Archief - Save the dolphins...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racemaniac

Legacy Member
V_i_n_e_D zei:
Oh please.. ga slapen :wtf:

sorry, ge hebt 100% gelijk, 'k had beter moeten weten om rede, intelligentie en feiten bij te dragen aan een gevoelensdiscussie. wa was ik aan't denken, logisch nadenken, wie heeft da nodig als ze zich kunnen laten leiden door irrationele gevoelens!!!

affin, 'k zal maar gaan slapen voor we hier zowaar nog tot een intelligente discussie komen, da zou pas erg zijn

Pana

Legacy Member
Racemaniac zei:
sorry, ge hebt 100% gelijk, 'k had beter moeten weten om rede, intelligentie en feiten bij te dragen aan een gevoelensdiscussie. wa was ik aan't denken, logisch nadenken, wie heeft da nodig als ze zich kunnen laten leiden door irrationele gevoelens!!!

affin, 'k zal maar gaan slapen voor we hier zowaar nog tot een intelligente discussie komen, da zou pas erg zijn

Ze zal dan altans niet begonnen worden door u.

Racemaniac

Legacy Member
V_i_n_e_D zei:
Voor zover da'k weet worden kippen, varkens, koeien, enz.. gekweekt om geslacht te worden.
Hier gaat het over dolfijnen en de walvissoort.. die ondertussen bedreigde diersoorten zijn.

allez, als ze bedreigd zijn kan'k hetn og begrijpen, maar die reacties hier zijn zo fuckin zielig, en het enige wa kan helpen is die mensen een andere bron van inkomen geven...
al da gezever over "humaan" zijn en hoe erg da is enz... is om fuckin ziek van te worden, bende zielepoten... vooral de bedreigingen die erna volgen zijn erg humaan...

het is overigens altijd leuk te klagen over een samenvatting van de ergste dingen, de andere zijde van de medaille tonen ze nooit, 'k kan me moeilijk voorstellen dat de mensen die da doen veel keuze hebben....

btw, in andere landen denken ze exact hetzelfde over ons... voor moslim landen zijn wij enorm decadent enz....
of in groot britannie is een paard een edel dier waar ni aan geraakt mag worden, als ze horen da ge hier gewoon paardenvlees kunt kopen zullen ze exact zo reageren als jullie hier op die dolfijnvangst reageren

om nog maar te zwijgen over het feit da onze vissers hetzelfde doen met minder intelligente en aaibare dieren als dolfijnen. er zijn genoeg vissen die wij geregeld eten die ook zware populatie problemen krijgen door overbevissing, maar zie'k daar zo'n reacties over komen?

maar 'k zeg het nog maar eens, wie ben ik om rede, argumentatie, intelligentie, ... in een gevoelensdiscussie te brengen? laten we ze allemaal afmaken en tonen dat we juist zijn, de geschiedenis heeft bewezen dat dat erg doeltreffend is!

Sagax

Legacy Member
kunnen ze daar niet gewoon een slachthuis zetten? :s
en ik die dacht dat Japan beschaafd, high tech & modern was

alle respect verlies ik voor die ****** als ik zoiets zie :sad:

/edit: Racemaniac de dolfijnenslacht op zich dat deert me niet echt, het is gewoon de manier waarop. Die mensen verliezen hun inkomen niet door een slachthuis of beter materiaal te gebruiken hoor.
Erg hygiënisch ging het er daar ook niet aan toe. Het bloed vloeide zelfs over de straten waar kinderen door moeten wandelen..

EverlastingHate

Legacy Member
Racemaniac zei:
laten we ze allemaal afmaken en tonen dat we juist zijn, de geschiedenis heeft bewezen dat dat erg doeltreffend is!

Als het er niet meer is, dan is het er niet meer, denk niet dat ge iets doeltreffender gaat vinden :p. Waar men in de geschiedenis faalde, was dat men niet alles afgemaakt kreeg :p.

Sagax zei:
kunnen ze daar niet gewoon een slachthuis zetten? :s
en ik die dacht dat Japan beschaafd, high tech & modern was

alle respect verlies ik voor die ****** als ik zoiets zie :sad:

t'is datte, een beetje moderner en pijnlozer kan ook wel. Dat moet haalbaar zijn voor een overheid.

V_i_n_e_D

Legacy Member
Racemaniac zei:
allez, als ze bedreigd zijn kan'k hetn og begrijpen, maar die reacties hier zijn zo fuckin zielig, en het enige wa kan helpen is die mensen een andere bron van inkomen geven...
al da gezever over "humaan" zijn en hoe erg da is enz... is om fuckin ziek van te worden, bende zielepoten... vooral de bedreigingen die erna volgen zijn erg humaan...

het is overigens altijd leuk te klagen over een samenvatting van de ergste dingen, de andere zijde van de medaille tonen ze nooit, 'k kan me moeilijk voorstellen dat de mensen die da doen veel keuze hebben....

btw, in andere landen denken ze exact hetzelfde over ons... voor moslim landen zijn wij enorm decadent enz....
of in groot britannie is een paard een edel dier waar ni aan geraakt mag worden, als ze horen da ge hier gewoon paardenvlees kunt kopen zullen ze exact zo reageren als jullie hier op die dolfijnvangst reageren

om nog maar te zwijgen over het feit da onze vissers hetzelfde doen met minder intelligente en aaibare dieren als dolfijnen. er zijn genoeg vissen die wij geregeld eten die ook zware populatie problemen krijgen door overbevissing, maar zie'k daar zo'n reacties over komen?

maar 'k zeg het nog maar eens, wie ben ik om rede, argumentatie, intelligentie, ... in een gevoelensdiscussie te brengen? laten we ze allemaal afmaken en tonen dat we juist zijn, de geschiedenis heeft bewezen dat dat erg doeltreffend is!

Het slachten van deze dieren kan op een veel snellere en efficientere manier!
Ook moet het jagen op deze dieren gecontroleerd blijven (het zelfde geldt voor elke diersoort.. bedreigd of niet).
Zelfs de jongelingen worden gevangen en uiteindelijk gewoon weggesmeten omdat er niets mee aan te vangen is.
Als het zo voort gaat zal er binnenkort niveel meer zijn om op te jagen en wa gaan ze dan doen?? Op naar de volgende?

Pana

Legacy Member
Racemaniac zei:
allez, als ze bedreigd zijn kan'k hetn og begrijpen, maar die reacties hier zijn zo fuckin zielig, en het enige wa kan helpen is die mensen een andere bron van inkomen geven...
al da gezever over "humaan" zijn en hoe erg da is enz... is om fuckin ziek van te worden, bende zielepoten... vooral de bedreigingen die erna volgen zijn erg humaan...

het is overigens altijd leuk te klagen over een samenvatting van de ergste dingen, de andere zijde van de medaille tonen ze nooit, 'k kan me moeilijk voorstellen dat de mensen die da doen veel keuze hebben....

btw, in andere landen denken ze exact hetzelfde over ons... voor moslim landen zijn wij enorm decadent enz....
of in groot britannie is een paard een edel dier waar ni aan geraakt mag worden, als ze horen da ge hier gewoon paardenvlees kunt kopen zullen ze exact zo reageren als jullie hier op die dolfijnvangst reageren

om nog maar te zwijgen over het feit da onze vissers hetzelfde doen met minder intelligente en aaibare dieren als dolfijnen. er zijn genoeg vissen die wij geregeld eten die ook zware populatie problemen krijgen door overbevissing, maar zie'k daar zo'n reacties over komen?

maar 'k zeg het nog maar eens, wie ben ik om rede, argumentatie, intelligentie, ... in een gevoelensdiscussie te brengen? laten we ze allemaal afmaken en tonen dat we juist zijn, de geschiedenis heeft bewezen dat dat erg doeltreffend is!


Het percentage van dolfijnenslachting is zo minimaal dat ze makkelijk kunnen overschakelen op gewone visvangst. Maar nee, want dolfijnenvlees verkoopt duurder. Net zoals een drugdealer niet zomaar gewoon werk gaat zoeken, en net zoals olifanten/neushoornjagers die zich gaan bekeren tot vazen maken.

Conqie

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Het zou toch een kleine moeite zijn voor de overheid ginder om verdoving(of onmiddellijkdooddink) te verplichten :p, ipv het mes er in te zetten en laten dood te bloeden :p.

da vond ik dus ook é, het gaat niet dat ze die beestjes al dan niet vangen, het gaat om de wijze waarop

acquisitor

Legacy Member
bende hypocrieten... alsof jullie vlees dat jullie dagelijks eten vrijwillig en geweldloos op jullie bord kom te liggen :p

Racemaniac

Legacy Member
V_i_n_e_D zei:
Het slachten van deze dieren kan op een veel snellere en efficientere manier!
Ook moet het jagen op deze dieren gecontroleerd blijven (het zelfde geldt voor elke diersoort.. bedreigd of niet).
Zelfs de jongelingen worden gevangen en uiteindelijk gewoon weggesmeten omdat er niets mee aan te vangen is.
Als het zo voort gaat zal er binnenkort niveel meer zijn om op te jagen en wa gaan ze dan doen?? Op naar de volgende?

ahhh, meneer is een expert op het gebied van dolfijnenslachten. 'k zou zeggen neem het vliegtuig naar daar en toon hen eens hoe het wel moet.

btw, moest het u nog ni opgevallen zijn, mijn commentaar is vooral op alle zielepoten van "ik word daar ni goe van" en "omg, da's zo erg", en "ze moesten die gasten hun keel overhalen en laten leegbloeden" en zo
al die idioten die over zo'n dingen emotioneel worden, en daarop die mensen zo hard ze kunnen afstraffen, terwijl dat compleet zinloos is... culturen verschillen, en vooral beroepen en zo, die gastjes zouden al even emotioneel worden in onze slachthuizen, maar da zijn ze gewoon dat ze da eten, da's dus normaal.

op zich begrijp ik natuurlijk ook wel dat er een probleem kan zijn, maar ik ben da zwart-wit gekijk en emotioneel gezever zo beu als iets. is blijkbaar perfect normaal da we enkel de kant van het lieve dier da door hoepels kan springen en saltos bekijken, da we direct het ergste veronderstellen van die mensen, da we elk cultureel verschil negeren, en da wij alles beter weten....

als er hier mensen bereid zijn tot een echte discussie hierover, laat me iets weten, maar atm is't hier weer de zoveelste keer da naieve mensen zich laten inpakken door wa zielige beelden, en dan overdreven meningen beginnen vormen zonder da ze ook maar een idee hebben waarover ze bezig zijn.... wa ook de strategie is natuurbewegingen, wrom mensen feiten geven, intelligent benaderen als ge driekwart kunt inpakken door wat erge beelden te tonen, uit de context gerukt, zonder de andere kant van de medaille te tonen, en door een goe pak overdrijven aan uw kant van de situatie.

GMotha

Legacy Member
V_i_n_e_D zei:
Volgens onze humane idealen ja!
Tis om te beginnen al "humaan" dat die dieren worden afgeslacht.
In Japan maken ze geen drukte over die dingen. Dus is dat zo goed als een heel land vol onmensen?

Mosseltjes en kreeften worden levend gekookt, ik denk dat die dolfijn nog een snellere dood gekregen heeft. Maarja, de doodstrijd van een mossel kunt ge ook niet echt zien.


Overschat humane idealen niet, die zijn representatief voor een absolute minderheid.

Wilt natuurlijk niet zeggen dat ik graag heb dat ze die dieren zo mollen, maarja: tzou hypocriet zijn er vierkant tegen te zijn en die avond een kipfilet te eten.
Het enige dat ik tegen het doden van dolfijnen kan hebben is dat ik schrik heb dat het weeral een uitstervende soort gaat worden. Maar als ze dolfijnen zouden kweken: by all means.

V_i_n_e_D

Legacy Member
Racemaniac zei:
ahhh, meneer is een expert op het gebied van dolfijnenslachten. 'k zou zeggen neem het vliegtuig naar daar en toon hen eens hoe het wel moet.

btw, moest het u nog ni opgevallen zijn, mijn commentaar is vooral op alle zielepoten van "ik word daar ni goe van" en "omg, da's zo erg", en "ze moesten die gasten hun keel overhalen en laten leegbloeden" en zo
al die idioten die over zo'n dingen emotioneel worden, en daarop die mensen zo hard ze kunnen afstraffen, terwijl dat compleet zinloos is... culturen verschillen, en vooral beroepen en zo, die gastjes zouden al even emotioneel worden in onze slachthuizen, maar da zijn ze gewoon dat ze da eten, da's dus normaal.

op zich begrijp ik natuurlijk ook wel dat er een probleem kan zijn, maar ik ben da zwart-wit gekijk en emotioneel gezever zo beu als iets. is blijkbaar perfect normaal da we enkel de kant van het lieve dier da door hoepels kan springen en saltos bekijken, da we direct het ergste veronderstellen van die mensen, da we elk cultureel verschil negeren, en da wij alles beter weten....

als er hier mensen bereid zijn tot een echte discussie hierover, laat me iets weten, maar atm is't hier weer de zoveelste keer da naieve mensen zich laten inpakken door wa zielige beelden, en dan overdreven meningen beginnen vormen zonder da ze ook maar een idee hebben waarover ze bezig zijn.... wa ook de strategie is natuurbewegingen, wrom mensen feiten geven, intelligent benaderen als ge driekwart kunt inpakken door wat erge beelden te tonen, uit de context gerukt, zonder de andere kant van de medaille te tonen, en door een goe pak overdrijven aan uw kant van de situatie.

't Is alsof gij u aangevallen voelt door een post zoals deze...
Nogmaals.. 't slachten van deze dieren kan veel sneller gebeuren.

Mensen die reageren zoals gij en Gmotha bewijzen dat ze maar een klein hartje hebben.
Als 't tegenwoordig al zielig is om medelijden te hebben dieren... waar gaan we naartoe.

Met de mensen die zegge 'straf die ******' of 'maak ze allemaal af' ga ik natuurlijk ook niet mee akkoord want die zijn al even erg... maar het zou fout zijn om te zegge dat er niets mis is met deze beelden.

Het enige dat ik tegen het doden van dolfijnen kan hebben is dat ik schrik heb dat het weeral een uitstervende soort gaat worden.

Wat al even zo is ;)
En het doden van deze dieren zelf kan mij weinig schelen... als je de volleige thread eens goed leest zal je mss snappen dat het over iets totaal anders gaat.

ec8or

Legacy Member
het is al de -tigste keer dat die japanners in beeld worden gebracht om een of andere petitie tegen het jagen van dolfijnen/haaien/walvissen te promoten.

en keer op keer vraag ik me af wat het nut is vna die petitie - wie werkt daar aan mee en waarvoor gaat ze uiteindelijk ingezet worden? ik denk dat het eerder om een soort grappen gaat waar mensen met dit soort manipulatieve beelden de halve wereld een emo-golf willen aansmeren en daarna lachen als ze zien hoe gemakkelijk 'the mass' te bewerken valt.

ik heb niet getekend.

GMotha

Legacy Member
V_i_n_e_D zei:
Wat al even zo is;)
Enkele soorten maar: voornamelijk de rivierdolfijnen;) En dat heeft niks met jacht te maken.
V_i_n_e_D zei:
als je de volleige thread eens goed leest zal je mss snappen dat het over iets totaal anders gaat.
De manier waarop? Er zijn dieren die op gruwelijkere manieren gedood worden.

Ik gaf het voorbeeld van de kreeft en mosselen, maar dat is natuurlijk niet zo gruwelijk omdat 1: ge't niet ziet en 2: die dieren zijn niet lief of schattig.
"Maar da's niet zo erg!" gaat eens de keuken één of ander restaurant binnen en kijkt eens naar de pot waar ze kreefdten in koken. Aan de deuken te zien geven die dieren een fameus wanhopig effortje terwijl ze langzaam gekookt worden. Want levend koken is lekkerder.
Maarja, daar ziet ge geen petities over want ze zijn niet schattig of leuk om naar te kijken.
Soms heb ik de indruk dat dieren beschermd worden naarmate hun grootte. Bijvoorbeeld: een dode torenvalk en ze flippen (argh ramp grote vogel sterft uit!), het feit dat stadsmussen in aantal flink aan't afnemen zijn (nu ge't zegt, nooit eerde rop gelet). Pandabeer o zo schattig -> bescherm. Maar één of ander uitservend insect -> argh, vies beest! Trap dat plat!

Tis natuurlijk makkelijk te zeggen "klein hartje" over iemand die een bepaalde mening niet deelt. Het verschil is: uw mening is puur gebaseerd op vieze beelden die u even misselijk maakten.

Oja, Japan geeft geen reet om de mening van een paar flipper-fans. Een petitie is absoluut nutteloos. Het enige wat dat doet is mensen hun geweten sussen.
"Ik ben er tegen, we gaan geen invloed whatsoever maken, maar toch willen we ons ongenoegen uiten! Argh, zie mijn verontwaarding!"

darkcre3p

Legacy Member
idd heel erg voor die beesten
ik denk ook nie echt dat die petitie zal werken ze, da zijn hun inkomen he

_DM_

Legacy Member
GMotha zei:
"Ik ben er tegen, we gaan geen invloed whatsoever maken, maar toch willen we ons ongenoegen uiten! Argh, zie mijn verontwaarding!"

Basis van een democratie enzo, weetwel.
Iets waar ze in Azië nog wat van kunnen leren.

GMotha

Legacy Member
_DM_ zei:
Basis van een democratie enzo, weetwel.
Iets waar ze in Azië nog wat van kunnen leren.
Boah, tis op zich vrij ondemocratisch hier mensen te laten beslissen wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.

_DM_

Legacy Member
Je zegt het zelf: niemand zal er naar luisteren.
Maar dat wil niet zeggen dat die petities niet mogen opgemaakt worden he.

GMotha

Legacy Member
_DM_ zei:
Je zegt het zelf: niemand zal er naar luisteren.
Maar dat wil niet zeggen dat die petities niet mogen opgemaakt worden he.
Ook nergens gezegd dat't niet mocht. Ik vind het gewoon naïef.

<edit> vorige post was geedit, omdat daarin herhaalde wat ik eerder gepost had:/

_DM_

Legacy Member
GMotha zei:
Boah, tis op zich vrij ondemocratisch hier mensen te laten beslissen wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt.

Wel als het het voortbestaan van diersoorten betreft :)
The greater good enzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan