Archief - Nachtkrampen??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boukreev

Legacy Member
metaphore zei:
:(
khad het nog nie gezien :sad:

het is niets, jij hebt de juiste extra uitleg verschaft waar ik geen zin in had ;)


Tsjerno zei:
ge moet toch enorm veel drinken tegen dat dat symptoom in gang treedt?

het is de combinatie van veel drinken + veel zweten dat dodelijk is. ge zweet dan ok veel goeie stoffen uit, daarmee dat ik in mijn goeie ouwe tijd, toen ik nog jong was daar zo veel last van had. ik trainde namelijk elke dag

sQuare

Legacy Member
ik heb dat soms en ik drink dan niets, meestal de nacht van de dag dag dak gevoetbalt hem

d2itemnet

Legacy Member
Firion zei:
zucht

waarom lees je nu niet eens wat de mensen antwoorden op jouw vraag?
neen, dat komt niet door beetje tocht op u been... het komt door een magnesiumtekort, zie mijn eerste post (ja metaphore, ik was eerst :tongue:) en de oplossing is hier ok al gepost, namelijk in mijn 2de post...

Sorry, maar er zijn hier al tientallen redenen gegeven, ook oa dat ik in een afgesloten kamer zou slapen, wat waar is.

sink

Legacy Member
Vroeger had ik dat ook heel veel in m'n voeten, midden in de nacht wakker worden van de pijn.. en ik garandeer u, ge weet verdikke niet waar eerst kruipen van de zeer, man man, da was echt enorm pijnlijk.. chance dat dat al lang achter de rug is.. :)

Boukreev

Legacy Member
d2itemnet zei:
Sorry, maar er zijn hier al tientallen redenen gegeven, ook oa dat ik in een afgesloten kamer zou slapen, wat waar is.

maja, het tekort aan mineralen kwam steeds terug, en ik en metamorphe kwame vrij overtuigend over imo. terwijl doet er daar iemand een wilde gok 'mss omda u raam ope staat?' en daar ga je dan op reagere...

ge moogt er heel zeker van zijn dat wat ik en metamorphe zegge de oorzaak is, kben ervoor bij een sportdokter geweest en heb tablette geslikt... srry als ik wat harsh overkwam, exames :p

metaphore

Legacy Member
Firion zei:
maja, het tekort aan mineralen kwam steeds terug, en ik en metamorphe kwame vrij overtuigend over imo. terwijl doet er daar iemand een wilde gok 'mss omda u raam ope staat?' en daar ga je dan op reagere...

ge moogt er heel zeker van zijn dat wat ik en metamorphe zegge de oorzaak is, kben ervoor bij een sportdokter geweest en heb tablette geslikt... srry als ik wat harsh overkwam, exames :p

En ik ben zelf dokter :unsure: (in wording)

Mja op men stage bij den huisarts kwam da in elk geval ook ergens terug, en ik meen mij te herinneren dat er ergens in ne cursus ook iets over stond :p
Maar of da bij u de oorzaak is is natuurlijk niet zeker. De kans is gewoon groot.

Vandaar: pakt ff vitaminesupplementjes (daar zitten ook de nodige mineralen in) en zie of da na 2 weken over is. Zoniet => huisarts .

hybrid

Legacy Member
Meestal voel ik da aankomen en kan ik da stoppen maar das echt het irritantste ooit da ge nen tijd echt ligt te kreune :D

Featherfoot

Legacy Member
metaphore zei:
En ik ben zelf dokter :unsure: (in wording)

Mja op men stage bij den huisarts kwam da in elk geval ook ergens terug, en ik meen mij te herinneren dat er ergens in ne cursus ook iets over stond :p
Maar of da bij u de oorzaak is is natuurlijk niet zeker. De kans is gewoon groot.

Vandaar: pakt ff vitaminesupplementjes (daar zitten ook de nodige mineralen in) en zie of da na 2 weken over is. Zoniet => huisarts .

Cool, dan kunnen we binnen x aantal tijd uw status veranderen van member naar forumdokter.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
ik heb da vaak aan de onderkant van mijn voet

inderdaad pijn waarbij ge uw mond ni kunt dichthouden

als ik echter m'n voet plat op de grond druk gaat het op 5 seconden weer over.

Soms doe ik - om pijngrens te trainen - eventjes niets :D , maar is ni echt leuk

Avilowca

Legacy Member
Niet noodzakelijk door een tekort.

Krampen, spasmen enz... zijn vaak het gevolg van de REM slaap. Tijdens je REM slaap is je brein even actief als wanneer je wakker bent.

De spieren in je lichaam worden verlamt, hoogstwaarschijnlijk omdat het brein het lichaam wilt beschermen van spastische bewegingen. Die bewegingen komen wel tot uiting in de oogspieren.

Nu, soms breekt zo'n spasme door naar een lichaamsdeel, wat krampen kan veroorzaken.

Kan je eigenlijk niets aan doen.

puni

Legacy Member
Kramp treedt op door verzuring van uw kuitspier afaik.

Anyway, google ftw.

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 8:01 am Post subject: Reply with quote
Hey JJ
een tip uit mijn homeopathie boek:

* Cuprum Metallicum D6 tabletten ; hoofdmiddel tegen spierkrampen
* Arnica Montana
als massagemiddel bij kramp: Belliflor gel

ook nog gevonden in "Encyclopedie van natuurlijke geneesmiddelen":
Spierkramp :
Kramp is een pijnlijk spierspasme dat het vaakste voorkomt in voeten en benen, maar ook in de buik, armen en handen kan voorkomen. Overmatig zoutverlies door transpiratie is de gangbaarste oorzaak, zwangerschap, lang zitten of staan, inspannende of ongewone lichaamsbeweging en in een ongewone houding liggen kunnen allemaal kramp veroorzaken. De spiersamentrekking duurt meestal maar kort, niet meer dan een paar minuten, maar kan in sommige gevallen langer aanhouden en kan herhaaldelijk voorkomen. Veel ouderen hebben s nachts last van kramp. Onderzoek toont aan dat vitamine E-gebrek daar deels samenhangt en het kan ook zijn dat er niet voldoende magnesium en calcium is.

BEHANDELING:
Ayurveda
*Duizendblad werkt krampstillend en ook voorkomend.
*Aloë Vera, inwendig gebruikt kan kramp verlichten
* Basilicum, knoflook, karwij, selderijzaad en mirre kunnen ook worden gebruikt

Chinese kruidengeneeskunde
* Gan Caeo helpt bij kramp in de buik en de benen
* Bai Shao helpt bij kramp in handen & voeten

Huis-en volksmiddelen
*Kompressen met appelazijn op de pijnlijke spier leggen, of voeg meerdere kopjes azijn toe aan het badwater
* een snufje zout en een slokje citroensap voor het slapengaan kunnen kramp voorkomen
*meng 1 el honing en azijn met een kopje heet water en drink dit op. Hierdoor wordt calcium in het lichaam verspreid, waardoor chronische kramp kan afnemen.

Kruidengeneeskunde
* Een aftreksel van sneeuwbalbast, vier-of vijfmaal daags, helpt bij kramp. Sneeuwbalbast kan ook ingenomen worden als tinctuur of in capsulevorm.
* maak een vers pepermunt kompres en leg dat op de pijnlijke plek
* Olbasolie helpt bij spierkramp die door sport komt

Aromatherapie
*Lavendelolie werkt krampstillend en kan als massageolie worden gebruikt
* wrijf de pijnlijke plek in met geraniumolie (verdund)
*gebruik citroenmelisse- en kamilleolie verdund met een neutrale olie bij buikkramp

Homeopathie
*neem bij kramp elke vijf minuten 'Mag. Phosp.'. dit helpt vooral bij schrijfkramp of na het sporten
* Cuprum.met bij kramp en pijn
* Arnica bij kramp door spiervermoeidheid

Voedingstherapie & supplementen
*Neem meer calcium als u vaak last hebt van krampen
* Vitamines C & D zijn cruciaal voor de opname van calcium in het lichaam
* neem meer zout & magnesium

* Biotine: Vitamine H. Biotine is effectiever in combinatie met de vitamines B2, B3 en A.
Eigenschappen: voorkomt grijze haren, verlicht diverse vormen van spierpijn, helpt tegen huidproblemen, kaalheid.
Bron : Noten, fruit, runderlever, eierdooier, melk, nieren, ongepelde rijst en biergist.

* B6: is nodig om de opname van B12 te bevorderen, en voor het aanmaken van antilichamen en witte bloedcellen.
Eigenschappen: vergroot de weerstand, helpt suikerziekte reguleren, verlicht spierkramp en trekkingen
Bron: vlees, vis, eieren, melk, volkoren producten, groenten (Kool is een van de beste bronnen voor vitamine B6)

Bron: http://www.alternatievegeneeskunde.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1510

metaphore

Legacy Member
zoals ik al zei dus :) gewoon vitaminesupplementje proberen.

puni

Legacy Member
metaphore zei:
zoals ik al zei dus :) gewoon vitaminesupplementje proberen.

Kheb thread ni gelezen, laat staan de inhoud van da spel dak quote, anderhalf uur geslapen en geen tijd. sebiet examen :p excuses als t al gezegd was!

svendevil

Legacy Member
Heb dat ook soms maar is heel makkelijk op te lossen...
Gewoon met je voet (tenen) tegen je achterkant van je bed beginnen duwen en het gaat over na 2 seconden :D

menlor

Legacy Member
Ge geeft aan da ge krampent hebt, alsook veel water drinken.
Die twee symptonen had ik bij begin van men diabetes.
Dus nekeer naar de dokter gaan zouk zo zegge :)

En alst diabetes zou zijn, kunde altijd meer info enzo aan mij vragen :)

grtz

metaphore

Legacy Member
proeft al eens van urine, als da zoet smaakt moogt ge er al zeker van zijn dat ge suikerziekte hebt :D

vinh

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik heb soms last van een heel pijnlijke voet. (die is soms ook wat opgezwollen)
Ik heb dat enkel in bed/als ik juist opsta.

Ik merk ook dat het vaker voorkomt als ik gezopen heb. Nu zuip ik veel minder, en ervaar ik het minder. Toeval? geen idee. Ik ben ooit eens naar de dokter gegaan, maar die heeft nie meer gedaan als mij uitgelachen eigenlijk

alcohol zorgt voor verzuring in de spieren. ben de juiste uitleg vergeten maar het is wel zo.
tegen de spierkrampen moet je veel water drinken en stretchen. en ik dacht melk drinken ook, maar daar ben ik niet zo zeker van:).

Bubbling Zombie

Legacy Member
Afhakken met een machette. Telenet-forum-doctor approved.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan