Archief - Raar vliegtuig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoran

Legacy Member
Aloha

Ik kwam daarstraks rond half 1 thuis en hoorde een vreemd geluid.
Ik keek omhoog en zag een groot vliegtuig voor de maan vliegen, van vleugel tot vleugel was het even groot als 2 manen. Het was dus een groot vliegtuig dat zeer laag vloog.
Dat is niet het meest rare, toen het van mij wegvloog zag ik dat er op het dak een soort zwaailicht stond, niet gekleurd, gewoon lichtkleur dus :p. Het flikkerde niet maar draaide echt rond (door de dunne bewolking zag ik een lichtbundel constant rondjes draaien)
Iemand enig idee wat voor vliegtuig dit was? Want nu vraag ik mij dat toch echt af.
En kom niet af met ufo meldingen want het had een standaardvorm en had ook de standaardlampen zoals bij een vliegtuig

ComputerVISTA

Legacy Member
Beter op flightsim forum vragen. Al is uw beschrijving wel wat vaag :p

Skoran

Legacy Member
Ja het was ook vaag lol :p, ik heb daar ff gestaan en hardop gezegd: what the fuck .... :D
Zie het als een vliegtuig met een lamp die constant ronddraait vanboven :p. Tis nogal moeilijk te beschrijven

GaMe®

Legacy Member
Skoran zei:
Aloha

Ik kwam daarstraks rond half 1 thuis en hoorde een vreemd geluid.
Ik keek omhoog en zag een groot vliegtuig voor de maan vliegen, van vleugel tot vleugel was het even groot als 2 manen. Het was dus een groot vliegtuig dat zeer laag vloog.
Dat is niet het meest rare, toen het van mij wegvloog zag ik dat er op het dak een soort zwaailicht stond, niet gekleurd, gewoon lichtkleur dus :p. Het flikkerde niet maar draaide echt rond (door de dunne bewolking zag ik een lichtbundel constant rondjes draaien)
Iemand enig idee wat voor vliegtuig dit was? Want nu vraag ik mij dat toch echt af.
En kom niet af met ufo meldingen want het had een standaardvorm en had ook de standaardlampen zoals bij een vliegtuig

Da zie ik hier dikwijls.. Ieder vliegtuig dat op Luik landt, vliegt hier eerst laag over.
In Luik landen vooral vrachtvliegtuigen. Die maken idd een zeer zwaar geluid. Sommige vliegtuigen hebben ook zo een wit zwaailicht onderaan..

Ik denk dus dat je gewoon een groot vrachtvliegtuig hebt gezien :)

Kermit

Legacy Member
als er een zwaailicht opstond, dan was het de politie, een ambulance of de brandweer e
ofwel ene van luchthulp (kunt moeilijk spreken van wegenhulp e)

:unsure:

GroovyBeatsss

Legacy Member
Zal wss wel zo een radarvliegtuig zijn, ben van Zutendaal ( 6km van Lanaken) en zie die ook af en toe eens overvliegen.

Af en toe landen hier ook C130's, dat is een machtig zicht. Want die maait bijna de kerktoren mee als die hier moet landen :D

Epyon

Legacy Member
AWACS'es zijn niet meteen dik gezaaid (de NAVO heeft er in totaal maar 17 ofzo), dus alhoewel ze hier soms wel eens landen (NAVO-bases genoeg in Belgie) denk ik dat je eerder een vrachtvliegtuig type Ilyushin gezien hebt :) . Die hebben (wegens hun grootte) ook wel extra verlichting onderaan. Moest het een AWACS zijn zou de radome (de paddestoel) je wel onmiddellijk zijn opgevallen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Epyon zei:
AWACS'es zijn niet meteen dik gezaaid (de NAVO heeft er in totaal maar 17 ofzo), dus alhoewel ze hier soms wel eens landen (NAVO-bases genoeg in Belgie) denk ik dat je eerder een vrachtvliegtuig type Ilyushin gezien hebt :) . Die hebben (wegens hun grootte) ook wel extra verlichting onderaan. Moest het een AWACS zijn zou de radome (de paddestoel) je wel onmiddellijk zijn opgevallen.

Zou het in dat geval geen Antonov 124 kunnen geweest zijn? Die komen hier toch vrij frequent voor en zijn ook vrij groot.

@ TS, heb je gezien hoeveel motoren? Straal of prop? 2? 4 of 6 motoren al denk ik niet dat het de Antonov 225 zal geweest zijn daar die bijna nergens kan landen ^^

Cash

Legacy Member
Epyon zei:
AWACS'es zijn niet meteen dik gezaaid (de NAVO heeft er in totaal maar 17 ofzo), dus alhoewel ze hier soms wel eens landen (NAVO-bases genoeg in Belgie) denk ik dat je eerder een vrachtvliegtuig type Ilyushin gezien hebt :) . Die hebben (wegens hun grootte) ook wel extra verlichting onderaan. Moest het een AWACS zijn zou de radome (de paddestoel) je wel onmiddellijk zijn opgevallen.

Die komen hier in België meer voor dan je denkt

En als je naar de poster zen locatie ziet (Lanaken), dan vermoed ik dat hij daar ook dat toestel gezien heeft. En Lanaken ligt toch helemaal niet ver van Geilenkirchen waar de E3A's gestationeerd zijn.

^^pathfinder^^

Legacy Member
prolly een Awacs, heb ik ook al enkele keren gezien in Zonhoven

Godzilla*Akira

Legacy Member
Watch out for the anal probes!!!


Anyhoes, tzal wel gewoon een (radar)(vracht)vliegtuigje geweest zijn

Skoran

Legacy Member
Nee het was geen radarvliegtuig, hij vloog op gegeven moment voor de maan en ik heb geen radar gezien (en da valt op :p).
En beatlover waar is er een groot genoeg vliegveld voor C130's? Ik denk niet dat het vliegveld van Beek groot genoeg is (het vloog richting maastricht btw)
Het zag idd niet uit als passagiersvliegtuig dus vrachtvliegtuig kan goed, maar dit is eerste keer dat ik hier in de buurt een vliegtuig zo laag heb zien vliegen.
Waarom staat daar btw een zwaailicht op?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan