten meetellen:Gekoppeld aan het toegekend volumeverhaal, hangt ook de snelheid, of
zeggen we eerder de traagheid, van de upload. Nu er meer en meer diensten
aangeboden worden waarbij je wel wat moet uploaden (foto's, filmpjes,
...), wordt het verhogen van de uploadsnelheid steeds meer actueel. Net
zoals de volumelimieten is dit een terugkerend item op de agenda.
Telenet erkent dit gegeven en zegt mee te gaan in ons betoog.
Meer zelfs, er is volop intern onderzoek aan de gang naar de beste manier
om een hogere uploadsnelheid mogelijk te maken. Wordt dus nog vervolgd.
Nog een positief punt is dat Telenet de snelheid van smalband gaat verhogen, maar enkel en alleen voor de Telenet sitesMomenteel hebben we als klant de mogelijkheid om gebruik te maken van het
nachtsurfen. Nachtsurfen betekent dat het verkeer dat je genereert tussen
24 uur 's avonds en 10 uur 's morgens, slechts voor 50% meetelt.
PUB stelde voor om, als eerste stap naar het verhogen van de limieten, het
nachtsurfen van 1/2e naar 1/4e te brengen. Zo zou per verbruikte GiB maar
250MiB worden aangerekend.
Daarnaast wordt voorgesteld om, naar analogie met de elektriciteits-
maatschappijen, het weekendsurfen in te voeren. Zo zou het down-/uploaden
tijdens het weekend net zoals bij het nachtsurfen, aan verminderd 'tarief'
aangerekend worden.
Telenet zegt zeker niet weigerachtig te staan tegenover zulke voorstellen.
Ze gaan nagaan hoeveel impact dit zou hebben op de stabiliteit van het
netwerk.
Aan de hand daarvan zal een beslissing genomen worden.

Nog een terugkerend item op de agenda, is de snelheid van smalband.
Klanten die op smalband worden gezet, hebben zelfs moeilijkheden om
Telenet-sites te bereiken of hun mail te controleren.
We zijn verheugd te mogen vernemen dat vanaf juli een verandering in het
smalband-systeem zal plaatsvinden.
Vanaf dan zorgt Telenet er voor dat de Telenet-sites aan breedbandsnelheid
bereikbaar zullen zijn. Andere sites zullen echter aan een verlaagde
snelheid onderworpen blijven, zoals nu het geval is.
Dat wil dus concreet zeggen dat sites onder het telenet.be domein zoals
'mijn.telenet.be' te allen tijde vlot bereikbaar zullen zijn.
Telenet meldde ons na de meeting dat dit ondertussen is geïmplementeerd.
Als da maar een vierde zou meetellen zal dat toch al een mooie verhoging zijn, tijdens de week gewoon surfen en tijdens het weekend downloaden. Het grote voordeel is dat ik enkel in het weekend thuis benLSDsmurf zei:Op hogere limieten moeten we dus niet hopen. Aan hogere uploadsnelheid is men wel bezig:
Er is ook een voorstel om het nachttarief uit te breiden naar het volledige weekend en misschien zelf slechts voor een vierde te laten meetellen:
Nog een positief punt is dat Telenet de snelheid van smalband gaat verhogen, maar enkel en alleen voor de Telenet sites![]()



Dat heb ik ook al een paar keer gehad, is idd enorm irritant dat je soms een kwartier moet wachten eer je kan inloggen op Mijn Telenet om terug op breedband te geraken.SMa zei:en sneller surfen op de telenet site... ben daar ook groot voorstander van
soms kun je je lijn niet terug op breedband zetten omdat je die site niet kan bereiken![]()
Momenteel hebben we als klant de mogelijkheid om gebruik te maken van het
nachtsurfen. Nachtsurfen betekent dat het verkeer dat je genereert tussen
24 uur 's avonds en 10 uur 's morgens, slechts voor 50% meetelt.
PUB stelde voor om, als eerste stap naar het verhogen van de limieten, het
nachtsurfen van 1/2e naar 1/4e te brengen. Zo zou per verbruikte GiB maar
250MiB worden aangerekend.
Daarnaast wordt voorgesteld om, naar analogie met de elektriciteits-
maatschappijen, het weekendsurfen in te voeren. Zo zou het down-/uploaden
tijdens het weekend net zoals bij het nachtsurfen, aan verminderd 'tarief'
aangerekend worden.
Telenet zegt zeker niet weigerachtig te staan tegenover zulke voorstellen.
Ze gaan nagaan hoeveel impact dit zou hebben op de stabiliteit van het
netwerk.
Aan de hand daarvan zal een beslissing genomen worden.
Nog een terugkerend item op de agenda, is de snelheid van smalband.
Klanten die op smalband worden gezet, hebben zelfs moeilijkheden om
Telenet-sites te bereiken of hun mail te controleren.
We zijn verheugd te mogen vernemen dat vanaf juli een verandering in het
smalband-systeem zal plaatsvinden.
Vanaf dan zorgt Telenet er voor dat de Telenet-sites aan breedbandsnelheid
bereikbaar zullen zijn. Andere sites zullen echter aan een verlaagde
snelheid onderworpen blijven, zoals nu het geval is.
Dat wil dus concreet zeggen dat sites onder het telenet.be domein zoals
'mijn.telenet.be' te allen tijde vlot bereikbaar zullen zijn.
Telenet meldde ons na de meeting dat dit ondertussen is geïmplementeerd.

nuja, er komt altijd maar meer en meer druk van andere providers maar het probleem is dat die andere providers allemaal dsl providers zijn waardoor telenet zijn 'wij zijn de snelste'-kaart kan uitspelen, vanaf de moment dat het kabelnetwerk door meerdere providers kan gebruikt worden zal het al een pak beter worden voor de consumenten.Nessaja zei:altijd maar zeggen dat hun klanten snelheid het belangrijkste vinden, terwijl 70% van hun klanten mensen zijn die alleen maar surfen en hun mail nakijken en die het amper zouden merken moest de snelheid lager liggen, dit is gewoon een self-fulfilling prophecy marketing strategie.
.Nessaja zei:trouwens grappig dat ze een cheetah kiezen in hun reclames, het is goed om de snelste te zijn!.... wetende dat een cheetah (de klant) zijn topsnelheid ook maar een 400 meter (12gigabyte) kan volhouden voor hij moet stoppen omdat hij oververhit geraakt (limiet vol) en riskeert om dood neer te vallen (smallband)
mooi.nonkel wulle zei:Er moet gewoon een KB komen waarin staat dat downloadlimieten opgelegt door de providers verboden is.![]()

)
(buite de trage upload speed)