Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
captain asshole zei:Ik krijg het vliegend schijt van de manier waarop we plots de 'a' zouden moeten uitspreken. Tank wordt tenk; tram wordt trem. En woorden zoals dossier worden ook al op z'n Engels gebruikt. :doh:



Vreemd. Gewoon vreemd.Akiraprise zei:Maar.. nu vraag ik mij af wat vinden jullie van het nederlandse accent?
Suphafly zei:daar gaat het toch niet om?![]()




, handicaps zijn er, zoals mensen die een h ipv een g uitspreken. Het is een geeeeee, geen heeeee, makkelijk zat toch? Niet iedereen heeft dat, en er zijn ook mensen die heel deftig AN spreken, maar er zijn boeren bij hoor :d. Ja, ook aan mijn kanten, ik ben geen, ehm, provincialist
.
. Ik werk op Centerparcs Erperheide, een fruitsapje is officieel een jus d'orange, ik blijf me breuken lachen :d (om nog maar te zwijgen van stella artois
)Saiko-G zei:Ik kan me ook wel een goede mening vormen over BE/Nl taalverschillen, aangezien ikzeff kwart Nl ben, 2 NL in men klas heb, en NL vanuit men venster letterlijk kan zien,
Wel, ik vind het Nederlands stukken beter dan het Vlaams (inferieure taal imo). Het taalverschil tussen de limburgse dialecten is verwaarloosbaar, alhoewel ik het gek vind dat men in NL veel meer dialect onder elkaar praat (in Sittard, Heerlen, Geleen enzo), ook tegen oudere mensen, hogere instanties...
Ok, er zijn irritante accenten in het NL, maar in het Vlaams vind ik ze bijna allemaal irritant. Vooral over de Limburgse grens, maar ook van Sint-Truiden, Hasselt, Lommel en die kanten. Alle vlamingen doen zo denigrend over de limburgse taal, maar hou maar eens een wedstrijdje AN spreken, kijken wie het hardste moet proberen
In sommige stukken van vlaanderen vind ik het soms wel fel, handicaps zijn er, zoals mensen die een h ipv een g uitspreken. Het is een geeeeee, geen heeeee, makkelijk zat toch? Niet iedereen heeft dat, en er zijn ook mensen die heel deftig AN spreken, maar er zijn boeren bij hoor :d. Ja, ook aan mijn kanten, ik ben geen, ehm, provincialist
.
Maar ik erger me net zo fel aan de vervormde Vlaamse accenten als aan een Nederlander die frans spreekt. Miljaar, wat een ellende is dat toch. Ik werk op Centerparcs Erperheide, een fruitsapje is officieel een jus d'orange, ik blijf me breuken lachen :d (om nog maar te zwijgen van stella artois
)
Nederlanders kunnen tenminste degelijk AN spreken, in sommige delen van Belgie gaat het nog
edit: ik hou natuurlijk wel van het dialect van mijn kanten, maar that doesn't include het allochtoons maasmechels en genks, mensen uit die kanten kennen de termen meeeh, seeeh, mingeh wel. En belgen die menen een turks of italiaans accent in combo met die dialecten te moeten spreken, dat is gewoon straight headshot ^^
Sjudouwraansj?Saiko-G zei:Ik werk op Centerparcs Erperheide, een fruitsapje is officieel een jus d'orange, ik blijf me breuken lachen :d
