Archief - Raar vliegtuig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
GaMe® zei:
Da zie ik hier dikwijls.. Ieder vliegtuig dat op Luik landt, vliegt hier eerst laag over.
In Luik landen vooral vrachtvliegtuigen. Die maken idd een zeer zwaar geluid. Sommige vliegtuigen hebben ook zo een wit zwaailicht onderaan..

Ik denk dus dat je gewoon een groot vrachtvliegtuig hebt gezien :)


Kweet da hier ooit es ne hoop Chinooks overvlogen, dat was pas machtig!

Thales

Legacy Member
en iemand voor de rest al eens een ufo gezien?
mss es ne topic met rare dingen die je al gezien hebt ^^
je eigen ufo sightseeings of paranormale shit ofzo. altijd leuk om es te lezen

Cash

Legacy Member
Skoran zei:
Nee het was geen radarvliegtuig, hij vloog op gegeven moment voor de maan en ik heb geen radar gezien (en da valt op :p).
En beatlover waar is er een groot genoeg vliegveld voor C130's? Ik denk niet dat het vliegveld van Beek groot genoeg is (het vloog richting maastricht btw)
Het zag idd niet uit als passagiersvliegtuig dus vrachtvliegtuig kan goed, maar dit is eerste keer dat ik hier in de buurt een vliegtuig zo laag heb zien vliegen.
Waarom staat daar btw een zwaailicht op?

Een c130 kan zowat overal laden, op 700 meter kan die stilstaan met maximum landing gewicht.

En een zwaailicht, wat bedoelde daarmee? Want tja op elk toestel staan er wel strobe lichten etc

GroovyBeatsss

Legacy Member
Skoran zei:
Nee het was geen radarvliegtuig, hij vloog op gegeven moment voor de maan en ik heb geen radar gezien (en da valt op :p).
En beatlover waar is er een groot genoeg vliegveld voor C130's? Ik denk niet dat het vliegveld van Beek groot genoeg is (het vloog richting maastricht btw)
Het zag idd niet uit als passagiersvliegtuig dus vrachtvliegtuig kan goed, maar dit is eerste keer dat ik hier in de buurt een vliegtuig zo laag heb zien vliegen.
Waarom staat daar btw een zwaailicht op?
Landingsbaan in Zutendaal is rond de 2km lang, en ja ik kan het weten. Heb hem al helemaal afgewandeld toen het militair domein zijn deuren heeft opengezet. (was iets met opening nationaal park)

Ff voor de duidelijkheid, dit is geen actieve legerbasis bij mijn weten. Natuurlijk als er oorlog komt... :help: :p

nimnak

Legacy Member
ik denk dat het al veel kan helpen als je van de canabis afblijft:D

nee ik weet ni veel van vliegtuigen dus

Skoran

Legacy Member
Het had straalmotoren

En het vloog zoals ik zei richting maastricht dus weg van zutendaal :p

En met een zwaailicht bedoel ik dus niet zn flikkerding zoals de flikken maar een lamp die rondjes ronddraait, net zoals lamp van een vuurtoren

ComputerVISTA

Legacy Member
Skoran zei:
Het had straalmotoren

En het vloog zoals ik zei richting maastricht dus weg van zutendaal :p

En met een zwaailicht bedoel ik dus niet zn flikkerding zoals de flikken maar een lamp die rondjes ronddraait, net zoals lamp van een vuurtoren

2 of 4 motoren?

oOze

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Een c130 kan zowat overal laden, op 700 meter kan die stilstaan met maximum landing gewicht.

idd, mits enige aanpassing kan een c130 zelfs op een vliegdekschip landen. opstijgen is iets anders, maar daar hebben ze wegwerp hulpraketten voor. granted, das niet normal operational procedure, maar het is mogelijk.. de C130 is immers een STOL (short take-off & landing) ontwerp.

@OP: ivm dat "zwaailicht": mss was er juist een laag wolkendek of mist en zijn dat de safety lights die reflecteren op wolken/mist. een traditioneel zwaailicht vindt ge op geen enkel vliegtuig. tzal wel een awacs geweest zijn, niet persé een E3, kan evengoed een nederlandse orion zijn of een britse nimrod.

ComputerVISTA

Legacy Member
Skoran zei:
Da kan ik mij niet herinneren :p

En het was geen c-130, ik weet hoe dat uitziet en het was veel "magerder" :)

C130 heeft props en geen straalmotoren dus da kan al zeker nie ^^

Ik zeg het, volgens mij nen antonov 124 :p

Cash

Legacy Member
oOze zei:
idd, mits enige aanpassing kan een c130 zelfs op een vliegdekschip landen. opstijgen is iets anders, maar daar hebben ze wegwerp hulpraketten voor. granted, das niet normal operational procedure, maar het is mogelijk.. de C130 is immers een STOL (short take-off & landing) ontwerp.


Nope, standaard C130 kan op carier landen + opstijgen zonder enige aanpassingen.

Mr zappa

Legacy Member
Skoran zei:
Nee het was geen radarvliegtuig, hij vloog op gegeven moment voor de maan en ik heb geen radar gezien (en da valt op :p).
En beatlover waar is er een groot genoeg vliegveld voor C130's? Ik denk niet dat het vliegveld van Beek groot genoeg is (het vloog richting maastricht btw)
Het zag idd niet uit als passagiersvliegtuig dus vrachtvliegtuig kan goed, maar dit is eerste keer dat ik hier in de buurt een vliegtuig zo laag heb zien vliegen.
Waarom staat daar btw een zwaailicht op?


...inhale....exhaleee..... :D

FroFro

Legacy Member
't kan trouwes zijn da ge in België nen UFO zie vliegen, op 't vliegveld van Zwartberg (denkik) staat er ene :) Een zelfbouwvliegtuig zonder vleugels ofzo, als ge da zie overvliegen is da gewoon ne cirkel ^^ Best indrukwekkend. Kheb em wel nog maar 2 keer zien overvliegen, maar naar 't schijnt is em al enkele kere bij ons geland, dus mss ziek em wel es van dichtbij :p

Epyon

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zou het in dat geval geen Antonov 124 kunnen geweest zijn? Die komen hier toch vrij frequent voor en zijn ook vrij groot.

@ TS, heb je gezien hoeveel motoren? Straal of prop? 2? 4 of 6 motoren al denk ik niet dat het de Antonov 225 zal geweest zijn daar die bijna nergens kan landen ^^
Hier in Oostende zien we regelmatig wel es een Antonov'ke. Oostende is wss ook een van de enige luchthavens die zich het lawaai van zo'n ding kan permitteren denk ik :) .

oOze

Legacy Member
BelgianTiger_6 zei:
Nope, standaard C130 kan op carier landen + opstijgen zonder enige aanpassingen.

AFAIK landen is niet zo een groot probleem, maar een standaard c130 kan niet zomaar opstijgen vanaf een carrierdeck... er zijn wel degelijk boosterrockets nodig bij het opstijgen, bij de early versions toch (pre-1970). pas gezien op NGC ;) Marine versies van de C130 kunnen het wel zonder aid, maar die zijn dus wel degelijk aangepast.

ComputerVISTA

Legacy Member
Epyon zei:
Hier in Oostende zien we regelmatig wel es een Antonov'ke. Oostende is wss ook een van de enige luchthavens die zich het lawaai van zo'n ding kan permitteren denk ik :) .

Serieus ding hé :)

Als ge zo eentje of z'n enkele maar grotere broer de 225 ziet stana vraagt ge u toch af hoe the hell ze het in de lucht krijgen :p

Griffin-Beast

Legacy Member
Waarschijnlijk een gewoon vrachtvliegtuig :). Antonov, Ilyushin, ... Je zegt dat hij dunner was dan een C130, kan het dan ook niet gewoon een Boeing, Airbus of McDonnel Douglas (mja dat is nu toch ook Boeing) zijn?

GaMe®

Legacy Member
Skoran zei:
Nee het was geen radarvliegtuig, hij vloog op gegeven moment voor de maan en ik heb geen radar gezien (en da valt op :p).
En beatlover waar is er een groot genoeg vliegveld voor C130's? Ik denk niet dat het vliegveld van Beek groot genoeg is (het vloog richting maastricht btw)
Het zag idd niet uit als passagiersvliegtuig dus vrachtvliegtuig kan goed, maar dit is eerste keer dat ik hier in de buurt een vliegtuig zo laag heb zien vliegen.
Waarom staat daar btw een zwaailicht op?

Als het richting Maastricht vloog zal hij een bocht hebben gemaakt om in Luik te landen.
Hier vliegen de vrachtvliegtuigen ook over Tongeren, richting Maastricht (Over Riemst enzo) Om zo in Liege Airport te landen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan