Archief - [Q] Welke spin is dit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoblesseOblige

Legacy Member


Heb hier in de achtertuin deze spin gevonden een week of 2 geleden, 'k had ze nog nooit gezien, dus er een foto van getrokken.

Nu vroeg ik mij af of iemand een idee heeft welke het is, zoeken via google is niet alles, want hoe moet je het uiterlijk van een spin beginnen te beschrijven :crazy: .

Vandaar, mss herkent iemand hier het beestje.

Sagax

Legacy Member
wespspin/tijgerspin

Argiope bruennichi

100% zeker :p je kan ze herkennen aan het wielweb trouwens, die heeft een typische witte zigzagband van witte zijde

Anders dan de naam tijgerspin doet vermoeden is het geen tropisch dier maar een zuid-Europese soort

ec8or

Legacy Member
God_Of_Death zei:
Nu vroeg ik mij af of iemand een idee heeft welke het is, zoeken via google is niet alles, want hoe moet je het uiterlijk van een spin beginnen te beschrijven :crazy: .
tigerprint spider? :)

eek, die foto van jou voedt m'n arachnafobie zeer goed :eek:

NoblesseOblige

Legacy Member
Mysterie opgelost, dank voor de hulp.

'k vond het wel een mooi beestje en nu kan ik hem tenminste benoemen in het vervolg.

Thx again :niceone:

Tweek

Legacy Member
yup tijgerspin , we hadden er overtijd ook 1 in den tuin zitten.

Komen meestal in warmere gebieden voor , maar zijn zoals ik heb gehoord bezig met een opmars naar het noorden .

Fighting Hobbit

Legacy Member
Tweek zei:
yup tijgerspin , we hadden er overtijd ook 1 in den tuin zitten.

Komen meestal in warmere gebieden voor , maar zijn zoals ik heb gehoord bezig met een opmars naar het noorden .
De warme maand juli zal er ook wel iets mee te maken hebben...

Thales

Legacy Member
damm prachtig exemplaar
steeds meer van die tropische en zuidelijke spinnen kunnen hier overleven.
wie weet zitten we hier binnekort met zelfs vogelspinnen.

Men moeder was hier overlaatst naar een of andere fruitkraam gegaan. En er kroop een mega vettige /grote spin van tussen de bananen. Wss zo'n tropische spin uit colombia/ venezuela die met de bananen was meegekomen

Thales

Legacy Member
ben er van overtuigd dat al die spinnen en gevaarlijke dieren stoffen bevatten die kunneh lepen tegen bestrijden van ziekten. Zo heb ik overlaatst gelezen dat het gif van een soort schorpioen zou helpen tegen hersentumors

GMotha

Legacy Member
Thales zei:
ben er van overtuigd dat al die spinnen en gevaarlijke dieren stoffen bevatten die kunneh lepen tegen bestrijden van ziekten. Zo heb ik overlaatst gelezen dat het gif van een soort schorpioen zou helpen tegen hersentumors
Dat is ook zo (dno over die schorpioen, maar er zijn al redelijk wat geneesmiddelen op basis van dierlijk gif).

den Acid Burn

Legacy Member
Thales zei:
damm prachtig exemplaar
steeds meer van die tropische en zuidelijke spinnen kunnen hier overleven.
wie weet zitten we hier binnekort met zelfs vogelspinnen.

Men moeder was hier overlaatst naar een of andere fruitkraam gegaan. En er kroop een mega vettige /grote spin van tussen de bananen. Wss zo'n tropische spin uit colombia/ venezuela die met de bananen was meegekomen

die tijgerspin hadden wij 10 jaar geleden al in de hof zitten.
dus het is geen fenomeen van de laatste tijd ze

deyoeri

Legacy Member
den Acid Burn zei:
die tijgerspin hadden wij 10 jaar geleden al in de hof zitten.
dus het is geen fenomeen van de laatste tijd ze

Idem hier. Heb er zo al meerdere gezien, bij ons in de tuin, bij m'n grootmoeder, in het bos... :)
Is dus idd geen nieuw fenomeen.

Mooie foto btw

Catscratch

Legacy Member
En ik maar zoeken achter dees spinnen om ze te fotograferen. Weet iemand waar ge ze makkelijke vind?

roltrap

Legacy Member
nu we toch bezig zijn over spinnen:
iemand enig idee welke spin dit is?

Wees gerust, die heb ik niet in België gefotografeerd maar op ons terras in Suriname, Zuid Amerika. We vroegen ons af of ze gevaarlijk was. Gelukkig viel ze niet aan ofzo, ze is na een tijdje verhuist naar een grasperkje vlakbij.
ze was minstens zo groot als de uitgestrekte hand van een volwassen man.

NapalmBenny.

Legacy Member
roltrap zei:
nu we toch bezig zijn over spinnen:
iemand enig idee welke spin dit is?

Wees gerust, die heb ik niet in België gefotografeerd maar op ons terras in Suriname, Zuid Amerika. We vroegen ons af of ze gevaarlijk was. Gelukkig viel ze niet aan ofzo, ze is na een tijdje verhuist naar een grasperkje vlakbij.
ze was minstens zo groot als de uitgestrekte hand van een volwassen man.

http://www.sims.berkeley.edu/~ping/is246/assignment2/ping_storyboard-24.jpg

Werkt altijd.

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Die wespenspin heeft hier ook al gezeten. Ik verschoot er ook eerst van, ma na ff zoeken op het internet bleek ze ni gevaarlijk te zijn :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan