Archief - Monster van Loch Ness

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^^pathfinder^^

Legacy Member
ALS er iets zat hadden we het allang wetenschappelijk bewezen, we zijn nog steeds mensen remember?

Avondland

Legacy Member
De Schotten verdienen alvast goed met hun legende van Loch Ness. Maar er zijn mooiere Lochs dan het bekendste van Schotland - ter informatie- .

Thorval

Legacy Member
Avondland zei:
De Schotten verdienen alvast goed met hun legende van Loch Ness. Maar er zijn mooiere Lochs dan het bekendste van Schotland - ter informatie- .
Loch Lomond!

J3rry

Legacy Member
MilM zei:
Beetje off-topic, maar iemand overlaatst op tv die haai gezien die zeer diep in de oceaan zou geleefd hebben ?

Zag er prehistorisch uit (het was ook een prehistorische soort volgens wetenschappers) en heeft maar paar uur meer geleefd eenmaal hij aan oppervlak kwam.

eigenlijk stom van die mensen da hem gevangen genomen hebben
da beest leefde bijna in het diepste punt van de oceaan waar er weinig zuurstof in het water zit en de druk zo groot is dat er maar weinig duikboten zijn die zo diep geraken

dan halen ze da beest boven en verschieten ze dat het sterft
da beest moet enorm afgezien hebben als ge weet wat er gebeurt bij ne mens zonder decompressie (caissonziekte)

hatetn

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
ALS er iets zat hadden we het allang wetenschappelijk bewezen, we zijn nog steeds mensen remember?



en hoe wel dan
het meer staat in verbinding me de zee dus em kan overal ter wereld gaan

Boukreev

Legacy Member
J3rry zei:
eigenlijk stom van die mensen da hem gevangen genomen hebben
da beest leefde bijna in het diepste punt van de oceaan waar er weinig zuurstof in het water zit en de druk zo groot is dat er maar weinig duikboten zijn die zo diep geraken

dan halen ze da beest boven en verschieten ze dat het sterft
da beest moet enorm afgezien hebben als ge weet wat er gebeurt bij ne mens zonder decompressie (caissonziekte)

srry voort miereneuke, ma 600m is verre van (zelfs héél ver van) het diepste punt van de oceaan.

en het is zelf tot maar enkele meters diep gekome doordat et ziek was. die paar meter oger zalt nu ni gedaan emme

Atrox

Legacy Member
Is eens op National Geographic (:bow: ) geweest.
Heeft ook iets met het water te maken. Doordat er geen golven of echte stroming op het meer is, blijven die "kronkelingen" als een boot langskomt zeer lang blijven.

Dit lijkt dan op een rug van een reusachtig monster.

viewer

Legacy Member
Mako zei:
maar nee, het is gewoon ontdekt dat de bekendste foto van nessie (de deze) een foto was van een olifant zijn slurf terwijl die was aan het 'baden'. Er stond nl een circus in de buurt van loch ness, en een bepaalde dokter uit die geburen heeft die foto getrokken en naar kranten opgestuurd met het verhaal van een monster in het meer van loch ness...

komaan man, ziet er u da nu uit gelijk nen olifant? :lol:

alle jong, kzeg net nog een paar posts hierboven dat die maker van die foto heeft bekend datie getruckeerd is ...

en voor alle stupido's die hier rondlopen, nee ik meende da nie van die zee-olifant...

HavaLinka

Legacy Member
Gehaald van wikipedia:

In 2000 is er voor het laatst een zoekexpeditie geweest van grootschalige omvang. Twaalf wetenschappers zijn er toen op uitgetrokken met boten en sonarapparatuur. De sonarapparatuur is volgens hen de beste manier om Nessie te vinden, aangezien het water te troebel is om in te filmen. Uiteindelijk schoot de expeditie weinig op en hadden ze er weinig vertrouwen in dat het zou gaan lukken, tot ze een object tegenkwamen van zo'n vijf meter lang dat op zich de vorm had van Nessie (een sonar geeft geen perfect beeld maar duidt aan waar het signaal teruggekaatst is). Om te controleren of het geen tonnen waren of eventueel een wrak van een bootje voeren ze er nogmaals overheen, maar het object was toch echt weg. Het duidt in ieder geval aan dat er iets massiefs rondzwemt, maar 'wat' is de vraag. Het zou een jong kunnen zijn of een volwassen plesiosaurus die door miljoenen jaren evolutie veel "kleiner" is geworden omdat prooidieren dat ook werden. De theorieën over wat het zou kunnen zijn lopen uiteen in heel veel verschillende zeebeesten. Overleven in Loch Ness is niet makkelijk omdat er weinig voedsel is, maar aan de andere kant leven de dieren die er leven al een hele tijd en zal er toch een goed lopend ecosysteem zijn ontstaan. Ook is onlangs ontdekt dat er vele grotten en gangenstelsels zijn onder en om Loch Ness. Dit zou kunnen verklaren dat de voedselbron van de Nessies daar leeft en waarom Nessies niet vaak gezien worden.

viewer

Legacy Member
het zou ook een school viskes kunne zijn geweest, want da verschil ziet ge toch nie op een sonar //

HavaLinka

Legacy Member
een school viskes die in de vorm van Nessie zwommen en 5 meter lang waren?

snoob

Legacy Member
J3rry zei:
eigenlijk stom van die mensen da hem gevangen genomen hebben
da beest leefde bijna in het diepste punt van de oceaan waar er weinig zuurstof in het water zit en de druk zo groot is dat er maar weinig duikboten zijn die zo diep geraken

dan halen ze da beest boven en verschieten ze dat het sterft
da beest moet enorm afgezien hebben als ge weet wat er gebeurt bij ne mens zonder decompressie (caissonziekte)

ja ge kunt er over whinen en doen, maar da beest is van zichzelf naar de oppervlakte gekomen omdat het ziek / stervende was en prolly volledig het noorden kwijt was, daar is het dan gevangen geweest. Wat daarmee mis is vraag ik me af ...

Thales

Legacy Member
der is toch es ne grote vin gefotografeerd van zo'n onderwatercamera die men achter ne boot hangdetot 15 meter diep.
evenals een 15 meter lang bewegend dier dat ze gezien hadden op hun sonar ook op 15 meter diepte geplaatst aan hun boot.

maar daar blijft het ook bij. en die foto is idd getruceerd.
maar wat ik hie rzeg was op NGC en werd als echt beschouwd.
twas door die ouwe pee daar, die meerdere expedities in loch ness georganiseerd heeft
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan