Archief - Oversensitive op 1 bepaald moment

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
greetz,


Normaler wijze kan weinig mij in een film/serie bommen als het dramatisch is... maar als er bijvoorbeeld van die "victory" scenes zijn met van die slow motion beelden of dan net weer het omgekeerde een slow motion drama scene, krijg ik altijd een klein "traan" buitje...

Kan dit een trauma uit de kindertijd zijn? of ben ik niet alleen?

Defees

Legacy Member
... dacht da 13-16 puberteit was... en dak der toch al een jaarke van af was :p maar soit... het zal overgaan?

amdr

Legacy Member
Zal knikje in u persoonlijkheid zijn zeker... Wa maakt da nu uit, de meeste chickskes vinde da wrs schattig :p

viewer

Legacy Member
het enige wak daarvan ooit heb is kippenvel tijdens van die gigantische gevechtscenes (bv legers aanvallende ruiters :bow: )(maar echt wel rillingen dan :p )

of ooit bizarre deja vu gevoelens, maar das nie alleen tijdens films

Strawberry

Legacy Member
Jah ge hebt emoties
das normaal hoor

die films worden speciaal zo opgebouwd

beklemming en dan komt bevrijding

afhankelijk van u persoonlijke ervaringen op dat moment
en hoeveel ge u hebt ingeleefd in de film en personages
zal de bevrijding groter zijn

mij ist toch hoe meer ik leer over het leven hoemeer ik mij kan inleven in andere personen hun leven
en toch beetje hoe ouder ik wordt hoe meer zoeits mij kan doen :)

Mess

Legacy Member
ik heb dat ook - vooral overwinningsscenes of scenes van geluk.. Psychologisch zou het overeenkomen met iets dat je zelf mist, ik zou niet weten wat :p

Defees

Legacy Member
Strawberry zei:
Jah ge hebt emoties
das normaal hoor

die films worden speciaal zo opgebouwd

beklemming en dan komt bevrijding

afhankelijk van u persoonlijke ervaringen op dat moment
en hoeveel ge u hebt ingeleefd in de film en personages
zal de bevrijding groter zijn

ik had da van de week nog met Pokémon en ik haat da al sinds toen da "in" was :p dus daarom dak et veel te vreemd nor mijn goesting vind :)

Strawberry

Legacy Member
nja de emoties zijn universeel :p

in manga wordt da trouwens versterkt door die grote ogen enz
de visuele impact is anders

Exorikos

Legacy Member
Ik heb dat ook en van die rillingen waar viewer het over heeft ook. Zo bvb. in The Last Castle op het einde als hij die vlag omhoog hijst, krijg ik altijd rillingen. Ook bij romantische dingen krijg ik dat wel eens.

Ja, ik ben een woes ! :p

Spectre

Legacy Member
kippevel momenten heeft iedereen wel. Bij een schitterende goal van Ronaldinho of een cool moment bij Zelda heb ik dat ook wel. Of een grote zaal hetzelfde liedje horen zingen op een concert ofzo.

_DKsissor_

Legacy Member
idd spectre heb ik ook vaak.Alhoewel ik bij Oot dat zowat het hele verhaal door heb gehad:p en ook met mooie goals natuurlijk:d
Maar anderzijds ook bij victory scenes of afslachtingsgevechten waar de laatste krijgers wetende dat ze gaan verliezen nog zoveel mogelijk mensen mee de dood in sleuren om het zo te zeggen.
Maarja als je alleen of met vriendin bent tranen vrije loop , in familiekring of vrienden onverdacht je gezicht ergens aan afvegen en hopen dat het donker is :p

R|Jonas

Legacy Member
overtlaatst nog eens een compialtie gezien over hoe geweldig OoT is, moest wel een traantje wegpinken omdat dit spel zoooo maar o zoooo goed was. Verder is het einde van de rurouni kenshin OVA ook een moment waar steevast de traantjes komen..

Conqie

Legacy Member
rammsein zei:
idd spectre heb ik ook vaak.Alhoewel ik bij Oot dat zowat het hele verhaal door heb gehad:p en ook met mooie goals natuurlijk:d
Maar anderzijds ook bij victory scenes of afslachtingsgevechten waar de laatste krijgers wetende dat ze gaan verliezen nog zoveel mogelijk mensen mee de dood in sleuren om het zo te zeggen.
Maarja als je alleen of met vriendin bent tranen vrije loop , in familiekring of vrienden onverdacht je gezicht ergens aan afvegen en hopen dat het donker is :p

hehe indeed ^^

Kepa

Legacy Member
ik denk dat overgevoeligheid normaler is dan ongevoeligheid... al is de laatste precies stoerder
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan