Archief - [Q] Welke spin is dit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoblesseOblige

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik denk da 300km/u wa veel is , maar da is idd een rappe spin :)

De terminal velocity van een mens in vrije val in de lucht is ongeveer 200 km/u. Dus tenzij ge een extra energiebron hebt (zoals een motor of zo) kunt ge niet rapper vallen dan 200 km/u (met behulp van enkel de gravitatiekracht)

:offtopic: Sneller gaat, maar dan moet je hoog genoeg gaan waar lucht ijler is, minder luchtweerstand blablabla,...

Goed voorbeeld
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Kittinger

According to Kittinger, he broke the speed of sound during that famous highest jump. This may be debatable, as other references give his peak speed at 618 (988 km/h) or 614 (994 km/h) miles per hour, or mach 0.9. Nevertheless, he occasionally ribs Chuck Yeager about being the first man to break the speed of sound.

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Gisteren documentaire gezien van spinnen (dvd discovery channel) en daar was een spin die over het water liep/sprong en zo een snelheid van 480 km/u kon halen.

den Acid Burn

Legacy Member
zoek maar eens op sydney funnel web spider :p

Ten minutes after a person is bitten by a Sydney Funnel Web Spider the first symptoms start. The first symptom is numbness around the tongue and mouth. Next the person will have spasms of the tongue and the heart rate will rapidly increase. Nausea and vomiting will soon start along with sweating and salivation. The victim will then become agitated and soon find it difficult to breath. They may become confused and not be able to concentrate. By this stage the victim may be in a coma and the blood press will rise dramatically. The muscles will begin to twitch. At this stage the possibility of death is extremely high.

slaapwel kindertjes :D

Bontus

Legacy Member
The male Sydney Funnel-web Spider is more dangerous than the female. This is because the toxic venom component that attacks the human and primate nervous system so severely is only present in male spiders. Initial symptoms after a bite include local pain, mouth numbness, vomiting, abdominal pain, sweating and salivation. Antivenom is available and no deaths have occurred since its introduction.
valt dan nog mee :D maar toch Australië gotta love it

Gromme

Legacy Member
Camel spider is echt wel ziek....

En je hebt ook zo'n spin met van die klauwtjes... vrij groot ook nog... Die kwam op de fearfactory (engelse).

Holy Paladin

Legacy Member
God_Of_Death zei:


Heb hier in de achtertuin deze spin gevonden een week of 2 geleden, 'k had ze nog nooit gezien, dus er een foto van getrokken.

Nu vroeg ik mij af of iemand een idee heeft welke het is, zoeken via google is niet alles, want hoe moet je het uiterlijk van een spin beginnen te beschrijven :crazy: .

Vandaar, mss herkent iemand hier het beestje.
straf dat ik er zo een tegenkom in de garage net na ik deze thread lees

Holy Paladin

Legacy Member
Thales zei:
alle gevaarlijke diersoorten zitten daar thope

menshaaien, spinnen, scorpioenen, insecten,...
australie heeft zowat allerlei natuurlandschappend aar dachtek, woestijn, jungle, dan gewoon steden en ook een hele waterfauna
australie is het enige land met buideldieren (kangoeroe enzo), in alle andere continenten zijn die uitgestorven/nooit geevolueerd wegens teveel vijanden

dus zo gevaarlijk zal het wel niet zijn :p

Dennoman

Legacy Member
Njah, er is 1 bepaald soort spin dat echt alles slaagt qua formaat van klauwen. Volgens mij is dat de wolfspin: die heeft mondklieren 2 keer zo groot dan zijn lijf :)

Gromme

Legacy Member
Welke spinnen zijn dat eigenlijk.... en hoe komt het dat die klauwtjes hebben?

Hiapoe

Legacy Member
kdenk dat die bij de arachniden horen maar nie echt spinnen zijn

Catscratch

Legacy Member
Hiapoe zei:
Schone foto alleszins! zelf getrokken?
Als ik zo schone foto's zie krijg ik ook zin om een digitale camera te kopen en mij wa te amuseren... maar ik heb geen grafisch artistiek talent :'(

Yep, ty ... macrofotografie is heel fun. Ge maakt foto's van dingen die ge met het blote oog niet ziet. Zo een fascinerend wereldje ... en ge moogt u uren amuseren met insecten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan