Archief - Stand up comedy

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hmgrwngd

Legacy Member
OK , eerst en vooral: Degenen die Raf Coppens vergelijken met Hans Teeuwen : De brandstapel op...
Sorry, nee, echt! :eek: Brandstapel op.

Raf Coppens brengt ongenuanceerde, ongeïnspireerde prefab-troep, en heeft de podium-presence van een aardappel.

Tmoest effe gezegd worden; en dan nu van het onderwerp Raf Coppens afstappen en terug naar humor:

Sam Kinison!
De vader van de oerkreet!
http://www.youtube.com/watch?v=gsbmdACAlak

Hellrabbit

Legacy Member
boogje zei:
We hadden eens een dvd opgezet van Hans teeuwen in de klas. het was namelijk een sketch dat hij gewoonweg steeds iets onnozel aant uitkramen/schreeuwen was. Heel de klas lag plat, ma écht plat en ik zat daar zo van :" haha, kijk eens, hij schreeuwt keer op keer iets onverstaanbaars uit. wauw..." oO

het enige wat nog uperhaubt iets van humor kan brengen is zijn ridiculiteit in zen sketches, maar voor de rest kan ik naar een show kijken van hem zonder één glimlach...


Die dingen waar hij er echt zwaar over gaat doen enkel hun werk als ge het in het geheel van de show ziet vind ik persoonlijk (of in de rest van de sketch)

gewoon omdat ie zo een gans stuk normaal doet en dan ineens keihard ontspoort, maar op zich lijkt dat idd ferm plat

Terrorist_Hell

Legacy Member
Elvis P zei:
Kleine nuance: hun humor is voor jou maar al te vaak ver te zoeken
Objectiviteit rond humor bestaat dan ook niet.

En nee, ik heb niet de indruk dat Geert Hoste of Urbanus mensen ronduit uitlachen. Ze maken grappen rond situaties, da's iets heel anders. Hans Teeuwen lacht mensen echt wel uit, en ik vind daar persoonlijk niks grappigs aan.

Raf Coppens brengt ongenuanceerde, ongeïnspireerde prefab-troep, en heeft de podium-presence van een aardappel.
Naar mijn mening doet Hans Teeuwen dit ook. Voorbeeld: die scène met die Mars in iemands z'n reet, of die scène waarin hij zogezegd in de edele delen van 'n vrouw zit, die scène waarin hij mensen vraagt naar hun seksleven, etc. Daarom dat ik vind dat HT de grotere broer van Coppens is, gewoon omdat hij er nog 'n schepje bovenop doet qua goorheid, vulgair zijn, lompe humor, etc. en beide précenses op podium zijn belachelijk. Ieder z'n smaak uiteindelijk...

Elvis P

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Daarom dat ik vind dat HT de grotere broer van Coppens is, gewoon omdat hij er nog 'n schepje bovenop doet qua goorheid, vulgair zijn, lompe humor, etc. en beide précenses op podium zijn belachelijk. Ieder z'n smaak uiteindelijk...
Blijkbaar niet al zn shows volledig gezien, anders zou je weten dat de goorheid/vulgariteit bijlange niet het hoofdingrediënt is bij Hans Teeuwen.
De scenes die je opnoemt zijn een voorbeeld van veel besproken en opvallende scenes (voor mij persoonlijk zelfs niet) maar daarom is de rest niet direct gelijkaardig..
En kwa présence op een podium vraag ik me af wat jij dan zoekt, want Hans Teeuwen heeft da voor mij in elk geval wel.

Hmgrwngd

Legacy Member
Towlie zei:

"Groningen , wat zijn jullie een TERINGPUBLIEK ..."

Bertje is ook nog altijd 1 van m'n favorieten, maar is GIGANTISCH vermoeiend. Anderhalf uur naar die kerel kijken is uitputtend. :p

bj001

Legacy Member
Bill Hicks kids, Bill Hicks the one and only that rocked the fuck out of the system :-)) !

Ik ga me ook inschrijven...

bj001

Legacy Member
M'n favorieten zijn Seinfeld en Bill Hicks. Robin Williams live on broadway vond ik goed, dat stukje over the scots and the golf is schitterend...

Sertu

Legacy Member
mm Hans Teeuwen heeft wel geniale zaken maar wisselt die vaak af met rommel imo. Ook vind ik het te druk, typisch nederlandse humor, veel druk doen maar weinig zeggen, daar hou ik niet zo van. Als ge onozel doet op een podium moeten al die hollanders al direct lachten :s Alex Agnew zou daar veel succes hebben :p

Beste dat ik ooit heb gezien:
Heden Soep. Wim Helsen. Geniaal Imo
En de sketch over het Laatste Avondmaal van Wouter Deprez.

Voor mij zit humor meer in de manier van vertellen en daar zijn Deprez en Helsen echt super voorbeelden van.

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
n/o dude, maar Alex Agnew heeft Nederland al plat gespeeld (zelfs harder dan belgie) en die Show van Wim waar iedereen het over heeft, dat is ook maar omdat die toevallig op tv geweest is...
Dus ja ;)

Hellrabbit

Legacy Member
bj001 zei:
M'n favorieten zijn Seinfeld en Bill Hicks. Robin Williams live on broadway vond ik goed, dat stukje over the scots and the golf is schitterend...

Arghl, ik snap nie wa iedereen goe vindt aan Seinfeld, ik krijg het schijt van dieje mens

Parnakra

Legacy Member
Sertu zei:
Voor mij zit humor meer in de manier van vertellen en daar zijn Deprez en Helsen echt super voorbeelden van.

Als het gaat om druk doen, dan is Helsen in één van z'n vele tirades in Heden Soup (over o.a. een hond met drie poten, een kotsend (dodelijk) wijf en nog wat) drukker dan Hans Teeuwen ooit is in één van z'n shows.

_DM_

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Arghl, ik snap nie wa iedereen goe vindt aan Seinfeld, ik krijg het schijt van dieje mens

Ik ook niet: zijn serie trekt op niks en zijn mopkes zijn zo dom...

Hellrabbit

Legacy Member
en ie zit zo voortdurend met een gigantische grijns op zen gezicht alsof ie zichzelf de grappigste mens ooit vindt >_<

Elvis P

Legacy Member
Sertu zei:
Voor mij zit humor meer in de manier van vertellen en daar zijn Deprez en Helsen echt super voorbeelden van.
Ik vind net dat Helsen nie goe "vertelt", komt iets te hard over als een ingestudeerd stuk. Het is natuurlijk ook ingestudeerd maar vvind het aangenamer om te luisteren naar iemand die iets meer natuurlijk vertelt

Darius Craven

Legacy Member
Kvind een goeie stand-up comedian moet zn teksten zelf spontaan kunnen verzinnen. Geef me een krant, wat actualiteit, en ik voer je een act op, a la carte :p

Kheb me al ingeschreven...

Wat ik zonde vind zijn stand-up comedians die gewoon standaard moppen of grappen gebruiken, ZO onorigineel...

Elvis P

Legacy Member
Darius01 zei:
Kvind een goeie stand-up comedian moet zn teksten zelf spontaan kunnen verzinnen. Geef me een krant, wat actualiteit, en ik voer je een act op, a la carte :p

Kheb me al ingeschreven...

Wat ik zonde vind zijn stand-up comedians die gewoon standaard moppen of grappen gebruiken, ZO onorigineel...
Tuurlijk, en voor een korte act lukt is da voor velen geen probleem. Maar een volledige show vullen puur op improvisatie is nog iets anders :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan