Archief - Telenet doet het weer! Uw mening graag!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the boogyman

Legacy Member
Ik vind dat telenet vandaag iets te ver gegaan is in verband met mijn digitale televisie die geblokkeerd is!

Ik ga mijn mail eventjes posten en ik zou graag willen weten of ik het recht heb om hiermee naar bvb testaankoop te stappen?! :)

Geachte,

Naar aanleiding van mijn probleem met digitale televisie(digibox) van Telenet.

Ik ben reeds internetklant bij Telenet sinds 2002 en nu ongeveer een jaar en half digitale televisiegebruiker bij Telenet. Deze namiddag wou ik kijken naar de tv en wat verscheen er op het scherm:”Voor een abonnement op deze zender kan u terecht in de Telenet-shop of bij uw Telenet verdeler.” Ik was een beetje in paniek en dus maar naar de Telenet-helpdesk gebeld om meer uitleg te vragen. Hier wist men mij te vertellen dat ik nog een bedrag van 70,80€ open had staan van facturen die niet betaald werden; er ging mij een mail gestuurd worden waar ik de niet-betaalde facturen zou vinden. Wat bleek: dit was gewoon een internetlink naar “mijn telenet” waar ik de facturen “normaal” zou terugvinden. Aangezien ik dit meermaals in de maand controleer leek dit mij dit nogal raar daar ik nog nooit een factuur over het digitale televisie-gedeelte teruggevonden heb bij “mijn Telenet” …

Vanaf hier begon mijn achting voor telenet serieus te dalen en ik heb dus nog maar eens teruggebeld naar de helpdesk van telenet om dit uit te leggen,ook nu hield men mij aan het draadje door te zeggen dat het niet kan dat ik geen facturen gekregen heb en eerst het volledige bedrag moest betalen vooraleer ik terug digitale televisie zou kunnen bekijken,ik herhaal “terug digitale televisie zou kunnen bekijken”!!!

De vork zit als volgt aan de steel:

Ik heb een Prime sport –en filmpakket bij Telenet waar ik 31,90€ per maand voor betaal,voor alle andere andere zenders(één,vtm,…) moet ik niet betalen aangezien dit in de aankoopprijs van de digibox zit. Nu,vandaag hebben ze ALLE zenders geblokkeerd omdat ik de facturen van de afgelopen 2 maanden niet zou betaald hebben voor het Prime sport –en filmabonnement!

Ik heb uiteindelijk nog een 3de keer gebeld naar de Telenet-helpdesk en danig mijn beklag gedaan hoe het in godsnaam mogelijk is dat ten eerste,ik NIKS gezien heb van facturen gedurende die maanden(zowel on-line als via de post) en ten tweede,ALLE zenders geblokkeerd zijn terwijl ik alleen moet betalen voor de abonnementzenders(prime film –en sport). De helpdeskmedewerkster schoot een beetje in paniek aangezien de reden niet direct zichtbaar was in de computer en ging het snel navragen bij de interne dienst van Telenet; ook dit leverde niet echt iets op en er werd geargumenteerd dat het ook de fout zou kunnen zijn bij De Post( typische afleidingstruc zeker?).

Conclusie:

Telenet blokkeert mijn volledige digitale televisiesignaal omwille van het feit dat ik facturen(die nergens te bespeuren zijn) niet betaald heb, dit terwijl ze alleen maar het recht hebben mijn betalende zenders te blokkeren. Zelfs de helpdeskmedewerkster wist niet of ze wel het recht hadden door alles te blokkeren!

Graag uw mening hieromtrend!

Ik vind niet dat ik overdrijf aangezien telenet wss nog meer duistere praktijken toepast naar de klant toe..)...

Nuja,ze hebben al genoeg tegen mijn benen gesjot in het verleden en ik ga gewoon diene digitale tv buitenkegelen en op tv-vlaanderen overstappen! ;)

skelly_king

Legacy Member
Ik zit bij belgacom en nie telenet meedat in m'n regio internet vaak uitviel dus ben sowieso nie echt voor telenet, maar wa ze bij u ebben gedaan is echt wel dikke 'bullshit'...

NeoGeo

Legacy Member
Hebben het ook al meegemaakt dat we niets meer konden bekijken doordat er een factuur nog niet betaald was. Dat ze dan gewoon Prime blokkeren in plaats van meteen alle toegang tot de openbare omroep, gratis zenders én reeds opgenomen programma's op de digicorder te ontzeggen. Serieus nadeel aan zo'n all-in-one package! Wij hadden onze facturen wel ontvangen, in tegenstelling tot wat er bij jou aan de hand is. Nevertheless... service is het niet.

the boogyman

Legacy Member
Kan ik hiermee naar testaankoop e.d? :) Tis nu nie dat het een levensbedreigend probleem is ma het toont wel aan hoe ze u bij uw pietje kunnen hebben...! Wat mij het meeste stoort is dat ze zelf nie weten waar mijn facturen naartoe zijn! :sop:

Schummi88

Legacy Member
amai, schandalig gwn. Kzou er echt niet mee kunnen lachen moest het bij mij voorvallen

Bubba

Legacy Member
Ik vind eerlijk gezegd daze gelijk hebben.

Als ge u rekeningen ni betaald moete ni verwachte da ge televisie gaat krijgen.
Dat ze trouwens enkel die extra kanalen zouden moeten blokkeren is onzin imo.

snake880

Legacy Member
BuBbA zei:
Ik vind eerlijk gezegd daze gelijk hebben.

Als ge u rekeningen ni betaald moete ni verwachte da ge televisie gaat krijgen.
Dat ze trouwens enkel die extra kanalen zouden moeten blokkeren is onzin imo.
dan moeten ze wel eerst maken dat zre hun eigen zaken in orde hebben. Want in 90% van de gevallen is het hun schuld.

?therapy?

Legacy Member
Geen facturen krijgen = geen betalen
Hun brol moet maar in orde zijn.

^^pathfinder^^

Legacy Member
BuBbA zei:
Ik vind eerlijk gezegd daze gelijk hebben.

Als ge u rekeningen ni betaald moete ni verwachte da ge televisie gaat krijgen.
Dat ze trouwens enkel die extra kanalen zouden moeten blokkeren is onzin imo.

Komaan man, ge betaalt extra geld voor extra channels, als ge da extra geld niemeer betaald zetten ze ALLE channels stil.

Telenet suxxorz, en dat is al langer geweten.

EternalSilence

Legacy Member
the boogyman zei:
Ik vind dat telenet vandaag iets te ver gegaan is in verband met mijn digitale televisie die geblokkeerd is!

Ik ga mijn mail eventjes posten en ik zou graag willen weten of ik het recht heb om hiermee naar bvb testaankoop te stappen?! :)



Graag uw mening hieromtrend!

Ik vind niet dat ik overdrijf aangezien telenet wss nog meer duistere praktijken toepast naar de klant toe..)...

Nuja,ze hebben al genoeg tegen mijn benen gesjot in het verleden en ik ga gewoon diene digitale tv buitenkegelen en op tv-vlaanderen overstappen! ;)

ja ...
doe zoals ik:: nie eens beginnen aan die grote geldklopperij
heel dat digitale televisie gebeuren is 1 grote geldmijn voor die mensen

en over al die zenders te blokkeren..
mjah .. die digibox die u laat kijken naar digitale televisie, en waardoor dus alle digitale signalen moeten doorkomen, is wel van hen.. nie?
dus als zij die digibox kunnen blokkeren zijde dus al u zenders kwijt

ik vind het persoonlijk schandalig idd.
maja... tis al erg da je zoveel moet betalen voor internet hier, en belachelijk lage limieten hebt, en als je digitale televisie wil, je nog eens meer moogt betalen, en je limiet rapper vol is.. :sop:

Time

Legacy Member
Er blijft hier wel iets onduidelijk hoor: die maanden waarvoor je geen facturen ontvangen hebt: heb je toen ook effectief niet betaald? Als je dan ook niet betaald hebt was je dus al een tijdje gratis naar die zenders aan het kijken, in dat geval is het voor een groot deel jouw fout want je belletje had wel mogen rinkelen.

Alleen de zon schijnt gratis. En of hun reactie daarop schandalig te noemen is zal afhangen van het contract dat je ondertekend hebt, als daar effectief in staat dat ze tot zulke acties overgaan tot je betaald hebt, is Telenet volledig in zijn recht en heb jij geen poot om op te staan.

Long story short: als je in die periode effectief te weinig betaald hebt omdat je geen facturen gezien hebt, én hun reactie (afsluiting) staat ergens in een contract of een policy, zijn ze volledig in hun recht.

Pilatus

Legacy Member
BuBbA zei:
Ik vind eerlijk gezegd daze gelijk hebben.

Als ge u rekeningen ni betaald moete ni verwachte da ge televisie gaat krijgen.
Dat ze trouwens enkel die extra kanalen zouden moeten blokkeren is onzin imo.

hebt gij wel heel die brief gelezen?
hij zegt dat hij nog geen enkele rekening gezien had tot op die dag, die rekeningen zijn dan ook nooit aangekomen via post, alleen bij de 'mijn telenet' sectie
en over die extra kanalen, dat vind ik ook zever van telenet, je betaalt idd enkel voor die kanalen en ze gaan dan de gratis kanalen wat blokkeren?

mijn visie over telenet blijft dalen

hatetn

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik vind het persoonlijk schandalig idd.
maja... tis al erg da je zoveel moet betalen voor internet hier, en belachelijk lage limieten hebt, en als je digitale televisie wil, je nog eens meer moogt betalen, en je limiet rapper vol is.. :sop:

wth digitale tv vult u telemeter toch niet

Gentei

Legacy Member
kheb alleen internet van telenet en ben er content mee tot deze tijd nooit problemen mee gehad...

the boogyman

Legacy Member
Pilatus zei:
hebt gij wel heel die brief gelezen?
hij zegt dat hij nog geen enkele rekening gezien had tot op die dag, die rekeningen zijn dan ook nooit aangekomen via post, alleen bij de 'mijn telenet' sectie


Mijn facturen zijn dus voor alle duidelijkheid NERGENS zichtbaar...Niet via brief en niet via "mijn telenet" !

Ze weten bij telenet zelf nie waar mijn facturen naartoe zijn! Volgens mij weten ze zelf nie hoe de vork aan de steel zit!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan