Archief - Stand up comedy

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darius Craven

Legacy Member
Elvis P zei:
Tuurlijk, en voor een korte act lukt is da voor velen geen probleem. Maar een volledige show vullen puur op improvisatie is nog iets anders :/

Ja, ma er zijn teveel stand up comedians die gewoon hun grappen recyclen... Of andere hun grappen gebruiken... Da's ook net de reden da'k moppen vaak niet grappig vind... Recycling :)

Tsommy

Legacy Member
precies ni veel mensen die fan zijn van Dave chapelle. Ik heb zen 2 show + alle Seizoenen van de chapelle show en kheb mij toch kapotgelachen

Joao666

Legacy Member
Pablo fransisco is ni slecht, maar al zen stand ups zijn bena altij hetzelfde routine, maar hij is wel goe

Eddie Murphy vinnik 1 van de beste (Raw is een aanrader)

George Carlin is voor mij de beste die er is

ik zou zegge praat over enkele onderwerpe maar ni die cliché-onderwerpe zoals de luchthave ofzo, gwn u eige zijn

Atticus Finch

Legacy Member
Joao666 zei:
Pablo fransisco is ni slecht, maar al zen stand ups zijn bena altij hetzelfde routine, maar hij is wel goe

Eddie Murphy vinnik 1 van de beste (Raw is een aanrader)

George Carlin is voor mij de beste die er is

ik zou zegge praat over enkele onderwerpe maar ni die cliché-onderwerpe zoals de luchthave ofzo, gwn u eige zijn

Carlin heeft het nochtans regelmatig over de luchthaven ..

bj001

Legacy Member
_DM_ zei:
Heb zijn show live gezien en toen was hij precies beter...


Ik heb die show in Leuven gezien en toen ik het gisteren opnieuw zag kon ik maar één keer lachen,de rest was zozo...

bj001

Legacy Member
Tja wat Seinfeld betreft, ik heb alles gezien toen ze het nog om 24h op TV1 gaven en ik heb alle DVD's nog eens bekeken en ik vind het nog altijd goed. Bij mij thuis vinden ze die ook maar niks maar ja like I give a fuck ik weet dat Urbanus, Seinfeld ook heel goed vindt en dat baart me zorgen want urbanus is niet grappig lol...

Hmgrwngd

Legacy Member
Avondland zei:
Inderdaad, zéér geniaal! :D

Raar, maar Toon Hermans kan me nooit aan het lachen brengen... :$

Ik hou nochtans zo van stand-up en subtiele humor; maar die doet het niet bij mij.

Heeft iemand hier trouwens al Richard Pryor vermeld ?
Zonee -> Shame on you !
Hij is zowat de vader van stand-up comedy... :p
Zeer grappig man, maar bekijk hem nie als je niet graag het woordje "fuck" hoort...

(als je trouwens Richard Pryor bekeken heb, zie je waar comedians zoals Eddie Murphy, Chris Rock en eigenlijk zowat elke zwarte Amerikaan z'n inspiratie gehaald heeft. )

evil aardappel

Legacy Member
Dieleman_F zei:
De mijne ook, maar heden soep is schitterend, ik lag constant plat, beste comedy act van een belg die ik al ooit gezien heb, het aanraden waard :)

Kommil Foo met Spaak is de beste comedy act die ik al gezien heb van een belg, is wel geen standup.

Hmgrwngd zei:
Raf Coppens brengt ongenuanceerde, ongeïnspireerde prefab-troep, en heeft de podium-presence van een aardappel.

You take that back! :angry:

Btw. mijn favorieten zijn toch Jerry Seinfeld, Chris Rock en Pablo Francisco (ondertussen al niet meer). Der drie bekendsten waarschijnlijk.

inkei

Legacy Member
Joao666 zei:
Eddie Murphy vinnik 1 van de beste (Raw is een aanrader)

George Carlin is voor mij de beste die er is
/QUOTE]

Ik vind persoonlijk Delirious beter, maar Raw is natuurlijk ook 1 vd beste stand up shows die er zijn.

Groot gelijk over Carlin btw.

Preske

Legacy Member
Inch zei:
Deze blijft ronduit dé geniaalste sketch ooit gemaakt:

http://youtube.com/watch?v=Jtt5roiKQ4I

Probeer daar maar eens aan te tippen!

toch een iemand die de genialiteit van Toon Hermans apprecieert:applause: :applause:

[MNEU]Jon@si$ zei:
n/o dude, maar Alex Agnew heeft Nederland al plat gespeeld (zelfs harder dan belgie) en die Show van Wim waar iedereen het over heeft, dat is ook maar omdat die toevallig op tv geweest is...
Dus ja ;)

Moogt ge imo niet vergelijken. Ge moet rekeing houden met het volgende.

Nederland kent al veel langer het begrip standup comedian.
Wie hadden wij? Urbanus en Gaston en leo. allemaal cabaratiers. That's it. Standup comedians zijn pas in de jaren 90 beginnen op te komen bij ons.

Nederland heeft al jaren en jaren een comedy club.
Vlaanderen heeft dat nog maar pas.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan