Archief - Raar vliegtuig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Atrox zei:
Kweet da hier ooit es ne hoop Chinooks overvlogen, dat was pas machtig!
ja, die herinner ik me ook :)
Ik denk zelfs dat ze meermaals overvlogen

FroFro

Legacy Member
Kherinner mij deze zomer de onafhankelijkheidsdag. Stralend weer, oma en opa op bezoek, stoelke in den tuin, lekker chil :p Al die vliegers overvliege, onder anderean 30 F16's bij mekaar die overvliegen :love: Da was natuurlijk gepland...

Het coolste in "'t wild" dak hier heb gezien ware 2 groepe van 5-6 agusta's, of zo 4 F16's die laag overvliegen en nen bocht maken :p Hier ook es ene ne roll zien doen bove 't school en nen apache zien overvliegen.

Van de vakantie in Wales ook veel vliegers, den dag na Fairford :) F15's, Hunters, vanalles :p Aan 't strand in Wales was er ene da zeker 5 loopings na mekaar dee jom O.o Dnno juist wa het was, was nogal bewolkt

Skoran

Legacy Member
Het zal waarsch wel een vrachtvliegtuig zijn geweest dat ne bocht maakte voor naar Luik te gaan, maar voorwat dien da zwaailicht dan :p.
En tis ook eerste keer dat ik een vliegtuig zo laag zie overvliegen hier

Cash

Legacy Member
oOze zei:
AFAIK landen is niet zo een groot probleem, maar een standaard c130 kan niet zomaar opstijgen vanaf een carrierdeck... er zijn wel degelijk boosterrockets nodig bij het opstijgen, bij de early versions toch (pre-1970). pas gezien op NGC ;) Marine versies van de C130 kunnen het wel zonder aid, maar die zijn dus wel degelijk aangepast.

Nee, takeoff met een standaard versie gaat zeker en vast zonder raketten.
Over die test in de jaren 60 op de USS Forrestal, bij de eerste landingen taxiede de C130 helemaal naar achter van het dek om dan terug te vertrekken. Op het einde van de test bleef de C130 gewoon staan waar hij geland was en vertrok hij van daar (halverwege het dek dus). Niet vergeten dat die carier tegen de wind in vaart dus er staat sowieso al heel veel wind op het dek, en een C130 kan nu eenmaal direct de lucht in (quote van de piloot die die test uitvoerde: "The last landing I participated in, we touched down about 150 feet from the end, stopped in 270 feet more and launched from that position, using what was left of the deck. We still had a couple hundred feet left when we lifted off. Admiral Brown was flabbergasted").


Die rockets waarover je het hebt, ofwel de JATO, worden bij de support C130 van de Blue Angels gebruikt...en dat is alleen maar voor de show.

GaMe®

Legacy Member
Skoran zei:
Het zal waarsch wel een vrachtvliegtuig zijn geweest dat ne bocht maakte voor naar Luik te gaan, maar voorwat dien da zwaailicht dan :p.
En tis ook eerste keer dat ik een vliegtuig zo laag zie overvliegen hier

Kijk maar eens wat een nachtactiviteit er is in Luik, was dat niet de tweede grootste luchthaven van België of zoiets?
En er waren plannen om de landingsbaan uit te breiden om nog meer vluchten aan te kunnen. Maar een minister was tegen die plannen omdat Zuid Limburg anders nog meer overlast zou gaan hebben. Wat er nu van gekomen is weet ik niet..
Filmke: (2001 - zijde TNT)
http://www.liegeairport.com/airport/html_nl/liegeairport/../../media/videos/LA_activ_night.mpg

Zie je geen vliegtuigen met zwaailichten? :p

Atrox

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
ja, die herinner ik me ook :)
Ik denk zelfs dat ze meermaals overvlogen

Iemand zei me dat dat de Amerikanen waren die hun troepen mobiliseerden voor Irak ... Geen idee oft waar is.
Kdacht da het Belgisch leger geen Chinooks had.

oOze

Legacy Member
Atrox zei:
Iemand zei me dat dat de Amerikanen waren die hun troepen mobiliseerden voor Irak ... Geen idee oft waar is.
Kdacht da het Belgisch leger geen Chinooks had.

Dat was ook zo, de meesten kwamen af van duitsland richting antwerpen om van daruiit richting irak te gaan. en belgië heeft idd geen chinooks, nederland wel (& apaches).

Vintage Hifi

Legacy Member
Naast een vliegveld wonen is leuk, hier in Schaffen komt er redelijk vaak nog tof militair luchtgeweld voorbij. De Lockheed Hercules C130 heb ik hier al vaak gezien. En bij de Oldtimer Fly-in vliegen er een heleboel tufferkes over onze tuin. :p

En dit hele gebeuren natuurlijk.

GaMe®

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Naast een vliegveld wonen is leuk, hier in Schaffen komt er redelijk vaak nog tof militair luchtgeweld voorbij. De Lockheed Hercules C130 heb ik hier al vaak gezien. En bij de Oldtimer Fly-in vliegen er een heleboel tufferkes over onze tuin. :p

Schaffen bij diest zeker? Ik ga in Tessenderlo naar school, en das vlakbij Schaffen, ik kom met de bus trouwens in Schaffen door denk ik.
Ik heb daar ook al dikwijls de C130 zien overvliegen waar dan parachutisten uitspringen om op dat vliegveld te landen.

GaMe®

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Schaffen bij Diest, inderdaad. Is er een andere Schaffen? ;)

Laatst nog een paar foto's getrokken van dat monument dat daar staat ten gedachtenis van het ongeval te Detmold:

http://home.scarlet.be/~swinneke/diest/001.jpg
http://home.scarlet.be/~swinneke/diest/002.jpg

Maar dat is wel way off-topic :)

:offtopic: Daar kom ik dus door met de bus! :D
De eerste keer dat ik die "zeppelin" zag dacht ik bij mn eigen "wtf?"

Ge kunt da al van zo ver zien hangen en het is toch wel iets raars als ge da van ver ziet :p

Mooie foto's btw

Mako

Legacy Member
Atrox zei:
Iemand zei me dat dat de Amerikanen waren die hun troepen mobiliseerden voor Irak ... Geen idee oft waar is.
Kdacht da het Belgisch leger geen Chinooks had.

toen met de oorlog in afghanistan hebbek hier boven brasschaat (noord-antwerpen, vlak aan de haven) enorm veel chinooks/apaches/... (gevechtshelikopters iig) zien overvliegen, op weg naar de haven om naar ginder geshipped te worden. Alle, kveronderstel dat die naar afghanistan gingen he, kan niets anders bedenken waarom die hier anders ineens allemaal zouden zijn :p

Preske

Legacy Member
Mako zei:
toen met de oorlog in afghanistan hebbek hier boven brasschaat (noord-antwerpen, vlak aan de haven) enorm veel chinooks/apaches/... (gevechtshelikopters iig) zien overvliegen, op weg naar de haven om naar ginder geshipped te worden. Alle, kveronderstel dat die naar afghanistan gingen he, kan niets anders bedenken waarom die hier anders ineens allemaal zouden zijn :p

misschien komen ze erdal zoeken

joriske18

Legacy Member
Mako zei:
toen met de oorlog in afghanistan hebbek hier boven brasschaat (noord-antwerpen, vlak aan de haven) enorm veel chinooks/apaches/... (gevechtshelikopters iig) zien overvliegen, op weg naar de haven om naar ginder geshipped te worden. Alle, kveronderstel dat die naar afghanistan gingen he, kan niets anders bedenken waarom die hier anders ineens allemaal zouden zijn :p

inderdaad, mij vader werkt in de haven een heeft toen ook verschillende schepen met militair materiaal zien vertrekken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan