Archief - [Q] Welke spin is dit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
en de snelste mens is diegene die uit een vliegtuig springt zeker? :ironic:

Kill0rBee

Legacy Member
@ReteiP: Hij heeft gelijk ze, denk dat ik het nog overlaatst gezien heb op NGC, 't ging over killer insects ofzo, allé daar lieten ze zo een spin zien die zijn poten zo zette dat hij nen bal vormde en zo met de wind naar beneden rolde van de zandheuvels en daarbij die snelheid haalde, kzal da direct is opzoeken.

Bontus

Legacy Member
ja ik geloof het wel maar het is nie echt relevant als we over snelle spinnen bezig zijn die in huis rondkruipen dat er ééntje door de woestijn kan vliegen.

Hiapoe

Legacy Member
roltrap zei:
De snelste spin ter wereld is er een die zich oprold en van zandheuvels in de woestijn rolt. Die zou snelheden halen tot 300km/h volgens mijne pa.

Ik denk da 300km/u wa veel is , maar da is idd een rappe spin :)

De terminal velocity van een mens in vrije val in de lucht is ongeveer 200 km/u. Dus tenzij ge een extra energiebron hebt (zoals een motor of zo) kunt ge niet rapper vallen dan 200 km/u (met behulp van enkel de gravitatiekracht)

Fighting Hobbit

Legacy Member
Kill0rBee zei:
@ReteiP: Hij heeft gelijk ze, denk dat ik het nog overlaatst gezien heb op NGC, 't ging over killer insects ofzo, allé daar lieten ze zo een spin zien die zijn poten zo zette dat hij nen bal vormde en zo met de wind naar beneden rolde van de zandheuvels en daarbij die snelheid haalde, kzal da direct is opzoeken.
Ik vrmoed dat jullie de camel spider bedoelen, gigantisch en geweldig eng beest...
In feite is het wel geen echte spin, maar ik blijf ze eng vinden.

Thin Liz

Legacy Member
1. Camel spiders top speed - 10 mph.

2. Size: Up to 6 inches

3. They have no venom.

4. They don't jump.

5. Called camel spiders because they live in the desert.

They actually aren't spiders at all, they're solpugids.. Along with spiders, they are members of the class Arachnida.

Defkes

Legacy Member
Gewoon nasty beesten. Nu niet dat ik er veel schrik van heb, ma toch :).

Thales

Legacy Member
de freakiest spinnen zijn degenen met hoge snelheid en geweldige springkracht. Je kan daar zo zitten van " kiekeboe oeloe oloe" en ineens jumpt die spin naar je kop ^^
Best wel amazing dat een klein spinnetje een mens kan doden. Op dodelijkheid staat geen maat

Terror Factor

Legacy Member
die camel spiders, damn, wa vo vieze beeste zijn da:p
kben op da gebied blij dak in belgie woon, ier hedde ni zoveel van die vieze/gevaarlijke beeste :p

Mr. SLASH

Legacy Member
sinds ik de film arachnophobia gezien heb (http://www.imdb.com/title/tt0099052/)

kijk altijd in de douche of er geen opt plafond zitten .

en er zijn dus effectief spinnen die kunnen springen ofzo gelijk in diene film ?

en zijn er dan ook spinnen die kunnen sissen of een soort van geschreeuw produceren , da kwam ook voor in diene film :D

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
sinds ik de film arachnophobia gezien heb (http://www.imdb.com/title/tt0099052/)

kijk altijd in de douche of er geen opt plafond zitten .

en er zijn dus effectief spinnen die kunnen springen ofzo gelijk in diene film ?

en zijn er dan ook spinnen die kunnen sissen of een soort van geschreeuw produceren , da kwam ook voor in diene film :D

ge hebt springspinnen. Hier in België zitten er zo'n, maar is een klein ongevaarlijke soort tov zijn grotere familie? mor die kunnen ook al zo van die sprongeskes maken van één tiende van een second ofzo.

Cin

Legacy Member
De Tegenaria gigantea oftewel de "Giant house spider" is de snelste spin ter wereld: 1.73 ft/sec (1.17 mph).

De Camel Spider is inderdaad geen echte spin.

Bontus

Legacy Member
al wie bang is van zo'n ongedierte, 1 raad, ga niet in Australië wonen.
Die hun gescheiden evolutie heeft serieus wa nasty beesten voortgebracht.

DJ_CUBEE1

Legacy Member
reteiP zei:
al wie bang is van zo'n ongedierte, 1 raad, ga niet in Australië wonen.
Die hun gescheiden evolutie heeft serieus wa nasty beesten voortgebracht.

foto's :applause:

Kill0rBee

Legacy Member
reteiP zei:
al wie bang is van zo'n ongedierte, 1 raad, ga niet in Australië wonen.
Die hun gescheiden evolutie heeft serieus wa nasty beesten voortgebracht.

Hoe bedoelde? Zitten der daarzoveel insecten dan? (enkele vb'en misschien :p dak het ook is weet :unsure: )

Thales

Legacy Member
alle gevaarlijke diersoorten zitten daar thope

menshaaien, spinnen, scorpioenen, insecten,...
australie heeft zowat allerlei natuurlandschappend aar dachtek, woestijn, jungle, dan gewoon steden en ook een hele waterfauna
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan