Archief - Save the dolphins...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EverlastingHate

Legacy Member
Racemaniac zei:
...de dag da ze eens met serieuse dossiers komen over zo'n dingen, en complete beelden die de context tonen, en eens horen bij die mensen wa die erover zeggen (voor u is een beest iets heel anders dan voor iemand die al generaties in een boerenfamilie zit...), wil ik wel eens meekijken naar die dingen, maar zolang het een spel is van medelijden op te wekken en zo hard mogelijk te schreeuwen, kunnen ze serieus m'n rug op, iedereen weet dat ge zo allesbehalve goed kunt oordelen, en dat het gewoon een heel geodkope manier is om mensen achter u te krijgen

Medelijden en schreeuwen zijn nodig, anders bereik je werkelijk geen zak, het zou de wereld helemaal niet bereiken. Moesten deze mensen niet schreeuwen, dan zou niemand het hier te weten zijn gekomen wsl.

En context, complete beelden... wat verwacht je dat er dan allemaal verborgen wordt door de filmmakers??? :s Veel verhaal zit er niet aan vast hoor.

Trouwens aangezien men hier al over de wetgevingen bezig is.
A Bottlenose Dolphin caught in a drive hunt in the Japanese town of Futo convulsing after having its throat cut. Officially, this method of killing dolphins is now illegal in Japan

The killing of the animals used to be done by slitting their throats which resulted in a long and painful death for the dolphin, but the Japanese government banned this method and now dolphins may officially only be killed by driving a metal pin into the neck of the dolphin, which causes them to die within seconds

Japn lapt de regels aan haar laarzen, net zoals bij de walvisvangst. Kom een metalen pin in't koppeke, waarom niet??? Kleine moeite hoor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin_drive_hunting



onsmozes zei:
dan zijn er nog batterijkippen, nertsen, zeehondjes, ganzen, ... maar ja, die zien er zo lief niet uit hé

EDIT: zeehondjes kunnen evil kijken :unsure:

Die beestjes zien er toch liever uit dan een dolfijn hoor :p. Kan zijn dat daar ook leed wordt geleden, maar als er met kleine moeite leed kan vermeden worden, dan moet men het maar doen ook.

Trouwens, de dieren die jij opnoemt hebben al wat vaker het nieuws bereikt dan de dolfijnen hoor wat mishandeling betreft.

fragrag

Legacy Member
Pff, ze gaan toch weg één dag voor de verwoesting van de aarde, maar eerst gaan ze natuurlijk 'So Long And Thanks For All The Fish' zingen!

(Ik moest het doen)

stoomboot

Legacy Member
Laat die Japanners toch kortzichtig zijn en e dolfijntjes slachten voor hun viriliteit?!

Der is geen enkel beest dat op een mooie manier wordt doodgemaakt...
Pas nog iets gezien over die arme koeie!
Achja, begin bij uzelf
(en vertrappel de mieren ni? Want hierdoor schaadt ge het ecosysteem ook!) :ironic:


Te ver van huis en totaal geen nut... Wa gaan die handtekeningetjes doen tegen een compleet anders-denkende meute?!

Dj Aero

Legacy Member
nielseke zei:
Der is geen enkel beest dat op een mooie manier wordt doodgemaakt...
Pas nog iets gezien over die arme koeie!

ik ben het met u eens, maar deze manier van doodmaken is niet gewoon een "lelijke" manier, tis ronduit schandalig.

int filmpke komt er op het einde een stuk in, dat ze de keel opensnijden en dat dat beest daar ligt te stikken. Er komt op een gegeven moment zelfs een schoolkind voorbij. Ik vind het erg, dat het dier op zo'n manier dood gedaan moet worden.

Akkoord, voor die mensen is dat waarschijnlijk één van de weinige kansen op inkomsten. Ik ben in principe niet tegen het verkopen van het vlees van deze dieren, gewoon tegen de manier waarop. Schandalig. Ik snap toch niet dat je als mens zoiets KAN doen.

Als ik hier de topic lees, heb ik de indruk dat sommige mensen dat allemaal normaal vinden :doh:

Doggiedog

Legacy Member
Eerlijk gezegd vind ik dat het nu wel eens tijd wordt in deze thread dat we hier met alternatieven afkomen ipv altijd zitten af te breken wat ons niet zint. Als ge iets afbreekt, moet ge het ook weer kunnen heropbouwen op een stevige basis.

Een spuitje geven kunnen ze daar in Japan alvast niet doen, ze komen zo al niet rond met hun hongerloon, laat staan dat ze geld gaan hebben om spuitjes en peperdure middeltjes aan te kopen. En de regering gaat er al zeker geen geld in willen investeren.

EverlastingHate

Legacy Member
Doggiedog zei:
Eerlijk gezegd vind ik dat het nu wel eens tijd wordt in deze thread dat we hier met alternatieven afkomen ipv altijd zitten af te breken wat ons niet zint. Als ge iets afbreekt, moet ge het ook weer kunnen heropbouwen op een stevige basis.

Een spuitje geven kunnen ze daar in Japan alvast niet doen, ze komen zo al niet rond met hun hongerloon, laat staan dat ze geld gaan hebben om spuitjes en peperdure middeltjes aan te kopen. En de regering gaat er al zeker geen geld in willen investeren.

Alternatieven zijn er al genoeg gegeven, in principe hoort men gewoon de Japanse wetgeving te volgen. HEt is dan ook een petitie gericht naar de regering, niet naar de mensen ginder. Het is maar een kleine moeite voor de japanse regering om die mensen tegemoet te komen en genoeg middelen vrij te geven.

High speed electro-magnetische treinen, wolkenkrabbers van miljarden yen, maar owéé, degelijke slachthuizen en verdoving.

ec8or

Legacy Member
EverlastingHate zei:
High speed electro-magnetische treinen, wolkenkrabbers van miljarden yen, maar owéé, degelijke slachthuizen en verdoving.

dus dolfijnen levend vangen, in bassins op de vissersboten terug aan wal brengen, ze daar stuk voor stuk met een kraan ofzo in een bassin-vrachtwagen laden en ze dan naar het dolfijnen slachthuis brengen, waar ze in een bassin gelost worden om ze dan een voor een eruit te vissen en te verdoven zodat ze niets voelen als ze geslacht worden? zoiets bedoel je?

^MystiQ

Legacy Member
Mensen zoals Racemaniac, sjah, daar maak je beter geen woorden aan vuil eerlijk gezegd :)

Ik herrirner mij die filmkes nog van die koeien die op gruwelijke wijze werden geslacht en toen waren er ook mensen die daar eigenlijk niets verkeerd aan vonden. Ik eet ook graag een stukje vlees maar naar mijn mening moeten dieren ALTIJD degelijk behandeld worden, of ze nu geslacht worden of niet, of het nu huisdieren of andere dieren zijn.

Als je dierengeweld pleegt terwijl ik het zou zien zout ge van mij een paar vuistslagen krijgen, dieren hebben ook gevoelens ;)

Bokskangoeroe

Legacy Member
Racemaniac zei:
yup, that's the spirit, iedereen beoordelen volgens onze idealen, en als ze er ni aan voldoen, maken we ze af :D

da niemand daar eerder aan heeft gedacht, zo simpel, zo geniaal

geniaal, 'k stel voor da we een leger vormen, en hen iedereen gaan bekeren of afmaken, we noemen het een "kruistocht" (of we noemen ons het 3e rijk, ge kunt kiezen)

en als we toch bezig zijn, alle exploiteren van dieren te verbieden, veganistisch te worden, en allemaal ziek te worden van vitamine gebrek
HOERA!!!!!
OMG man, ik werd echt misselijk na jouw reactie... Een beetje proberen de lijpo uit te hangen, waar is gvd je zin voor emotie?! Dan mogen die ****** gerust andere normen en waarden hebben dan het Westen, iedere mens die wat bij zijn verstand is, wéét dat het verkeerd is om inteligente vriendelijke wezens als dolfijnen te mishandelen.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat men koeien, schapen, kuikens ect. wél gevoeloos mag afslachten... Maar daar ligt de situatie wel wat anders, die beesten worden gefokt voor de slacht en bij ons zijn er regels die slachthuizen dienen toe te passen om ervoor te zorgen dat die beesten niet te hard afzien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan