Archief - Telenet en de downloadlimiet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Virz

Legacy Member
nTFs zei:
Ja maar dan gaan Belgacom en Telenet ook concurrentiêle pakketten aanbieden waardoor je nog moet kiezen.
Laten we hopen dus dat dit realiteit word.

Youre point being?

nonkel wulle

Legacy Member
Er moet gewoon een KB komen waarin staat dat downloadlimieten opgelegt door de providers verboden is.:D

EagleEye

Legacy Member
Krueger zei:
Waarom gaat 90% van de markt dan nu niet naar Dommel of edpnet?
Het is gewoon wachten totdat het kabelnetwerk wordt vrijgegeven. Dan moet telenet wel concureren, en zal Belgacom moeten volgen.
Omdat niet iedereen, zoals jij blijkbaar, dicht genoeg tegen zo'n domme centrale woont om een redelijke snelheid te hebben met adsl. Ik hou van mijn 20 Mbit, en ik neem die limieten er dan ook maar bij.

R-evolution™'

Legacy Member
Krueger zei:
Waarom gaat 90% van de markt dan nu niet naar Dommel of edpnet?
Het is gewoon wachten totdat het kabelnetwerk wordt vrijgegeven. Dan moet telenet wel concureren, en zal Belgacom moeten volgen.

Ik woon in limburg, en de enige optie voor mij is telenet of belgacom. dommel heb ik laten nakijken en edpnet, gingen allebij niet.

Krueger

Legacy Member
EagleEye zei:
Omdat niet iedereen, zoals jij blijkbaar, dicht genoeg tegen zo'n domme centrale woont om een redelijke snelheid te hebben met adsl. Ik hou van mijn 20 Mbit, en ik neem die limieten er dan ook maar bij.

En een Franse aanbieder zou de oplossing zijn? Wat verwacht je, dat die even vlug België gaat bekabelen, en goedkoop internet zal aanbieden, waarbij iedereen een gegarandeerde hoge snelheid heeft?

Slaxz

Legacy Member
een grootschalige reclamecampagne voor dommel of EDPnet zou al zeer veel doen.
ik ben zeker dat er zeer veel klanten zijn die het beu zijn €40/maand te betalen maar simpelweg niet op de hoogte zijn van het bestaan van Dommel/EDPnet.
ze staan nu eenmaal niet "in de boekskes" of komen nie op den "teevee"

TiZon

Legacy Member
Krueger zei:
En een Franse aanbieder zou de oplossing zijn? Wat verwacht je, dat die even vlug België gaat bekabelen, en goedkoop internet zal aanbieden, waarbij iedereen een gegarandeerde hoge snelheid heeft?

dat komt op den duur vanzelf...

skatermathijs

Legacy Member
Ik wist ook niets van dommel (nog nooit van gehoord), maar nu ik de site bezocht heb ziet het er wel goed uit :oink:
Kheb adsl line enzo kheb via site gechecked als het zou lukken, dus gaan we waarschijnlijk wel overschakelen!

NoControl

Legacy Member
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een alternatief voor BGC en Telenet,
ge moet ne keer kijken naar volgende link:

http://www.dx-solutions.be/asp/ADSL.asp

Dit is het abonnement dat ik zal nemen eens ik in mijn nieuwe appartement zit. Mijn download snelheid zal wat lager liggen dan bij Telenet (momenteel 10Mbps), maar de downloadlimiet ligt op 40Gb en de upload is aan 640kbps.
Een grote stap voorwaarts ivm met Telenet, BGC en zelfs Dommel en EDPnet,
want al dit moois is er aan 22.5€ / maand!

zarathustra

Legacy Member
TiZon zei:
Imo moet er zo eens een franse of nederlandse ISP het in zijn kop krijgen om BE 'er ff' bij te nemen, ze smijten een beetje met 'Geen limieten, 20mbps, 20 EUR/maand' en binnen de maand is 90% van de markt voor hun ^^

thing is, 90% van die internet gebruikers checkt ook gewoon hun mail of bezoekt een site. Dus die merken helemaal niks van die limieten.

Dit forum is niet echt een realistische steekproef

Tyfius

Legacy Member
Het is al een tijdje geleden maar ik heb dat ooit eens allemaal uitgezocht toen wij hier thuis van internet abonnement zijn veranderd. Wij zaten vroeger bij Planet Internet, vrij tevreden van. Overgenomen door Scarlet, service achteruit en met de invoering van 3.3mbit toen viel onze lijn altijd uit. Te ver van de centrale. Enige alternatief is dus via de Kabel.

Kabel in België is eigendom van Telenet (met uitzondering van een aantal kleinere gebieden waar vroeger bvb Chello opereerde) en de telefoonlijnen zijn eigendom van Belgacom. Elke andere provider moet dus huren bij Belgacom. Kleinere providers huren de lijnen van Belgacom maar betalen aan Belgacom een bedrag voor hun limiet. Daar zij een klein aantal klanten hebben kan dit nog geen kwaad, maar eens hun aantal klanten zal stijgen zullen zij 9/10 ook limieten invoeren om meer inkomsten te hebben daar zij ook meer aan Belgacom moeten betalen. Vicieuze cirkel dus tot de regering beslist daar iets aan te doen (al dacht ik dat ze dit al deels gedaan hadden maar dat pas binnen een aantal jaar echt in omloop kwam).

Maar dit is al verteld in de 200 andere threads over dit onderwerp die hier elke maand gestart worden.

NoControl

Legacy Member
denk niet dat de downloadlimiet of snelheid hier het probleem is,
maar de prijzen.
als je ziet dat men in frankrijk voor 20 of 25€ een abo heeft waarvan de snelheid ver boven de onze ligt zonder download limiet,
dan lijken de prijzen van telenet en belgacom astronomisch.

Tyfius

Legacy Member
NoControl zei:
denk niet dat de downloadlimiet of snelheid hier het probleem is,
maar de prijzen.
als je ziet dat men in frankrijk voor 20 of 25€ een abo heeft waarvan de snelheid ver boven de onze ligt zonder download limiet,
dan lijken de prijzen van telenet en belgacom astronomisch.
Het is gewoon de limiet. Ik herinner me nog een kameraad die 4 jaar geleden in Nederland verbleef, die had ook Scarlet en hetzelfde abonnement als ik, maar ik had 1.1mbit, hij 4, ik betaalde 40 euro, hij 25, ik had 15GB per maand, hij FUP en ga zo maar door. De naam van het abonnement was hetzelfde.

Kennis zit nu in Finland bij een modale provider, 20 euro per maand, 20mbit, 4mbit up en FUP. Die haalt per week meer dan 200GB binnen en daar klagen ze niet over.

TiZon

Legacy Member
In België moeten ze dringend ALLE straten eens voor een jaar opbreken en de hele rim-ram vervangen...

Trek kabels van de staat ofzo, of van een apparte intercommunale....
En Liberaliseer the fucking markt...

SMa

Legacy Member
Tyfius zei:
Het is gewoon de limiet. Ik herinner me nog een kameraad die 4 jaar geleden in Nederland verbleef, die had ook Scarlet en hetzelfde abonnement als ik, maar ik had 1.1mbit, hij 4, ik betaalde 40 euro, hij 25, ik had 15GB per maand, hij FUP en ga zo maar door. De naam van het abonnement was hetzelfde.

Kennis zit nu in Finland bij een modale provider, 20 euro per maand, 20mbit, 4mbit up en FUP. Die haalt per week meer dan 200GB binnen en daar klagen ze niet over.
:cry:
deprimerend tot en met!!!

hier zit ik dan, met men limiet van 1.6GB :sop:
(10GB / 6 kotbewoners)

SMa

Legacy Member
NoControl zei:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een alternatief voor BGC en Telenet,
ge moet ne keer kijken naar volgende link:

http://www.dx-solutions.be/asp/ADSL.asp

Dit is het abonnement dat ik zal nemen eens ik in mijn nieuwe appartement zit. Mijn download snelheid zal wat lager liggen dan bij Telenet (momenteel 10Mbps), maar de downloadlimiet ligt op 40Gb en de upload is aan 640kbps.
Een grote stap voorwaarts ivm met Telenet, BGC en zelfs Dommel en EDPnet,
want al dit moois is er aan 22.5€ / maand!
40Gb
=> 5GB

of tis een typfout :unsure:

[TFT]Poky

Legacy Member
ik kan niet eens adsl nemen in mijn straat...

Als ik internet wil MOET het telenet zijn, en neen ik woon niet op de boeren buiten

marcel

Legacy Member
Darks zei:
En ja, België is zowat het enige land waar dit is. Niet te vergeten dat men nergens meer moet betalen voor Internet dan hier, dat dan ook nog eens een stuk trager is tov. Nederland of Zweden.

bullshit, in andere landen is het juist hetzelfde. ik heb eens navraag gedaan, de mensen zonder limiet waren in de minderheid (enkel een paar in Texas, of met dure abonementen). iemand uit engeland had bij zijn provider zelfs een limiet van 3 gigabyte. en daar moet je dan nog eens slechte service bij rekenen enzo (internet dat meer plat ligt dan het werkt enzo)

het enige dat in het buitenland anders is, is dat je makkelijker van provider kan veranderen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan