Archief - Telenet en de downloadlimiet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

skatermathijs

Legacy Member
Mja wij zitten hier met een isdn net (forum) lukt dommel ook met dat?

Emu

Legacy Member
Krueger zei:
Microsoft heeft ook nog steeds een monopolie, ondanks de vele andere OS. Je moet kijken naar hoeveel percent van de markt de alternatieve aanbieders innemen.

Op het belgacom netwerk heb je inderdaad een aantal kleine spelers. Het kabelnetwerk is alleen van telenet, dus daar is de concurentie onbestaande.

En het is nog steeds zo dat de kleine spelers veel te weinig klanten hebben, en aan een veel te laag tempo klanten van de groten inpalmen, waardoor telenet en belgacom zich niets hoeven aan te trekken van de alternatieve aanbieders.

Wie loopt er weg, toch in veel gevallen de grootgebruiker, en die is telenet liever kwijt dan rijk. Telenet heeft veel liever de kleingebruiker, die af en toe een site bezoekt en mail checkt.

Das toch niet meer als juist, als grootverbruiker haal je toch meestal maar illegaal spul binnen, toch niet meer als normaal dat een onderneming geen criminelen als klant wil?

Karstizzle

Legacy Member
Waar ik mij het meest aan erger, is dat de limieten niet mee evolueren met het standaard gebruik. Vijf jaar geleden was het ook 10 gigabyte, maar toen zorgde het bezoeken van websites nog niet voor veel verbruik. Als je nu elke dag op YouTube surft en deelneemt aan al dat Web 2.0-gedoe + af en toe eens een demo downloadt via Xbox Live (meestal tussen de 500 MB en een Gig) en online speelt e.d., dan zit je enorm snel aan de limiet, terwijl je nog steeds een 'normale gebruiker' bent die op geen enkel moment met illegaal spul bezig is. Het normale verbruik is dus meer dan verdubbeld (en zelfs vertienvoudigd) tegen enkele jaren geleden, maar de limiet is hetzelfde gebleven. Ok, je kunt upgraden naar Turbo ofzo (waar ik nu gebruik van maak omdat ik internet nodig heb voor mijn job), maar dan moet je uiteraard weer meer betalen. Ik heb niet echt iets tegen het principe van een limiet, maar hij ligt intussen veel te laag en zou op zijn minst moeten verdubbeld worden.

Cycloon

Legacy Member
Waar ik mij het meest aan erger is dat mensen denken dat dit systeem enkel in belgie van toepassing is. Maar in nederland zijn er ook ISP's die nog werken met limieten. En zoals eerder gezegd: Het is toch enkel om illegale stuff te downloaden dat we weg willen met die limieten. Maar ik verkies eigelijk nog steeds mijn stabiel en snel netwerk boven een overbelast netwerk dat elke maand wel es wegvalt op reguliere tijdstippen. Als je toch veel films enzo wil zonder te betalen ga dan wat afspreken met vrienden en kenissen enzo om te ruilen :P

SMa

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Waar ik mij het meest aan erger is dat mensen denken dat dit systeem enkel in belgie van toepassing is. Maar in nederland zijn er ook ISP's die nog werken met limieten. En zoals eerder gezegd: Het is toch enkel om illegale stuff te downloaden dat we weg willen met die limieten. Maar ik verkies eigelijk nog steeds mijn stabiel en snel netwerk boven een overbelast netwerk dat elke maand wel es wegvalt op reguliere tijdstippen. Als je toch veel films enzo wil zonder te betalen ga dan wat afspreken met vrienden en kenissen enzo om te ruilen :P
:naughty:

er zijn wel zeker gebruikers die makkelijk 20GB kunnen opsoeperen zonder illegaal verkeer
met de opkomst van internet-tv en web2.0 zit je daar snel aan
en als je tussendoor nog eens geregeld porno bekijkt heb je het al helemaal zitten (ik heb het hier niet over mezelf he :p)

Ed Rush

Legacy Member
geen paniek, afschaffingen van limieten is een kwestie van tijd. Binnen dit en enkele tijd zullen alle ISP's in België deze moeten afschaffen, vraag me niet waar ik het las, maar dit is zeker en vast het geval.

en België blijft het ergste land van de hele Europese Unie inzake deze materie, belachelijk, maar hey bedrijven en staat willen hun zakken vullen right?

Mee

Legacy Member
Ed Rush zei:
geen paniek, afschaffingen van limieten is een kwestie van tijd. Binnen dit en enkele tijd zullen alle ISP's in België deze moeten afschaffen, vraag me niet waar ik het las, maar dit is zeker en vast het geval.
Zo denk ik al 5 jaar...

Die limieten en prijzen hier zijn echt om te blijten.
6 jaar geleden hebben wij Belgacom ADSL gepakt: €40 per maand, 10 gig, 100 kilobyte/s.
6 jaar later: €40 per maand, 10 gig, 400 kilobyte/s.
Hoera, de snelheid ligt hoger!!! :sop:.

ironhorn

Legacy Member
Mee zei:
Zo denk ik al 5 jaar...

Die limieten en prijzen hier zijn echt om te blijten.
6 jaar geleden hebben wij Belgacom ADSL gepakt: €40 per maand, 10 gig, 100 kilobyte/s.
6 jaar later: €40 per maand, 10 gig, 400 kilobyte/s.
Hoera, de snelheid ligt hoger!!! :sop:.

idd en als het zo blijft doorgaan, betekent dit gewoon dat we nog vlugger aan onze limiet gaan zitten :(

¨$^µù^§èçà#&&²

Legacy Member
zaffah zei:
Ze moeten gewoon de kabel-markt liberaliseren en het probleem lost zijn eigen op.

Dat is voorlopig nog niet aan de orde. Telenet heeft te veel geïnvesteerd in dat kabelnetwerk om er nu niet meer het alleenrecht op te hebben.

Geduld is een schone zaak ;)

Amaryllis

Legacy Member
marcel zei:
bullshit, in andere landen is het juist hetzelfde. ik heb eens navraag gedaan, de mensen zonder limiet waren in de minderheid (enkel een paar in Texas, of met dure abonementen). iemand uit engeland had bij zijn provider zelfs een limiet van 3 gigabyte. en daar moet je dan nog eens slechte service bij rekenen enzo (internet dat meer plat ligt dan het werkt enzo)

het enige dat in het buitenland anders is, is dat je makkelijker van provider kan veranderen

Ik zit in Engeland en heb geen limiet. Wij betalan net geen £25 per maand. Het enige dat je wel eens kan voorhebben is dat de provider je lijnsnelheid beperkt tijdens de drukke uren, maar dat hangt ook weer van provider tot provider af.

User_BELGIUM

Legacy Member
ik ken mensen vanuit Nederland die 25euro betalen voor hun internet en dit is ongelimiteerd..
maar..
er is nu en dan lag en soms werkt hun internet gewoon niet (soms een paar uur, soms een dag of soms zelfs een paar dagen) en daar worden ze niet voor vergoedt..

killerbeam

Legacy Member
Ik heb dommel eens bekeken en ben verbaasd, goedkoper dan telenet en veel hogere limiet enkel inleveren in snelheid.
Maar we zitten thuis wel reeds met telenet digitaal.
Kunnen we dan overstappen van internetkabel naar ADSL van dommel en die telenet digitaal houden?
Of moet ik daarvoor gewoon eens naar dommel zelf bellen?

zarathustra

Legacy Member
TiZon zei:
In België moeten ze dringend ALLE straten eens voor een jaar opbreken en de hele rim-ram vervangen...

Trek kabels van de staat ofzo, of van een apparte intercommunale....
En Liberaliseer the fucking markt...

ge spreekt u zelf een beetje tegen enzo

Avenger 2.0

Legacy Member
10 GB was een schone limiet voor 5 jaar terug, maar nu met web 2.0 en HD content kom je hier al lang niet meer mee toe. Maar telenet verdient goed met die volumeblokken. Das gewoon pure winst, want het kost hun nog geen eurocent per blok...

Goldrusher

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Waar ik mij het meest aan erger is dat mensen denken dat dit systeem enkel in belgie van toepassing is.

Het systeem op zich is niet zozeer het probleem, wel de uitvoering er van.
De limiet moet met het internet meegroeien...

opslag: 1.44MB -> 650MB -> 4.5GB -> 25GB
hdd: 10GB -> 60GB -> 120GB -> 200GB
foto: 250Kb -> 500Kb -> 1.5MB -> 3MB
websites: tekst -> foto -> Flash -> video
downloads: illegale sites, Napster, Kazaa -> legale muziekwinkels (iTunes, Connect, etc.)
upload: e-mail (paar MB per maand) -> webcam & messenger -> YouTube & blogs
games: 100MB demo -> 500MB demo -> 1GB demo -> 3GB full downloads
film: 10MB trailers -> 50MB trailers -> 120MB HD trailers -> 1GB full downloads

Telemeter: onbeperkt -> 10GB/2GB -> 10GB/2GB -> 12GB

EternalSilence

Legacy Member
Darks zei:
Zowel Belgacom en Telenet gebruiken limieten. Er zijn andere providers met grotere limieten, maar die zijn veel minder bekend.

En ja, België is zowat het enige land waar dit is. Niet te vergeten dat men nergens meer moet betalen voor Internet dan hier, dat dan ook nog eens een stuk trager is tov. Nederland of Zweden.

idd.

en dat allemaal door dat er geen toelating werd gegeven aan buitenlandse internetproviders om hier een firma op te richten

nu na de openlegging van de markt, sijpelen langzamerhand de buitenlandse bedrijven binnen.. maarja, ze moeten nu huur betalen om de leidingen die gebruikt worden voor het internet enzo, aan telenet en belgacom
gevolg is dan dat ze dit een beetje doorrekenen aan de klanten

maar niettemin .. die buitenlandse bedrijven zijn allemaal goedkoper op alle vlakken dan telenet en belgacom.

en moest het aan mij liggen, en niet aan mijn ouders, was ik al lang veranderd
nog deze zomer kijken voor dommel.

telenet kan de pot op van mij.
met hun dure rekeningen en veeeel te lange downloadlimieten.
kom zeg ..
gisteren nog meer dan 10% van mijn meter verdaan door 2 patches binnen te halen van allebei meer dan 600mb

Devastate

Legacy Member
Even een vraagje over al dan niet overstappen, ik heb momenteel hier een telenet-abo waar ik pakken geld voor neerleg. De snelheid van die connectie is
20,0 mbps down, doch, je die nooit of nooit haalt, zelfs al zitten we hier nonstop met 3 pc's online.

Stel dat ik overstap naar dommel en zou gaan voor hun "netconnect" abo, wat me de helft minder zou kosten, zou ik dan echt merkbaar last krijgen van hun down snelheid van maar 4,0 mbps ? (rekeninghoudend dat er 3 pc's over die connectie gaan).

Ikzelf ben niet zo goed in die zaken maar mss heeft iemand van jullie hier meer ervaringen mee.

Thanks :)

ZoDiaK

Legacy Member
Hmm, gewoon tijdens het surfen niet nee...

Maar het kan wel zijn dat als 1 van die pc's een demo ofzo aan't binnentrekken is dat je dan je bandwidth maxed (400 kB/s is nu niet gigantisch veel), waardoor de andere 2 dat wel gaan ondervinden ja.

De oplossing is dan natuurlijk een download manager waarbij je de maximumsnelheid beperkt tot pakweg 350 kB/s ofzo. Dan merk je er nix van. Wij zitten hier thuis met een pc of 5, waarvan er 2 praktisch constant in gebruik zijn. Mijn snelheid staat beperkt tot 380 kB/s en dat gaat perfect.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan