Archief - Nachtkrampen??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NL-=Chielio=-

Legacy Member
d2itemnet zei:
Jep, het werd ook steeds erger, ik heb het nu al even op rij en ik wordt er gek van. Ik voel het nu nog atijd..

Ik ga elke week 3x lopen en 2x zwemmen, maar dit is al even zo dus dit kan het normaal neit zijn.

Zorg je dan goed voor een warming-up & cooling down, dat laatste vergeten mensen wel eens, maar is net zo belangrijk.

Lig je onder de dekens, vat je been geen kou, open raam. Zorg dat het been niet op de tocht ligt.

metaphore

Legacy Member
manushan zei:
Treden krampen niet op door uitdroging van de spieren ofzo. Zou een verklaring kunnen zijn als het bij sommige vaak gebeurd na het feesten. Alcohol zorgt toch ook voor dehidratatie. Gewoon zien dat ge genoeg drinkt alvorens te gaan slapen mss. (drink water hé)

hehe :) kzou da nie doen als ik van u was
tegengestelde zou logischer zijn

Juist door veel te drinken verliest ge mineralen (Mg, Ca, Na, Cl en die dingen)
Als ge te weinig van die mineralen hebt dan treden krampen sneller op (geen zin om heel de fysiologische uitleg te doen).
Dus als ge veel drinkt (uitgaan) en veel pist, dan verliest ge meer mineralen en kunt ge sneller spierkrampen krijgen.

Vitamine supplementen ofzo zouden in da geval wel kunnen helpen. Meer water drinken dus niet. (meer pissen, meer verlies van mineralen)

Kzou dus zeggen pakt eens een aantal weken zo'n vitaminesupplementen en zie of da helpt (verkrijgbaar in kruidvat etc) . Als da nix doe best eens langs huisdokter gaan.

maxdevis

Legacy Member
Firion zei:
heb ik vaak, komt door magnesiumtekort

en dat kan je aanvullen met
magnesiumbruistabletten, -pillen, -poeders, intraveneus,...

maar probeer inderdaad al eens een banaan

EyeBallz

Legacy Member
ik heb het ook al veel gehad
als ge het wilt voorkomen: meer/veel bananen ete, heeft bij mij serieus geholpen
als het al bezig is: tenen naar u toetrekken of iid rechtstaan

Boukreev

Legacy Member
maxdevis zei:
en dat kan je aanvullen met
magnesiumbruistabletten, -pillen, -poeders, intraveneus,...

maar probeer inderdaad al eens een banaan

idd. keb toen ik nog voetbalde magnesiumtablette genome, nu compenseer ik door beter voeding. magnesiumrijke voeding is cacao, tarweproducten, sojaproducten, noten, pinda's, bonen, granen, zaden, roggebrood, bananen en abrikozen, volle rijst, kokos, vele groene groenten en schelpdieren. eet da veel en gaat gegarandeerd veel beter, ik spreek uit ondervinding

loeli

Legacy Member
metaphore zei:
hehe :) kzou da nie doen als ik van u was
tegengestelde zou logischer zijn

Juist door veel te drinken verliest ge mineralen (Mg, Ca, Na, Cl en die dingen)
Als ge te weinig van die mineralen hebt dan treden krampen sneller op (geen zin om heel de fysiologische uitleg te doen).
Dus als ge veel drinkt (uitgaan) en veel pist, dan verliest ge meer mineralen en kunt ge sneller spierkrampen krijgen.

Vitamine supplementen ofzo zouden in da geval wel kunnen helpen. Meer water drinken dus niet. (meer pissen, meer verlies van mineralen)

Kzou dus zeggen pakt eens een aantal weken zo'n vitaminesupplementen en zie of da helpt (verkrijgbaar in kruidvat etc) . Als da nix doe best eens langs huisdokter gaan.
<3 metaphore
allesweter <3

Puppieke

Legacy Member
krampen in de spieren kunnen meerdere redenen hebben:
* zuurstof tekort in u spieren (afgesloten kamer slapen bv)
* Magnesium -tekort
* foliumzuur-tekort
* vit. B12 tekort

En inderdaad...da doet echt zo machtig veel zeer é :s

menlor

Legacy Member
Even een extra vraagske, hebt ge de laatste tijd ook vaak dorst?

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik heb dat ook soms, maar meestal als mijn been geplooid ligt... dan voelek da komen in mijn kuit. Wat ik er ook wil aan doen, soms ist te laat en kannek da niemeer stoppen. Dan begin ik gewoon in mijn kussen te bijten vant zeer :p
Ik heb da ook met periodes ^^

d2itemnet

Legacy Member
menlor zei:
Even een extra vraagske, hebt ge de laatste tijd ook vaak dorst?

Ja, maar ik ben geopereerd aan m'n keel ( speekselklier eruit gehaald) en dokter zei dat ik daardoor vaker dorst ga krijgen.

Het is wel een feit dat ik altijd met open raam slaap, kan dit een oorzaak zijn?

Spikey Bunny

Legacy Member
Volgens mij is het zoals ze al zeiden inderdaad te wijten aan bepaalde tekorten, zodus wat suplementjes bijnemen he.
Heb trouwens ook al gehoord dat bananen echt wel goed zijn als je last hebt van spierkrampen.

Haal de aap maar in je naar boven :p

Boukreev

Legacy Member
d2itemnet zei:
Het is wel een feit dat ik altijd met open raam slaap, kan dit een oorzaak zijn?

zucht

waarom lees je nu niet eens wat de mensen antwoorden op jouw vraag?
neen, dat komt niet door beetje tocht op u been... het komt door een magnesiumtekort, zie mijn eerste post (ja metaphore, ik was eerst :tongue:) en de oplossing is hier ok al gepost, namelijk in mijn 2de post...

Featherfoot

Legacy Member
d2itemnet zei:
Ja, maar ik ben geopereerd aan m'n keel ( speekselklier eruit gehaald) en dokter zei dat ik daardoor vaker dorst ga krijgen.

Het is wel een feit dat ik altijd met open raam slaap, kan dit een oorzaak zijn?

uw speekselklier weg?

Robust²

Legacy Member
Ik heb dat enkel nadat ik uitgeweest ben, en meestal dan nog als ik niet in mn eigen bed blijf slapen :/
Pijn blijft ook veel langer hangen dan gewone krampen

metaphore

Legacy Member
Firion zei:
zucht

waarom lees je nu niet eens wat de mensen antwoorden op jouw vraag?
neen, dat komt niet door beetje tocht op u been... het komt door een magnesiumtekort, zie mijn eerste post (ja metaphore, ik was eerst :tongue:) en de oplossing is hier ok al gepost, namelijk in mijn 2de post...

:(
khad het nog nie gezien :sad:

Featherfoot zei:
uw speekselklier weg?

Ge hebt er genoeg zenne :p

DogFacedGod

Legacy Member
metaphore zei:
hehe :) kzou da nie doen als ik van u was
tegengestelde zou logischer zijn

Juist door veel te drinken verliest ge mineralen (Mg, Ca, Na, Cl en die dingen)
Als ge te weinig van die mineralen hebt dan treden krampen sneller op (geen zin om heel de fysiologische uitleg te doen).
Dus als ge veel drinkt (uitgaan) en veel pist, dan verliest ge meer mineralen en kunt ge sneller spierkrampen krijgen.

Vitamine supplementen ofzo zouden in da geval wel kunnen helpen. Meer water drinken dus niet. (meer pissen, meer verlies van mineralen)

Kzou dus zeggen pakt eens een aantal weken zo'n vitaminesupplementen en zie of da helpt (verkrijgbaar in kruidvat etc) . Als da nix doe best eens langs huisdokter gaan.

ge moet toch enorm veel drinken tegen dat dat symptoom in gang treedt?

metaphore

Legacy Member
Tsjerno zei:
ge moet toch enorm veel drinken tegen dat dat symptoom in gang treedt?


Mja tuurlijk :) maar kzeg dat er gewoon bij om aan te tonen dat veel drinken in geen geval zal helpen ;)

Gentille

Legacy Member
Krampen kunnen heel erg pijnlijk zijn. Een nachtelijke kramp heb ik nog maar éénmaal gehad. Echt wakker komen van de pijn en in mijn kussen bijten om niet te roepen :p. Dat was in mijn kuit.

Als ik in de zetel naar tv lig te kijken heb ik zeer vaak krampen in mijn voet en tenen. Net alsof mijn tenen volledig gaan opkrullen kan ook immens pijnlijk zijn. Na mijn thuiskomst van snowboardreis heb ik daar een hele dag last van gehad. Ik zette me neer en ik had het zitten, heb rond het huis gelopen van de pijn :lol:. Waarschijnlijk was dat van een hele week in die botten te zitten :confused:.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan