Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$andman

Legacy Member
laat die snelheid voorwat ze is verdubel de limiet van up en downstream

elke dag bfv en bf2 spele en dan vantijd nog eens dien webcam aan niet echt goe voor die limiet

Anoniem05

Legacy Member
Degoutante actie, als iedereen nu eens gewoon nee zou zeggen tegen belgacom en telenet en allemaal is nekeer zouden overstappen op een kleine speler met meer limieten dan zou er iets kunnen veranderen, maar telenet heeft het monopolie en het belgische volkje is te schaapachtig om er en masse tegen in te gaan.

Mette2

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;9472658 zei:
Degoutante actie, als iedereen nu eens gewoon nee zou zeggen tegen belgacom en telenet en allemaal is nekeer zouden overstappen op een kleine speler met meer limieten dan zou er iets kunnen veranderen, maar telenet heeft het monopolie en het belgische volkje is te schaapachtig om er en masse tegen in te gaan.

Niet iedereen kan zomaar overstappen, je hebt het zelf gezegd in een andere topic :crazy: lol

En omdat ons internet door ibm betaald wordt is overschakelen ni echt easy

whacker

Legacy Member
Er zijn 2 systemen: binnengeven op expenses (waarbij ge dus uiteraard kunt kiezen) van uw factuur of rechtstreeks.
Bij ons is dit via expenses. Ikzelf zit dan weer vast omwille van Belgacom TV.
HP bijvoorbeeld doet dit rechtstreeks (de werknemers krijgen zelfs de factuur niet te zien) en als ik me goed herinner is dit allemaal via Belgacom. Zelfs als je KAN overstappen is het vaak moeilijk omdat kleinere bedrijven soms niet happig zijn op deze manier van werken (ik zeg soms, dus begin niet te flamen als het bij u niet zo is aub).
Waarmee ik maar wil zeggen: het aantal mensen die niet kunnen overstappen is groter dan je denkt. Gewone alledaagse gebruikers zijn hier ook niet echt mee bezig en die blijven ook bij hun huidige provider. Het lijkt me dus HEEL moeilijk om veel volk te doen omschakelen naar bijvoorbeeld Dommel of Versatel.

-etienne-

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;9472658 zei:
Degoutante actie, als iedereen nu eens gewoon nee zou zeggen tegen belgacom en telenet en allemaal is nekeer zouden overstappen op een kleine speler met meer limieten dan zou er iets kunnen veranderen, maar telenet heeft het monopolie en het belgische volkje is te schaapachtig om er en masse tegen in te gaan.

Mijne aangetekende brief is onderweg naar Telenet. De druk op de knop was den druppel!

Zelete

Legacy Member
Opzegbrief ook onderweg.

Internet weg --> Dommel in de plaats.

Telefonie weg --> Inkomende gesprekken via Belgacom Discovery lijn, uitgaande gesprekken met Skype (speciaal een bakje gekocht zodat je je "gewone" vaste telefoon via Skype kan gebruiken). Misschien binnenkort ook eens andere VOIP providers proberen. Maar het is zowieso véél goedkoper dan al die zever van Telenet.

Televisie weg --> TV Vlaanderen.

Nu nog iets anders. Juist gelezen dat de ExpressNet Plus klanten automatisch geswitched zullen worden naar ExpressNet. ExpressNet Plus (wat heel wat mensen nog hebben) heeft 15 mbit, terwijl ExpressNet 10 mbit heeft.

Dus de actie van de knop heeft de ExpressNet Plus klanten eigenlijk serieus in 't zak gezet (welja, alle Telenet klanten feitelijk, maar ons het hardst). Laat mij het even verduidelijken:

VOOR DE KNOP:

- ExpressNet Plus klanten hebben 512 kbit upload en 15 mbit download.
- ExpressNet klanten hebben 256 kbit upload en 10 mbit download.

NA DE KNOP:

- ExpressNet Plus klanten worden op ExpressNet gezet. ExpressNet Plus gaat weg.
- ExpressNet krijgt door de knop 512 kbit upload (wat wij dus al lang hadden). 10 mbit download blijft.

Slim, 15 mbit / 512 kbit omzetten aan de hand van een GROTE INNOVERENDE ACTIE naar 10 mbit / 512 kbit. Als de klanten een gelijkwaardig pakket willen zoals ze vroeger hadden moeten ze maar bijbetalen en switchen naar Turbo.

Voor alle duidelijkheid, 10 mbit of 15 mbit, mij maakt dat niet veel uit. Ik zal moeten toekomen met 4,4 mbit met Dommel. Maar de "drukt op de knop" actie stond wel IN TEKEN VAN snelheid. Om dan zo'n stunten uit te halen... ik vraag mij af of dat allemaal wel wettelijk in orde is.

En ik weet dat als ze ons switchen de factuur wel wat goedkoper gaat zijn, maar daar gaat het nu eenmaal niet over. Het gaat over de actie :)

Bron

-etienne-

Legacy Member
Zelete zei:
Telefonie weg --> Inkomende gesprekken via Belgacom Discovery lijn, uitgaande gesprekken met Skype (speciaal een bakje gekocht zodat je je "gewone" vaste telefoon via Skype kan gebruiken). Misschien binnenkort ook eens andere VOIP providers proberen. Maar het is zowieso véél goedkoper dan al die zever van Telenet.

check zeker voipbuster eens, cheaper kan niet en toch prima service/kwaliteit!

fraCk

Legacy Member
-etienne- zei:
check zeker voipbuster eens, cheaper kan niet en toch prima service/kwaliteit!
hier gebruiken we al een jaar voipcheap, zelfde bedrijf denk ik.. is 100% te vertrouwen

-etienne-

Legacy Member
er zijn idd veel varianten, voipbuster, voipstunt, voipcheap, ... Maar zijn allemaal ongeveer hetzelfde.
Nog nooit problemen mee gehad.

info: www.voipbuster.com

giele

Legacy Member
nu dat ik bij telenet zit (voorheen Chello extreme) zit ik met een vraag. Hoe snel update de telemeter ?

soulreaper

Legacy Member
giele zei:
nu dat ik bij telenet zit (voorheen Chello extreme) zit ik met een vraag. Hoe snel update de telemeter ?

Klopt het dat van die beloofde limieten voor Ex-chello klanten niets van in huis komt?Heb dat ergens gelezen op TIK.Als dat zo is,dan heeft Telenet weer eens de zoveelste leugen verkondigd...Eerst iets beloven,en dan zeggen dat het niet doorgaat...

Latinos

Legacy Member
Ja hier update de telemeter ook om de 30min.
Dat wil dus zeggen 30min downloaden a volonte per maand :P

-etienne-

Legacy Member
Ik meen me te herinneren dat ik toch al op smallband ben gevlogen, alvorens mij telemeter werd geupdate ze :)

giele

Legacy Member
soulreaper zei:
Klopt het dat van die beloofde limieten voor Ex-chello klanten niets van in huis komt?Heb dat ergens gelezen op TIK.Als dat zo is,dan heeft Telenet weer eens de zoveelste leugen verkondigd...Eerst iets beloven,en dan zeggen dat het niet doorgaat...

Ik heb wel heus een limiet van 65GB aan mijn been, gierige mensen daar :naughty:

«Vision»

Legacy Member
-etienne- zei:
Ik meen me te herinneren dat ik toch al op smallband ben gevlogen, alvorens mij telemeter werd geupdate ze :)

Ieder maand is hier van datte. En neen ik download geen illigale spullen of stream pron heel den tijd ofzo. We hebben gewoon een groot gezin en zitten meestal met 3 pc's gelijk online.

Anoniem04

Legacy Member
«Vision» zei:
Ieder maand is hier van datte. En neen ik download geen illigale spullen of stream pron heel den tijd ofzo. We hebben gewoon een groot gezin en zitten meestal met 3 pc's gelijk online.

Ik zit erover vanaf vandaag omdat mijn Crysis demo de eerste keer corrupt was, en ik per uitzondering eens een hoop Live filmpjes van Muse bekeken heb.

:doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan