Archief - Nederlands accent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Akiraprise

Legacy Member
Hey ik ben een nederlander en zit hier al tijden op het forum, omdat de sfeer beter is dan de meeste nederlandse forums.

Ook vind ik het belgische taalgebruik leuker klinken ;)

Was laatst in antwerpen en vroeg wat mensen de weg (gewoon om hun te horen praten) en oudere mannen hebben zon grappig/lief/cute accent

Vond samsom en gert altijd de max! (de max is ook zo typisch belgisch :p)

Maar.. nu vraag ik mij af wat vinden jullie van het nederlandse accent?

distinct

Legacy Member
n/o maar ik vind het enorm irritant om naar te luisteren :lol: en de uitspraken van sommigen. En altijd vernoemen naar die 1ne ziekte :p
meestal meer problemen met de mensen zelf dan met het accent ;)

WeeD@Ubernoob

Legacy Member
beh niks tegen het nederlands accent, alleen tegen zo'n arrogante uitspraken en het maastrichts dialect .

Bloob

Legacy Member
Bij sommige irriteerd het me mateloos, en bij anderen vindek t wel passen.

haat het wel dat de NL'ers zoveel het woordje "kanker" gebruiken.

EagleEye

Legacy Member
Ja, dat is ongelooflijk irritant dat ze voor élk scheldwoord het pre- of suffix kanker gebruiken...

Nederlands accent is, afhankelijk van de plaats van afkomst, een stuk aangenamer / minder aangenaam om naar te luisteren :D Er zijn zoveel accenten.

Hmgrwngd

Legacy Member
EagleEye zei:
Ja, dat is ongelooflijk irritant dat ze voor élk scheldwoord het pre- of suffix kanker gebruiken...

kankerlijer, teringlijer...

Tzijn wel scheldwoorden. :p

Kvind het gewoon grappig klinken:
"krijg nou de tering!"

Babs

Legacy Member
Als ik een hollander "seujve" hoor zeggen dan ga ik die vermoorden.
Echt waar, vraag mij niet waarom, maar ik haat dat zoooo hard :angry:

Voor de rest, bij sommige valt het mee, bij andere is het weer teveel van het goeie...

MarG

Legacy Member
Ik vind het ongelooflijk geil klinken bij het vrouwelijk geslacht.

Akiraprise

Legacy Member
BaBsie zei:
Als ik een hollander "seujve" hoor zeggen dan ga ik die vermoorden.
Echt waar, vraag mij niet waarom, maar ik haat dat zoooo hard :angry:

Voor de rest, bij sommige valt het mee, bij andere is het weer teveel van het goeie...

seujve? daar heb ik nog nooit van gehoord en ik ben nederlander :oink:

HighWire

Legacy Member
vind het meevallen buiten altijd kanker dit, tering dat...

Voor de rest vallet goe mee :) (alst verstaanbaar is... :p)

aXl_

Legacy Member
MarG zei:
Ik vind het ongelooflijk geil klinken bij het vrouwelijk geslacht.

idd :p

En voor de rest hangt het serieus af van welk deel van nederland de persoon in kwestie komt (ik kan geen accenten aan regio's linken maar ik hoor er wel duidelijk de verschillen tussen :))

Akiraprise zei:
seujve? daar heb ik nog nooit van gehoord en ik ben nederlander :oink:

volgens mij bedoelt ze de uitspraak van "7" :)

DJ BUZZE retro

Legacy Member
goeie vraag

(en het verbaast me dat een NEDERLANDER lof heeft over Belgisch Nederlands, meestal is dat een neerkijkerij van hier tot ginder!)

wel, qua Nederlands Nederlands :p vind ik net als bij Belgisch Nederlands dat het ervan afhangt.

Sommige Nederlanders vind ik heel mooi klinken, maar van anderen krijg ik kippenvel van die lelijke "eej" (keejjjjjs ipv "kees") en dat overmatig Engels woordgebruik binnen de taal. (Ok, da's hier ook, maar bij Nederlanders toch nog wel een pakje erger)

Van Belgen kan ik absoluut niet horen dat ze geen "r" kunnen uitspreken (Waals Nederlands dus of express zo'n slappe "r" uitspreken zoals die flauwe nieuwslezeres Brigitte)

Verder vind ik Limburgs meestal afschuwelijk klinken en wanneer West/Oost-Vlamingen niet hun best doen om wat algemeen Nederlands te spreken dan versta ik er ook geen bal van...

no_way2go

Legacy Member
Ik zit in een nederlandse clan en hoor dus ook bijna heel de tijd "nederlands" op onze teamspeak server. Ik vind het wel aangenaam, soms ook grappig wanneer nederlanders en belgen andere betekenissen geven aan woorden of ze zelfs gewoon niet kennen.

Akiraprise

Legacy Member
enkele voorbeelden die wij niet kennen

Goesting (zin hebben om)
de max! (tof,cool enz)

Babs

Legacy Member
Ik bedoelde dus idd de uitspraak van 7 :p

Mijn vriend is van Lommel, vlak bij de grens met Nederlands, en die zei ook eerst "seujve", maar kheb hem rap duidelijk gemaakt dat da bij mij gene waar is :evil:

?therapy?

Legacy Member
Kvind er eigenlijk niets van :)
Maakt me totaal niet uit wat ge praat. Erger me er niet aan zolang het duidelijk blijft ;) van plat brugs of limburgs etc. moet ik ook niet weten dus ook niet van dialecten uit Nederland.

DA_MadAce

Legacy Member
Ik vind vlaams ook mooier dan Hollands. :p En antwerps rules. :D (hoewel ik er door ons fucking schools systeem niet goed in ben)

Elke keer als ik in Nederland ben moet ik altijd effe aklimatiseje en dan chaat het weer. Sie je?

En Seujven is inderdaad FUCKING IRRITANT.

ps: Samson Rules.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan