Archief - Oversensitive op 1 bepaald moment

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conqie

Legacy Member
Kepa zei:
ik denk dat overgevoeligheid normaler is dan ongevoeligheid... al is de laatste precies stoerder

ohja, ik ga niet snel toegeven aan men vrienden dat ik een traan heb gelaten bij een film ofzo, maar tegen over men vriendin dan wel ^^

cowmans

Legacy Member
Das toch compleet normaal, mensen hebben gevoelens en deze kunnen los gebracht worden in bepaalde scènes!! Ge moet daar niks psychologisch achter zoeken van de pubertijd... Het kan wel zijn da ge een gevoeligere periode hebt in uw leven.

Trauma's uit de kindertijd? Zeer zeer onwaarschijnlijk. Trauma is een woord dat vaak door niet-psychologen gebruikt wordt om alles en nog wat te verklaren. Als een kind gepest worden, noemen sommigen het al een trauma. Dat is dus de grootste zever! Een trauma kan je alleen maar krijgen als je leven zeer sterk bedreigd wordt, dus bij een gijzeling, overval...

Goidse

Legacy Member
Bij films heb ik dat eigenlijk zo goed als nooit, maar bij anime, pfff wat een verschil :p.
Hoe goed ze daar bepaalde emoties kunnen bovenbrengen, kan het nog steeds niet bevatten.

Conqie

Legacy Member
Goidse zei:
Bij films heb ik dat eigenlijk zo goed als nooit, maar bij anime, pfff wat een verschil :p.
Hoe goed ze daar bepaalde emoties kunnen bovenbrengen, kan het nog steeds niet bevatten.

feit is, het visuele is niet zo belangerijk hoor, sommige mensen (ikzelf ook), kunnen zich in sommige personages inleven, en daarvoor heb je geen visuele stuff nodig dan ^^

Godlessarto

Legacy Member
Ice age doet me altijd wel iets :), wanneer die mamoet die ketting krijgt van die mens. Toch een mooi moment he dames :D

Starrk

Legacy Member
Moest zo'n amerikaanse dramatische scène waarbij de getormenteerde, blinde vader, op zijn sterfbed, zijn verloren gewaande dochter na 20 jaar uiteindelijk weer ontmoet u dan ook echt -niets- doen, dàn zou je mogen de psychologie erbij sleuren :p

ElBramo

Legacy Member
Uw melige periode? Ik heb ook nog zo periodes gehad, dat ik naar van die bleitmuziek luisterde en direct een krop in de keel kreeg als ik een touching film zag of een mooi boek las. Dat ging dan meestal gepaard met een gevoel van een gemis: iemand belangrijk niet meer/minder zien, een plotse overgang, maar soms ook zonder aanwijsbare reden.
En heel vroeger, rond mijn 13-14 jaar had ik ook enkele van die periodes en weende ik snel (vooral om meisjes :) )
Nu heb ik het gevoel dat er weer zo een gevoelige periode zit aan te komen, luisteren naar melige muziek, mij slecht voelen omdat een boek uitgelezen is of prison break dat gestopt is enz :p Zal wel aan de examens liggen zeker?
Strawberry zei:
Jah ge hebt emoties
das normaal hoor

die films worden speciaal zo opgebouwd

beklemming en dan komt bevrijding

afhankelijk van u persoonlijke ervaringen op dat moment
en hoeveel ge u hebt ingeleefd in de film en personages
zal de bevrijding groter zijn

mij ist toch hoe meer ik leer over het leven hoemeer ik mij kan inleven in andere personen hun leven
en toch beetje hoe ouder ik wordt hoe meer zoeits mij kan doen
Idd, men bouwt op tot een climax en dan moet er een onlading komen bij de kijker. Die ontlading is bij verschillende films anders, ofwel gaat de ontlading gepaard met wenen/droevige emoties ofwel gaat deze gepaard met lachen/gelukkig gevoel.
Maar er is altijd een hevige emotie gepaard bij een goede film :) Dat is de kunst

ElBramo

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik had da van de week nog met Pokémon en ik haat da al sinds toen da "in" was :p dus daarom dak et veel te vreemd nor mijn goesting vind :)
In een pokemonfilm ofzo?

Chimmy

Legacy Member
Ik krijg rapper emoties bij goedkope flauwe televisie-emo-momenten dan bij serieuze films, maar ik ben er nog altijd niet uit waarom eigenlijk. :s

^MystiQ

Legacy Member
Chimmy zei:
Ik krijg rapper emoties bij goedkope flauwe televisie-emo-momenten dan bij serieuze films, maar ik ben er nog altijd niet uit waarom eigenlijk. :s

Het is je puberteit, althans als we Tnet games moeten gaan geloven :ironic:

Parnakra

Legacy Member
Math'ke zei:
Het is je puberteit, althans als we Tnet games moeten gaan geloven :ironic:
Want als de puberteit de mogelijke oorzaak van één iemand z'n probleem is, is dat natuurlijk de oorzaak van alle soortgelijke problemen bij iedereen, overal en altijd. :niceone:

Exorikos

Legacy Member
Ik had het daarnet weer. Op het moment dat Aragorn zegt: "You bow to no-one." en iedereen buigt voor dei hobbits... Man, kiekevlees zeg ik u ! :D

viewer

Legacy Member
mega wave :love:

is idd super kippenvel moment. of zo dat stuk opt einde vd derde film waarbij ze voor de poorten van mordor staan en de grond zo wegzakt :eek:

of als het leger van die duizenden paarden (ben naam vd stad ff kwijt :/) opeens voor gondor opduikt en dan zo'n mega charge uitvoert :eek:

Exorikos

Legacy Member
viewer zei:
of als het leger van die duizenden paarden (ben naam vd stad ff kwijt :/) opeens voor gondor opduikt en dan zo'n mega charge uitvoert :eek:

Bedoel je Helmsdeep uit de 2de film?

viewer

Legacy Member
Exorikos zei:
Bedoel je Helmsdeep uit de 2de film?

nope, grote gevecht voor gondor op einde van derde film, komt er toch zo'n mega leger van rohan af.

maar bij helmsdeep is ook wel cool :)

_DKsissor_

Legacy Member
hook wel ffe als daar al die ruiters op die olifante afrijde wetende dat ze doodgaan als er nie snel iets gebeurd

Huasheng

Legacy Member
*DeFees* zei:
greetz,


Normaler wijze kan weinig mij in een film/serie bommen als het dramatisch is... maar als er bijvoorbeeld van die "victory" scenes zijn met van die slow motion beelden of dan net weer het omgekeerde een slow motion drama scene, krijg ik altijd een klein "traan" buitje...

Kan dit een trauma uit de kindertijd zijn? of ben ik niet alleen?
Imo: doodnormaal. Iedereen heeft iets van meligs in zich.
Er zijn wel meerdere jongens die in staat zijn om eens de krop in de keel te krijgen. Doodnormaal.
Bij mijn weten doelen films daar toch op. Op je medeleven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan