Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shotterke

Legacy Member
WooZ zei:
Ik denk dat, puur qua promotionele inslag, een theoretische snelheidsverhoging (nog maar eens) een pak meer waarde heeft dan een limietverhoging. Jan met de pet, die 's avonds zijn e-mailtjes nakijkt en ter tijd en stond een YouTube-filmpje bekijkt, kan het denk ik niet veel schelen of hij nu 12 of 120 gigabyte erdoor mag jagen.

Ik denk dat Jan met de pet wel weet hoeveel hij max kan downloaden en dat hij niet weet wat de snelheid is van zijn internet :p

>P>Barney

Legacy Member
zoR zei:
Gewoon wat surfen, youtube, mail en af en toe online games en je zit al makkelijk aan 10Gb

In die 4 jaar, ben ik er misschien maar 3 of 4 keer overgeweest (en toen was het nog geen 12 Gb)

nivekii

Legacy Member
Ik wilde deze maand de CGS finales bekijken (www.thecgs.com). Dat wordt live gestreamed, ik heb het maar ni gedaan, omdat ik al aan 7 GB zat (vraag me ni hoe da komt, ik heb 2 afleveringen van 350 MB gedownload, een beetje geyoutube'ed, mails gecheckt en wa gegamed. Nix in maniakale proporties, en toch zit ik al aan 7 GB.


Mij kan het geen rats ass schelen of ik iets download tegen 340 kbps (jah, op die snelheid zit ik nog) of 800 kbps. Waar ik wel om care is wat ik allemaal met die 340 kbps kan downloaden en dat is met 12 GB blijkbaar niet veel.

Morre1977

Legacy Member
Waarom schaft telenet niet de limieten af voor turbo-klanten alleen ?

1. ze verdienen big money aan klanten die overschakelen naar turbo
2. ze behouden het inkomen van de volumeblokken van degene die blijven

Lord Seth

Legacy Member
Ze verdienen het meeste geld aan ExpressNet.

Even uitleggen waarom:
1. Meeste klanten hebben ExpressNet
2. Mensen die TurboNet hebben, kopen niet zoveel volumeblokken (grafieken bewijzen het)

Voila.

soulreaper

Legacy Member
awel,als ze de datalimieten niet afschaffen,dan voel ik me als jarenlange "trouwe" telenetklant serieus in de zeik gezet...waarom ex-chello klanten wel,en wij niet??

z0ran

Legacy Member
Lord Seth zei:
Ze verdienen het meeste geld aan ExpressNet.

Even uitleggen waarom:
1. Meeste klanten hebben ExpressNet
2. Mensen die TurboNet hebben, kopen niet zoveel volumeblokken (grafieken bewijzen het)

Voila.

Momenteel is dat zo ja maar als expressnet klanten hun limiet ook verdwijnt verdienen ze een stuk minder aan die klanten mits ze geen volumeblokken meer gaan kopen. Er zullen ook meer klanten terugkomen van turbo naar express want je betaalt een pak meer voor trubo en de meerwaarde van is dan enkel de snelheid.

Moest dit effectief doorgaan zullen er wel vele nieuwe klanten overstappen van de concurrentie naar telenet natuurlijk, maar het turboabo zal toch veel goedkoper moeten worden dan opdat mensen dat zullen nemen.

R.Winters

Legacy Member
Tgaat gewoon een dik non-event worden imo.
Al die commotie, al die reclame, en uiteindelijk gaat het iets worden, waar de helft vn de mensen niks aan heeft.

Maar wie weet, Telenet kan mss verassen, maar daar zou een wonder voor nodig moeten zijn :p

Morre1977

Legacy Member
Morre1977 zei:
Waarom schaft telenet niet de limieten af voor turbo-klanten alleen ?

1. ze verdienen big money aan klanten die overschakelen naar turbo
2. ze behouden het inkomen van de volumeblokken van degene die blijven

Lord Seth zei:
Ze verdienen het meeste geld aan ExpressNet.

Even uitleggen waarom:
1. Meeste klanten hebben ExpressNet
2. Mensen die TurboNet hebben, kopen niet zoveel volumeblokken (grafieken bewijzen het)

Voila.

maar het verschil tussen express en turbo is bijna 20 euro per maand, je gaat me toch niet zeggen dat die dan zouden overschakelen naar Turbo op express steeds meer dan 20 volumeblokken bijkopen ? Door enkel turbo limietloos te maken gaan ze m.i. nog meer verdienen

Pippoken

Legacy Member
feral zei:
het is al meerdere malen in de thread gezegt waar het over gaat...

leest eigenlijk iemand de thread helemaal door ?:crazy:

Heb gans de thread gelezen, toch weten we niets officieel: niets, nada, nothing :help:

Ok, ik geloof er ook wel in dat ze de limiten gaan aanpassen, maar toch...
het realistische gerucht dat ik al heb gehoord is dat ze de limieten zouden verdubbelen....

herc

Legacy Member
soulreaper zei:
awel,als ze de datalimieten niet afschaffen,dan voel ik me als jarenlange "trouwe" telenetklant serieus in de zeik gezet...waarom ex-chello klanten wel,en wij niet??

Ja ik ook. Wij hadden als 1 van de eerste telenet hier in huis. Hebben gvd nog 10 000 frank installatiekosten betaald.

En als ge dan ziet hoe ge nu leeg gemolken wordt en wat ge ervoor in de plaats krijgt.

Nu ben ik wel niet zo mee met al die zaken errond, wat is dat van die ex-chello klanten?

Nuja, als er geen verhoging of afschaffing is van de datalimieten ( expressnet alleen is al goed genoeg voor mij ), dan zal ik er ook voor zorgen dat we het aftrappen bij telenet.

Die 12 gig vliegt er gewoon door en ik download dan geen grote dingen, en als ge dan ziet hoeveel ze aanrekenen voor extra download.

feral

Legacy Member
Pippoken zei:
Heb gans de thread gelezen, toch weten we niets officieel: niets, nada, nothing :help:

Ok, ik geloof er ook wel in dat ze de limiten gaan aanpassen, maar toch...
het realistische gerucht dat ik al heb gehoord is dat ze de limieten zouden verdubbelen....

alee ma ik weet wel zeker dat het alleen de snelheid is die wordt verhoogt van sommige abo's maja ban me maar hoor !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan