Uw melige periode? Ik heb ook nog zo periodes gehad, dat ik naar van die bleitmuziek luisterde en direct een krop in de keel kreeg als ik een touching film zag of een mooi boek las. Dat ging dan meestal gepaard met een gevoel van een gemis: iemand belangrijk niet meer/minder zien, een plotse overgang, maar soms ook zonder aanwijsbare reden.
En heel vroeger, rond mijn 13-14 jaar had ik ook enkele van die periodes en weende ik snel (vooral om meisjes

)
Nu heb ik het gevoel dat er weer zo een gevoelige periode zit aan te komen, luisteren naar melige muziek, mij slecht voelen omdat een boek uitgelezen is of prison break dat gestopt is enz

Zal wel aan de examens liggen zeker?
Strawberry zei:
Jah ge hebt emoties
das normaal hoor
die films worden speciaal zo opgebouwd
beklemming en dan komt bevrijding
afhankelijk van u persoonlijke ervaringen op dat moment
en hoeveel ge u hebt ingeleefd in de film en personages
zal de bevrijding groter zijn
mij ist toch hoe meer ik leer over het leven hoemeer ik mij kan inleven in andere personen hun leven
en toch beetje hoe ouder ik wordt hoe meer zoeits mij kan doen
Idd, men bouwt op tot een climax en dan moet er een onlading komen bij de kijker. Die ontlading is bij verschillende films anders, ofwel gaat de ontlading gepaard met wenen/droevige emoties ofwel gaat deze gepaard met lachen/gelukkig gevoel.
Maar er is altijd een hevige emotie gepaard bij een goede film

Dat is de kunst