Archief - Save the dolphins...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Het is mss erg wat in dat filmpje gebeurt, maar op verschillende van die "gruwelijke" beelden zijn de beesten al dood en zieje enkel nog wat zenuwtrekken, dat doet mensen dan denken dat ze nog leven en hun doel is bereikt => shockeren.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
wezzy zei:
als ge zoveel verhalen hoort van mense die zijn gered van haaien/verdrinking/uitputting ver in zee en naar land gebracht door dolfijnen dan vraagt ge u toch af wa voor idioot ras de mensheid wel is

Domme individuen maken geen dom ras.

Sagax

Legacy Member
|) ][ |V| ][;8231188 zei:
Het is mss erg wat in dat filmpje gebeurt, maar op verschillende van die "gruwelijke" beelden zijn de beesten al dood en zieje enkel nog wat zenuwtrekken, dat doet mensen dan denken dat ze nog leven en hun doel is bereikt => shockeren.

't is niet omdat hun slagader doorgesneden wordt dat ze meteen dood zijn
het is duidelijk dat die dieren een minutenlange doodstrijd voeren

screaM^

Legacy Member
Sagax zei:
't is niet omdat hun slagader doorgesneden wordt dat ze meteen dood zijn
het is duidelijk dat die dieren een minutenlange doodstrijd voeren

Eerder enkele seconden, dno juist hoeveel maar schat iets van een 20-40 seconden.
Als uw slagader over is, verdwijnt geleidelijk uw gevoel, omdat uw zenuwstelsel tegelijk mee afbreekt...
Zoiets in dien aard meen ik toch eens gezien te hebben op NGC.

wezzy

Legacy Member
|) ][ |V| ][;8231215 zei:
Domme individuen maken geen dom ras.

ne mens zou versteld staan hoe een groot aantal mensen dingen zoals dit normaal vinden

het "het is maar een beest/dier en wij zijn mensen dus wat is het probleem" volk

die mensen hebben een totaal gebrek aan empathie imo

chosen1

Legacy Member
zo'n dier zou pas gedood mogen worden als ze de zee gewoon leeg eten!

kheb het niet getekend omdat ik nog nooit een internet petitie heb gezien die iets heeft uitgehaald :p

wezzy

Legacy Member
ec8or zei:
ja, dat is een goede reden :ironic:

zie rondom u kijk wa er in de wereld gebeurd is nie alleen dingen zoals dit

hoe denkt ge da nen buitenstaander het menselijk ras zou beoordelen na lange observatie?

zal 100% zeker geen positief rapport zijn om het licht uit te drukken

zoiets als

"ze doden alles en iedereen...ook zichzelf"
"vernietigen hun omgeving/aarde"
"massas diersoorten door menselijke invloed bedreigd of ver uitgestorven"

etc etc

er zijn natuurlijk altijd zeer goede mensen die niks te maken hebben met zon dingen maar dat zijn percies de "enkele verse appels in een rotte schaal" om het zo uit te drukken

|) ][ |V| ][

Legacy Member
wezzy zei:
zie rondom u kijk wa er in de wereld gebeurd is nie alleen dingen zoals dit

hoe denkt ge da nen buitenstaander het menselijk ras zou beoordelen na lange observatie?

zal 100% zeker geen positief rapport zijn om het licht uit te drukken

zoiets als

"ze doden alles en iedereen...ook zichzelf"
"vernietigen hun omgeving/aarde"
"massas diersoorten door menselijke invloed bedreigd of ver uitgestorven"

etc etc

er zijn natuurlijk altijd zeer goede mensen die niks te maken hebben met zon dingen maar dat zijn percies de "enkele verse appels in een rotte schaal" om het zo uit te drukken

Van zo'n crap krijg ik het he, net alsof iedereen in fout is ?

S.conceiçao7

Legacy Member
ik heb getekend.

man man, japan ligt al sinds pearl harbor in mijn onderste schuif, maar nu verafschuw ik ze nog meer. kunnen ze es nie allemaal leven gelijk wij ,europeanen.
wij weten tenminste wat vooruitgang en progressie is. maar ja , dit mag hier weer niet gezegd zijn zeker, want dan krijg ik die world peace vriendjes op mijn dak

ComputerVISTA

Legacy Member
|) ][ |V| ][;8231215 zei:
Domme individuen maken geen dom ras.

Idd kijk maar naar hem :D

Voor de rest mogen hier nog 25 quadriljard van die petities gehouden worden, dit zal toch geen enkel effect hebben.

Wil dat zeggen dat ik het me niet aantrek? Neen.

_DM_

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
ik heb getekend.

man man, japan ligt al sinds pearl harbor in mijn onderste schuif, maar nu verafschuw ik ze nog meer. kunnen ze es nie allemaal leven gelijk wij ,europeanen.
wij weten tenminste wat vooruitgang en progressie is. maar ja , dit mag hier weer niet gezegd zijn zeker, want dan krijg ik die world peace vriendjes op mijn dak

Ooit al in Japan geweest ? Daar staan ze op technologisch vlak jaren voor op ons.

SweetEmmaRose

Legacy Member
het gaat nit veel helpen, t gaat zeker het slachte van die dieren ni stoppen. maar toch hopen op een beter slacht-omgeving voor die dieren, zo laten uitbloeden is gewoon gruwelijk.

Xenthril

Legacy Member
wezzy zei:
als ge zoveel verhalen hoort van mense die zijn gered van haaien/verdrinking/uitputting ver in zee en naar land gebracht door dolfijnen dan vraagt ge u toch af wa voor idioot ras de mensheid wel is

ik...jongens kem daar gewoon geen woorden voor:sad:

Toch even voor de duidelijkheid, dolfijnen redden inderdaad mensen van verdrinking af en toe, maar niet om de reden die de meeste mensen geloven.
Dolfijnen redden alles wat ongeveer hun grootte heeft, er zijn zelfs documentaires waar te zien is hoe een groep dolfijnen een haai doodt door in zijn kieuwen te rammen, om diezelfde haai vervolgens naar de oppervlakte te duwen, net zoals ze met mensen doen...
Een dolfijn redt geen mensen omdat het een intelligent en meelevend dier is, maar gewoon omdat de natuur ze zo heeft gemaakt dat ze alles van hun grootte dat in de problemen zit naar de oppervlakte duwen, kwestie dat er op het moment van de waarheid niet te veel moet worden nagedacht.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet beter zou zijn dat ze die dieren een snellere dood gunnen, maar het is niet omdat ze instinctief een mens redden dat ik daarom niet eens een dolfijn-steak zou willen eten.

denkimi

Legacy Member
Sagax zei:
't is niet omdat hun slagader doorgesneden wordt dat ze meteen dood zijn
het is duidelijk dat die dieren een minutenlange doodstrijd voeren

fout, als ge de slagader in de keel doorsnijdt, valt meteen alle bloeddruk in de hersenen weg. wat er meteen voor zorgt dat die dieren geen pijn of andere gevoelens meer hebben, of toch niet zoals wij die hebben.
en na 10 sec verliezen ze het bewustzijn en voelen dus zeker niets meer.

Doggiedog

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
ik heb getekend.

man man, japan ligt al sinds pearl harbor in mijn onderste schuif, maar nu verafschuw ik ze nog meer. kunnen ze es nie allemaal leven gelijk wij ,europeanen.
wij weten tenminste wat vooruitgang en progressie is. maar ja , dit mag hier weer niet gezegd zijn zeker, want dan krijg ik die world peace vriendjes op mijn dak
ja hoor, wij zijn fantastisch, met onze legbatterijen, onze kalveren die wanneer ze geboren worden meteen weggenomen worden van hun moeders en na een week naar het slachthuis gaan omdat ze niet kunnen dienen als melkkoe / als kweekstier / ze niet van het wit-blauw ras zijn en dus geen grote hompen vlees aan hun lijf dragen om volwassen te worden, onze ganzen waarbij we met machines veel te veel vetmakend voedsel door hun strotten rammen waardoor hun levers groter worden en afzien, de wilde (roof)dieren die we zo snel mogelijk hebben uitgeroeid of weggejaagd uit onze contreien, de zeeën die we overbevissen (wisten jullie dat kabeljauw en zalm bedreigde vissoorten zijn?), ... En das dan nog in het territorium van België, Spanje bijvoorbeeld is nog veel erger wat dat betreft, tenzij ge nog nooit gehoord hebt over de mishandeling van de Spaanse windhonden die opgehangen worden omdat ze een wedstrijd verliezen?

Ik ga niet zeggen dat Japan een dierenliefhebbend landje is, zeker niet op het vlak van de visserij, maar mij hebben ze altijd geleerd om eerst naar mezelf te kijken vooraleer ik opmerkingen op iemand anders ga maken.

wezzy zei:
zie rondom u kijk wa er in de wereld gebeurd is nie alleen dingen zoals dit

hoe denkt ge da nen buitenstaander het menselijk ras zou beoordelen na lange observatie?

zal 100% zeker geen positief rapport zijn om het licht uit te drukken

zoiets als

"ze doden alles en iedereen...ook zichzelf"
"vernietigen hun omgeving/aarde"
"massas diersoorten door menselijke invloed bedreigd of ver uitgestorven"

etc etc

er zijn natuurlijk altijd zeer goede mensen die niks te maken hebben met zon dingen maar dat zijn percies de "enkele verse appels in een rotte schaal" om het zo uit te drukken
Ik wou eerst antwoorden op uw hele post, maar ik ga dat toch maar niet doen omdat ik dan veel te veel ga moeten typen (ja ik ben lui). Één ding kan ik u wel zeggen: als ge u gaat inleven in een zogenaamde 'buitenstaander' (wat ge al niet kunt wat ge zijt geen buitenstaander en niemand op onze aarde zal zich ook niet kunnen inbeelden hoe een buitenstaander over ons gaat denken) wees dan tenminste objectief, verzamel uw informatie uit BETROUWBARE bronnen en ziet dat ge uw beweringen kunt bewijzen ook.
Anyway, ik wou antwoorden op uw laatste stuk: als ge iemand weet die tot die "zeer goede mensen" (das ook maar uw interpretatie, waarbij ge niet eens deftig omschreven hebt wat ge daar precies onder verstaat, maar soit) behoort, zeg het dan, want die wil ik wel eens ontmoeten. De enigen die ik dat zie benaderen zijn natuurvolkeren, zoals indianen in het regenwoud (die overigens erg agressief kunnen zijn tegenover hun eigen soort wanneer ze een andere stam tegenkomen ...). Waar positioneert gij uzelf dan eigenlijk in die wereld? Als ge nu gaat zeggen "bij die goede mensen", dan moet ik antwoorden dat gij een ferm dikke nek hebt om uzelf zo verheven te voelen. In onze westerse landen verkwisten ze water dat het een lieve lust is, terwijl ze in Afrika zitten te creperen van de dorst (en honger), importeren alle grondstoffen die geproduceerd worden in de derdewereldlanden om ze te bewerken en HIER te verkopen (goedkope grondstoffen, prijs van grondstoffen + enorme winst daarop + bewerking die er hier op werd uitgevoerd) => rijke westerse landen. Wij leven zowaar op de armoede van de arme landen, als die arme landen een beetje rijker zouden worden, dan moeten wij een beetje armer worden, zo gaat dat in de wereld. En zeg nu eens, dat luxebad in uw badkamer, zou ge dat echt daarvoor willen opofferen? Of die mengwaterkranen in uw huis, of zelfs maar gewoon stromend zuiver water in uw huis, ge hoeft niet eens naar een pomp te lopen! Anyway, wat ik eigenlijk maar wou zeggen (nu is dat hier toch lang geworden -_-), kent ge het spreekwoord "Verbeter de wereld, begin met jezelf"? Goed, dan nu nog de betekenis erachter ontcijferen en laten doordringen.

PS. De auteur hiervan wil niet beweren dat zij wél beter is, ik zit tenslotte in hetzelfde bootje als jullie. Ik koop ook vlees van koeien die al jaren genetisch geselecteerd worden op de kwaliteit van hun vlees, waardoor ze nu te kampen hebben met te weinig genetische variatie en dus inteelt en alle gevolgen derbij, ik gebruik ook warm en koud water uit een mengwaterkraan, ik zit nu ook een computer te gebruiken die elektriciteit vreet waardoor broeikasgassen en luchtvervuiling ontstaat bij de elektriciteitscentrale, en diezelfde computer bestaat uit onderdelen die hoogstwaarschijnlijk ook gedumpt gaan worden in arme landen wanneer ze hun gebruikstijd allang overschreden hebben (ik kan niet blijven computeronderdelen bijhouden als back-up of decoratie of whatever), enz. enz. enz. Ik vind alleen dat we hier wel eens meer mogen denken over onze eigen acties in plaats van meteen een ander land aan te vallen omdat ze die oh zo snoezige en intelligente dolfijnen (geef toe, wie vindt dat nu niet van dolfijnen?) laten doodbloeden. Ga bijvoorbeeld eerst eens een kijkje nemen in dolfijnenshows, zo machtig veel plaats dat ze daar hebben, en kooiverrijking, maar mannen toch, is zo'n kaal koud bad niet enorm interessant om naar te kijken voor die dolfijnen? Echt een plaats waar ge u niet kunt VERVELEN, geen enkele dolfijn zal er rondjes in zwemmen ten teke van gedragsmotorische storingen in hun hersenen! Vooral als ook zelfs onder water de wanden doorzichtig zijn en dag in dag uit mensen u zitten aan te gapen en op de ramen bonken.

Racemaniac

Legacy Member
Time^- zei:
Als je weet dat erover klagen niks uithaalt, behalve dan hypocriet (niet iedereen hoor, wel veel) medeleven van de massa en ergernis bij de beleidsmensen, waarom dan nog klagen? Bezigheidstherapie?:)

In België bv staan die dierenmishandelaars op die veemarkten boven de wet, de publieke opinie schreeuwde moord en brand (terecht hoor) toen de rechter die videobeelden van GAIA afwimpelde. Maar zolang die wetgeving niet wijzigt heeft verder klagen 0 komma 0 zin.

dussss, omdat een kleine minderheid moord en brand schreeuwt omdat er wa beesten worden geslagen, moeten die mensen zwaar beboet worden... wrom denkt gij da er een rechtssysteem is....
'k zeg ni da er geen dierenmishandeling was, maar ge moet da ni buiten proporties trekken, en 'k zie ni direct wrom ge die mensen daarvoor moet ruineren....
en serieus, de publieke opinie, ge weet even goe da het gewoon een samenvatting is van't de ergste dingen uit hun context getrokken, en dat da gewoon puur gevoelsmatig is, wa u nie bepaalt een goed oordeel doet vellen...

de dag da ze eens met serieuse dossiers komen over zo'n dingen, en complete beelden die de context tonen, en eens horen bij die mensen wa die erover zeggen (voor u is een beest iets heel anders dan voor iemand die al generaties in een boerenfamilie zit...), wil ik wel eens meekijken naar die dingen, maar zolang het een spel is van medelijden op te wekken en zo hard mogelijk te schreeuwen, kunnen ze serieus m'n rug op, iedereen weet dat ge zo allesbehalve goed kunt oordelen, en dat het gewoon een heel geodkope manier is om mensen achter u te krijgen

Flipkikker

Legacy Member
Ohja, die beestjes zien een beetje af omdat ze levend opengesneden worden (oh noes !)
Zo'n ramp is dat niet, tis een goedkope manier om ze dood te doen, en die mannen weten van niet anders
Er zijn nog veel dieren die op zo'n "ouderwetse"/eenvoudige manier gedood worden om op te eten/te villen zu :p
Jammer dat een dolfijn er zo schattig uitziet hé

Het enige wat zou moeten gecontroleerd worden is de gerichtheid van de vangst,
als die dieren minder af zouden zien is da een bijkomend pluspunt, maar het voortbestaan van een soort vind ik belangrijker
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan