Archief - Telenet drukt op de knop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EagleEye

Legacy Member
J3rry zei:
en voorwie gebruik maakt van torrents is het nog erger, torrents verdelen je bandbreedte, dat wil zeggen hoe sneller je kan uploaden hoe sneller je kan downloaden door hun share ratio waar ge nie onderuit kunt
dus da wil zeggen als ge een patch download voor world of warcraft die 300mb was genereer je nu 120mb upload ipv 60mb voor de zelfde hoeveelheid download
Wat? je doet er toch ook minder (zelfde factor) lang over om het te downloaden, dus je bent minder lang aan het uploaden, als ik jouw voobeeld volg. (Dit allemaal veronderstellend dat je het ding niet laat seeden.)

Dus ik snap niet waar je vandaan komt met de verdubbeling van de upload naar 120MB.

Dit alles terzijde, er zijn genoeg tooltjes en trukjes om te zorgen dat je niet of zo min mogelijk uploadt bij torrents, al is dit niet even eerlijk voor de rest van de swarm.

@ontopic: ik denk niet dat het gaat om limiet/snelheid verhogingen, dat kan zoveel mensen niet schelen dat ze het in de krant gaan zetten hoor

=Ermac=

Legacy Member
PapaGanz zei:
:D :D :D :D

Keigrappig hoe iedereen hier zo zit te gokken wat het is :).

Ik weet dus uit nen keigoeien bron wa het is en 't is echt kei cool graaf, ma ik ga et toch ni vertellen want et is zeer spannend enzo!

Ik heb namelijk instructies gekregen om mijn muil te houden van het hoofdstation :).

:D :D :D

Tja,dan ga ik de eerste zijn om meer info te vragen over de zaak.
Je kan altijd een pm sturen.
Wat je dus niet gaat doen...Omdat (vul zelf in).
Niemand die te weten komt als je een pm hebt gestuurd.

Conqie

Legacy Member
Ik besteed alvast geen aandacht aan de zoveelste campagne van telenet, steken serieus tegen eigelijk.
Maar langs de andere kant hoop ik wel dat ze iets doen wat ze al lang moeten gedaan hebben.

en die mensen dat hier de zoveelste grappenmaker geloven, komaan

Parnakra

Legacy Member
SMa zei:
ja, daar leren we echt veel van bij :ironic:
Het is maar dat je het weet: velocity is Engels voor snelheid.

Als je meer wil weten zal je PapaGanz aan de tand moeten voelen.

Lord Seth

Legacy Member
PapaGanz, ge moet niets zeggen. Om interessant te doen ben je eigenlijk wel aan het juiste adres. Vol met adolescenten en pubers...

LeSec

Legacy Member
MXJ950R zei:
Omdat...(vul zelf in)

Omdat ge hier blijkbaar de kans loopt geband te worden anders :p
Wat ik persoonlijk vrij lame vind, iedereen heeft recht te speculeren over wat telenet zal doen of niet

byter

Legacy Member
benny zei:
Vreemd...,want ik krijg net een sms vanmijn halfbroer dat ze papieren krijgen om het stil te houden ivm die info..,en tegen jullie zeggen ze dat het nu wel mag blijven staan:unsure::wtf:

die papieren die we moesten ondertekenen gingen niet over dit specifiek maar over geheimhouding van interne info in het algemeen

J3rry

Legacy Member
EagleEye zei:
Wat? je doet er toch ook minder (zelfde factor) lang over om het te downloaden, dus je bent minder lang aan het uploaden, als ik jouw voobeeld volg. (Dit allemaal veronderstellend dat je het ding niet laat seeden.)

Dus ik snap niet waar je vandaan komt met de verdubbeling van de upload naar 120MB.

en als er niet genoeg seeders zijn ? yep dan schiet je upload de hoogte in


gewoon die flash op de mainsite disassembleren en kijken waar het actionscript in die flash u naartoe brengt als die teller op 0 komt

snake880

Legacy Member
J3rry zei:
en als er niet genoeg seeders zijn ? yep dan schiet je upload de hoogte in


gewoon die flash op de mainsite disassembleren en kijken waar het actionscript in die flash u naartoe brengt als die teller op 0 komt
Is al door verschillende mensen geprobeerd. Er gebeurt niets:sad:

LeSec

Legacy Member
EagleEye zei:
@ontopic: ik denk niet dat het gaat om limiet/snelheid verhogingen, dat kan zoveel mensen niet schelen dat ze het in de krant gaan zetten hoor

Toch iemand die zijn verstand gebruikt :)
Ik vond het ook al vrij duidelijk dat het een mainstream product gaat worden. Iets à la digitale tv waar ook zoveel spel rond gemaakt werd (en wordt).

Laat ons hopen dat de prijs wat gaat meevallen voor dit nieuwe hebbedingetje

switchblade

Legacy Member
ik gok op het begin van de praktische uitvoering van het mach3 project ;)

Lord Seth

Legacy Member
Dat is het begin niet, sinds er nog nergens Docsis 3.0 in gebruik is. Vorige maand werden pas de eerste Docsis3.0 modems voorgesteld :)

Deze snelheidsverhoging deden ze eerst, omdat de technologie die erachter zit, al bestaande was. Maw ze moeten er niets voor doen.

DéWé

Legacy Member
J3rry zei:
en als er niet genoeg seeders zijn ? yep dan schiet je upload de hoogte in


gewoon die flash op de mainsite disassembleren en kijken waar het actionscript in die flash u naartoe brengt als die teller op 0 komt

Wat je natuurlijk ook kan doen is naar het menu 'opties' gaan in je torrent download programma en je upload limiteren.. Naar 2kb/s bijvoorbeeld :ironic:

J3rry

Legacy Member
DesertWolf zei:
Wat je natuurlijk ook kan doen is naar het menu 'opties' gaan in je torrent download programma en je upload limiteren.. Naar 2kb/s bijvoorbeeld :ironic:

yep en dan kickt de share ratio je download naar beneden tot 10kb/sec
veel geluk om tegen 10kb/sec iets te downloaden sinds alle torrents beveiligd zijn om met de share ratio te knoeien

DéWé

Legacy Member
J3rry zei:
yep en dan kickt de share ratio je download naar beneden tot 10kb/sec
veel geluk om tegen 10kb/sec iets te downloaden sinds alle torrents beveiligd zijn om met de share ratio te knoeien

Das onzin wat ge nu zegt.. Ik download regelmatig torrents, allemaal aan 2/3 kb/s en met downloadsnelheden tot 500kb/s.

Defees

Legacy Member
ik blijf er bij, 30 euro voor 1 gb download... dan kun je beter wap gebruiken en kom je nog goedkoper uit (wijze van spreken), maar ja, ouders willen telenet, moet ik mij maar voegen...

Ik hoop echt dat het een verhoging is van limiet, want voor een welvarend land als België waar internet nog altijd met een limiet zit -_- in Nederland spreekt men zelf niet meer van een limiet in hun internet abos : http://internet.telfort.nl/shop/internetabonnement.html daar is dat gewoon van zelfsprekend dat er geen is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan