Archief - Save the dolphins...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
signed

omfg .. da klipke

ik wist wel al langer dat ze dit deden
maar d8 dat dit onlangs waren verboden

die beesten worden op een gruwelijke wijze vermoord
hatelijk gewoon :angry:

_DM_

Legacy Member
Maar Doom Dragon, dat zijn maar dieren, die zijn toch bijlange niet zo belangrijk als mensen ?

/ironic

EternalSilence

Legacy Member
_DM_ zei:
Maar Doom Dragon, dat zijn maar dieren, die zijn toch bijlange niet zo belangrijk als mensen ?

/ironic

idd ... :ironic:


45857 Signatures Total
weinig, veel te weinig :sad:

ec8or

Legacy Member
_DM_ zei:
Wel als het het voortbestaan van diersoorten betreft :)
The greater good enzo.

dat doet er voor 95% van de ondertekenaars niet toe, als ik hier morgen een paar beelden toen van kalfjes, lammetjes, biggetjes die geslacht worden voor consumptie en ik plak er een petitie aan tegen het slachten van dieren vb vóór ze een bepaalde ouderdom hebben, ben ik zeker dat je hetzelfde soort gedoe krijgt.

mits de juiste manipulatie krijg je altijd een groot deel van de massa achter je.

_DM_

Legacy Member
Tja, dat komt omdat er nog wel mensen zijn die dierenleed verafschuwen zeker ?
Hoe raar het ook voor je klinkt, die mensen bestaan hoor :p

ec8or

Legacy Member
_DM_ zei:
Tja, dat komt omdat er nog wel mensen zijn die dierenleed verafschuwen zeker ?
Hoe raar het ook voor je klinkt, die mensen bestaan hoor :p

idd, maar mensen denken niet meer na, als je zaken gaat relativeren/in de juiste context plaatsen dan zou er al heel wat minder lawaai worden gemaakt over veel.

ik laat me nu niet uit over dit feit op zich maar eerder globaal.

GMotha

Legacy Member
_DM_ zei:
Wel als het het voortbestaan van diersoorten betreft :)
The greater good enzo.
Dus democratisch gezien: wat als de meerderheid zegt "maak die beesten maar af"?

Kunnen we niet meer over the greater good spreken.

En mensen tekenen die petitie omdat ze't beeld gruwelijk vonden terwijl ze pakweg één of ander "gruwelijk geslacht" dier achter hun kiezen hebben steken.

Nu dit is een geweldige oplossing voor al die dierenzaken.
Hopelijk kan ik op die manier een gekweekte panda-steak eten.

_DM_

Legacy Member
Zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
Maar euhm, panda-steak ? :D
Denk niet dat Panda-vlees eetbaar is.

En als democratisch gezien de meerderheid beslist om die beesten af te maken dan is het maar zo. Maar dan heeft de minderheid nog steeds het recht om dat aan te klagen :)

GMotha

Legacy Member
_DM_ zei:
Zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
Maar euhm, panda-steak ? :D
Denk niet dat Panda-vlees eetbaar is.
Met een goei sauske raakt wat wel binnen^^

_DM_ zei:
En als democratisch gezien de meerderheid beslist om die beesten af te maken dan is het maar zo. Maar dan heeft de minderheid nog steeds het recht om dat aan te klagen :)
Maar wat halen de klachten van de minderheid uit eens de beslissing gevallen is?

Het grote probleem met democratie is: de meerderheid is beïnvloedbaar en heeft niet altijd gelijk. + Hoe groter een mensenmassa, hoe feller het collectieve IQ daalt.

_DM_

Legacy Member
Het doet er toch niet altijd toe of die klachten iets uithalen ? Het gaat erom dat men zijn/haar ongenoegen uit over bepaalde zaken.

Time

Legacy Member
Als je weet dat erover klagen niks uithaalt, behalve dan hypocriet (niet iedereen hoor, wel veel) medeleven van de massa en ergernis bij de beleidsmensen, waarom dan nog klagen? Bezigheidstherapie?:)

In België bv staan die dierenmishandelaars op die veemarkten boven de wet, de publieke opinie schreeuwde moord en brand (terecht hoor) toen de rechter die videobeelden van GAIA afwimpelde. Maar zolang die wetgeving niet wijzigt heeft verder klagen 0 komma 0 zin.

screaM^

Legacy Member
het gebeurt ja, maar je zal er niet veel aan kunnen doen...
Die mensen die dit doen hebben 9/10 geen andere broodwinning voor hun kroost dan dit... en voor uw kroost doe je veel.. heel veel. De eigenlijke 'schuldigen' zijn de 'bedrijfsleiders', niet diegene die ze doden, of wat dan ook.

En je moet het ook niet zo ver gaan zoeken... kijk bvb. maar naar de halal die ook hier in België is.


Shit just happens and will keep happening.

wezzy

Legacy Member
als ge zoveel verhalen hoort van mense die zijn gered van haaien/verdrinking/uitputting ver in zee en naar land gebracht door dolfijnen dan vraagt ge u toch af wa voor idioot ras de mensheid wel is

ik...jongens kem daar gewoon geen woorden voor:sad:

V_i_n_e_D

Legacy Member
Doom Dragon zei:
idd ... :ironic:


45857 Signatures Total
weinig, veel te weinig :sad:

Idd nog ni zoveel maar ik heb gisterennacht getekend en toen waren het er 40009 dus als 't zo blijft vooruitgaan :unsure:

ec8or

Legacy Member
wezzy zei:
als ge zoveel verhalen hoort van mense die zijn gered van haaien/verdrinking/uitputting ver in zee en naar land gebracht door dolfijnen dan vraagt ge u toch af wa voor idioot ras de mensheid wel is

ja, dat is een goede reden :ironic:

boogje

Legacy Member
mja, nee, zo zouden ze niet gedood mogen worden. Een beetje discreter ( kindjes lopen zomaar ff voorbij terwijl er dieren liggen te creperen...), gecontroleerder ( een bedreigde diersoort) en pijnlozer mag wel.

GTM

Legacy Member
Save the dolphins...
collect the whole set!

Ik denk niet dat zo'n petities veel uitmaken. Ik heb het dan ook niet getekend.

Emu

Legacy Member
Ik snap niet zo goed waarom zo die beesten nu precies doden, welke producten waren het op het einde?

Het doden kan verder idd wel op een fatsoenlijkere manier, maar sommige beelden verder waren ook gewoon realiteit en zijn er puur in gestopt om wereldvreemde mensen te chockeren.

GMotha

Legacy Member
Dolfijn wordt gegeten. Maar naar't schijnt is dat niet het gezondste vlees om te eten:
The meat and blubber of the dolphins caught has been found to have high levels of mercury, cadmium, the pesticide DDT and organic contaminants like PCBs. The levels are high enough to pose a health risk for those frequently eating the meat and researchers warn that children and pregnant women shouldn't eat the meat at all. Because of the health concerns, the price of dolphin meat has decreased significantly.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan