Archief - Telenet en de downloadlimiet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[BE]Nevermore

Legacy Member
Ahoi,


Ik hoor van alle kanten dat telenet de enige is die met dit systeem van limieten en blokken aankopen werkt (die blijkbaar met 2 cent per gb gestegen zijn?) en dat België daar alleen zou in staan in Europa, of dat het niet veel zou schelen.

Nu vraag ek mij af of da werkelijk zo is of niet, en zo ja hoe het dan komt dat dat die andere providers die opbrengst laten liggen en dat telenet er spel van maakt?

Anoniem04

Legacy Member
[BE]Nevermore;8645183 zei:
Ahoi,


Ik hoor van alle kanten dat telenet de enige is die met dit systeem van limieten en blokken aankopen werkt (die blijkbaar met 2 cent per gb gestegen zijn?) en dat België daar alleen zou in staan in Europa, of dat het niet veel zou schelen.

Nu vraag ek mij af of da werkelijk zo is of niet, en zo ja hoe het dan komt dat dat die andere providers die opbrengst laten liggen en dat telenet er spel van maakt?

Belgacom gebruikt ook limieten :unsure:

Darks

Legacy Member
Zowel Belgacom en Telenet gebruiken limieten. Er zijn andere providers met grotere limieten, maar die zijn veel minder bekend.

En ja, België is zowat het enige land waar dit is. Niet te vergeten dat men nergens meer moet betalen voor Internet dan hier, dat dan ook nog eens een stuk trager is tov. Nederland of Zweden.

[BE]Nevermore

Legacy Member
En de reden dat België op dat vlak achterstaat is?...

Buyse

Legacy Member
te weinig concurrentie onder de ISP's :p
België is op zich ook een erg kleine markt dus niet aantrekkelijk voor buitenlandse ISP's

Huey

Legacy Member
duopolie, we moeten naar belgacom & telenet, zij weten dat en spelen het uit.. simpele economie

Gentille

Legacy Member
Huey zei:
duopolie, we moeten naar belgacom & telenet, zij weten dat en spelen het uit.. simpele economie

Spijtig maar waar :sad:. Ze houden de hele markt strak in hun handen en verdelen mooi de opbrengst.

hatetn

Legacy Member
Huey zei:
duopolie, we moeten naar belgacom & telenet, zij weten dat en spelen het uit.. simpele economie



idd en imo spreken ze prijzen en limieten onderling af
de grote massa kent die kleinere toch niet dus ze moeten er niet mee inzitten als die iets beters leveren dan hen
enige waar je niet van klagen is de snelheden, maar wat ben je met snelheid als je na een paar uur u limiet erdoor jaagt

moest er een grote uit het buitenland komen en er veel reclame tegengooien en goede prijzen en 'limieten' instellen ze kunnen ze beiden wegvegen

zaffah

Legacy Member
hatetn zei:
idd en imo spreken ze prijzen en limieten onderling af
de grote massa kent die kleinere toch niet dus ze moeten er niet mee inzitten als die iets beters leveren dan hen
enige waar je niet van klagen is de snelheden, maar wat ben je met snelheid als je na een paar uur u limiet erdoor jaagt

moest er een grote uit het buitenland komen en er veel reclame tegengooien en goede prijzen en 'limieten' instellen ze kunnen ze beiden wegvegen

Ze moeten gewoon de kabel-markt liberaliseren en het probleem lost zijn eigen op.

Emu

Legacy Member
Huey zei:
duopolie, we moeten naar belgacom & telenet, zij weten dat en spelen het uit.. simpele economie

Duopolie, komaan man, wat een onzin ben je nu aan het verkopen.

We hebben nog altijd Scarlet (MET eigen netwerk), dommel, edpnet enz....

Japser

Legacy Member
Emu zei:
Duopolie, komaan man, wat een onzin ben je nu aan het verkopen.

We hebben nog altijd Scarlet (MET eigen netwerk), dommel, edpnet enz....

hoeveel mensen zitter er bij die andere ???

Krueger

Legacy Member
Emu zei:
Duopolie, komaan man, wat een onzin ben je nu aan het verkopen.

We hebben nog altijd Scarlet (MET eigen netwerk), dommel, edpnet enz....

Microsoft heeft ook nog steeds een monopolie, ondanks de vele andere OS. Je moet kijken naar hoeveel percent van de markt de alternatieve aanbieders innemen.

Op het belgacom netwerk heb je inderdaad een aantal kleine spelers. Het kabelnetwerk is alleen van telenet, dus daar is de concurentie onbestaande.

En het is nog steeds zo dat de kleine spelers veel te weinig klanten hebben, en aan een veel te laag tempo klanten van de groten inpalmen, waardoor telenet en belgacom zich niets hoeven aan te trekken van de alternatieve aanbieders.

Wie loopt er weg, toch in veel gevallen de grootgebruiker, en die is telenet liever kwijt dan rijk. Telenet heeft veel liever de kleingebruiker, die af en toe een site bezoekt en mail checkt.

Frado2005

Legacy Member
Huey zei:
duopolie, we moeten naar belgacom & telenet, zij weten dat en spelen het uit.. simpele economie

zever. Er zijn andere ISP's, en binnenkort of alreeds ben je niet meer verplicht om een lijn bij BGC te hebben om ADSL te kunnen hebben.
Ikzelf ben ook edpnet, kom van skynet. Tja als iedereen wil of te lui is om over te schakelen, kan het maar zo goed voor TN of BGC zijn....

TiZon

Legacy Member
Imo moet er zo eens een franse of nederlandse ISP het in zijn kop krijgen om BE 'er ff' bij te nemen, ze smijten een beetje met 'Geen limieten, 20mbps, 20 EUR/maand' en binnen de maand is 90% van de markt voor hun ^^

Krueger

Legacy Member
Waarom gaat 90% van de markt dan nu niet naar Dommel of edpnet?
Het is gewoon wachten totdat het kabelnetwerk wordt vrijgegeven. Dan moet telenet wel concureren, en zal Belgacom moeten volgen.

nTFs

Legacy Member
TiZon zei:
Imo moet er zo eens een franse of nederlandse ISP het in zijn kop krijgen om BE 'er ff' bij te nemen, ze smijten een beetje met 'Geen limieten, 20mbps, 20 EUR/maand' en binnen de maand is 90% van de markt voor hun ^^

Ja maar dan gaan Belgacom en Telenet ook concurrentiêle pakketten aanbieden waardoor je nog moet kiezen.
Laten we hopen dus dat dit realiteit word.

TiZon

Legacy Member
Krueger zei:
Waarom gaat 90% van de markt dan nu niet naar Dommel of edpnet?
Het is gewoon wachten totdat het kabelnetwerk wordt vrijgegeven. Dan moet telenet wel concureren, en zal Belgacom moeten volgen.

omdat de gewone middenmens Dommel niet kent...

Wat zie je op TV? juist ja... TN..BGC en heel af en toe Scarlet... voor de rest nix!
nTFs zei:
Ja maar dan gaan Belgacom en Telenet ook concurrentiêle pakketten aanbieden waardoor je nog moet kiezen.

Dat is toch ook goed :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan