Archief - Microgolf: schadelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racemaniac

Legacy Member
Blackend zei:
Microgolven zijn elektromagnetische golven. Ze kunnen POLAIRE moleculen van doen bewegen. H2O is zo'n polair molecule. (want de O is elektronegatiever dan beide H-atomen, daardoor zullen die H atomen gedeeltelijk positief geladen zijn, en het O atoom gedeeltelijk negatief)

Door golven te sturen, net op de resonantiefrequentie (cfr. als ge schommelt en steeds op hetzelfde moment een beweging maakt, gaat ge steeds "hoger"), gaan die watermoleculen dus steeds meer en meer oscilleren. En meer oscilleren wil zeggen: een hogere temperatuur.

Correct me if i'm wrong.
voor zover ik weet is da resonantie frequentie van water verhaal een mythe.
het zou mss beter werken als da het geval is, maar zou dan wss alle mogelijke apparatuur storen.
zoek maar eens op op wikipedia. het werkt idd wel beter op polaire moleculen als water, maar geen resonantie of zo...

aXl_

Legacy Member
stijn87 zei:
Volgens mij zijn elektromagnetische golven totaal onschadelijk, of hebben ze momenteel nog geen schadelijke werkingen gevonden. Ze zorgen wel voor opwarming, wat dan wel weer gevaarlijk kan zijn bij een te hoge temperatuur.

alles hangt af van de energie die de EM golf transporteert. Als jij in een hoop golven zou lopen die een giga watt aan energie zouden vervoeren zou jij er niet meer zijn. Van zonlicht kan je ook verbranden...

nielseke zei:
Yep, de nitraat in de spinazie zou KUNNEN omgezet worden naar nitriet (kankerverwekkend).

ma is da niet dezelfde reden als waarom je charcuterie niet mag bakken? dat heeft toch enkel met opwarming te maken en niet met microgolven op zich?

loeli

Legacy Member
Ik heb altijd schrik da ik bv als ik die micro opendoe en ik mijn hand daarin steek, dat da zo gaat wegsmelten. Kan da eigelijk? Dat mijn hand ook opwarmt? ^^

Skoebiedoe

Legacy Member
loeli zei:
Ik heb altijd schrik da ik bv als ik die micro opendoe en ik mijn hand daarin steek, dat da zo gaat wegsmelten. Kan da eigelijk? Dat mijn hand ook opwarmt? ^^

Steek een stuk vlees in die microgolf en kijk wat er gebeurt.....

Normaal valt de microgolf uit wanneer je die deur opendoet.

Jezeke

Legacy Member
-P|b-SqUeaLeR zei:
naar het schijnt zou het kunnen "ontploffen" in uw gezicht met alle gevolgen vandien ...
da ontploft helemaal nie, ik had da op mijn vorig werk bijna altijd dat da oververhit was toen ik dingen moest opkoken, als ge gewoon wa schud daarmee, begint da te broebelen, das al, da ontploft helemaal nie,
het moet ook geen zuiver water zijn om oververhitting te kunnen hebben,
daar is echt niks speciaal aan ze

nite

Legacy Member
Op tv staken ze eens random stuff in ne microgrolf, da was nog plezant om te zien. Kerstverlichting begon op te lichten en een pot verf deed de microgolf exploderen.

Xylo

Legacy Member
loeli zei:
Ik heb altijd schrik da ik bv als ik die micro opendoe en ik mijn hand daarin steek, dat da zo gaat wegsmelten. Kan da eigelijk? Dat mijn hand ook opwarmt? ^^

Mes excuses... maar bent u blond? :oink:


Als ge echt stank wilt... steek eens chocolade in de microgolf!

stoomboot

Legacy Member
aXl_ zei:
ma is da niet dezelfde reden als waarom je charcuterie niet mag bakken? dat heeft toch enkel met opwarming te maken en niet met microgolven op zich?

Nitraat is een stof die van nature in drinkwater en groenten voorkomt. Het is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het bewaren, bereiden of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet kan de beschikbaarheid van zuurstof in het bloed verminderen. Het advies is volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten. Ook moet nitraatrijke groente niet samen met vis, schaal- of schelpdieren worden gegeten. Dit voorkomt de vorming van mogelijk kankerverwekkende nitrosamines in het lichaam.


Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, snijbiet, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/voedselveiligheid/nitraat+en+nitriet/

Deze opsomming lijkt me geen charcuterie te zijn :p

Jack-in-the-box

Legacy Member
D-Three zei:
Ah ja, éénmaal die hun werk gedaan hebben, heb je ze niet echt meer nodig. ;) Zolang dat ding er boven maar blijft functioneren! :D

Hmm, 1 bal weg = 1/2 minder spermacellen, of de sterkte van die cellen zijn enorm verzwakt.
Anyway, afgelopen jaar eeft m'n pa 3 patiënten bij em gehad die teelbalkanker hebbe, em gelooft t wel da t KAN komen door uw gsm in u broekzak te steken.

Jurgenv1 zei:
Moet het geen zuiver water zijn voor je het kan superverhitten? Want in gewoon water zitten er onzuiverheden==>koken.

Mooi filmpje over hoe je plasma vormt in de microgolfoven: http://nl.youtube.com/watch?v=AE3dRBlQjTE

Microgolfoven + Ei of Stuk van een zwanworstje geeft ook mooie effecten ^^

DBK

Legacy Member
ik heb eens gehoord van ergens op een chiro/scouts ding waar ze pannekoeken aant opwarmen waren en ze da slotje hadden gebypassed zodat ze met het deurtje open pannekoeken zouden kunnen opwarmen. Nu de persoon die ervoor instond om die pannekoeken dus constant der in en der uit te doen terwijl dien microwave nog opstond zijn hand was volledig "kapot" binnenin.

Nu, ik heb het ook maar gehoord dus kans is reëel dat het niet waar is maar toch, tzou kunnen, of niet?

Cycloon

Legacy Member
jannos zei:
Hmm, 1 bal weg = 1/2 minder spermacellen, of de sterkte van die cellen zijn enorm verzwakt.
Anyway, afgelopen jaar eeft m'n pa 3 patiënten bij em gehad die teelbalkanker hebbe, em gelooft t wel da t KAN komen door uw gsm in u broekzak te steken.



Microgolfoven + Ei of Stuk van een zwanworstje geeft ook mooie effecten ^^

De energie die vrijkomt bij GSM straling is zo belachelijk laag dat het mij onwaarschijnlijk lijkt. Kheb dan nog meer schrik van mijn wifitoestel in huis.

Skoebiedoe

Legacy Member
DBK zei:
ik heb eens gehoord van ergens op een chiro/scouts ding waar ze pannekoeken aant opwarmen waren en ze da slotje hadden gebypassed zodat ze met het deurtje open pannekoeken zouden kunnen opwarmen. Nu de persoon die ervoor instond om die pannekoeken dus constant der in en der uit te doen terwijl dien microwave nog opstond zijn hand was volledig "kapot" binnenin.

Nu, ik heb het ook maar gehoord dus kans is reëel dat het niet waar is maar toch, tzou kunnen, of niet?

Zou zeker kunnen als hem zijn hand daar lang genoeg insteekt.
Hij kookt dan als het ware zijn hand.(wel uiterst dom om te doen)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Jezeke zei:
ik heb wel is ergens gehoord, hier op het forum denk ik, als ge te dicht me uw ogen bij de microgolfoven hangt te kijken naar uw eten, dat die microgolven uw netvlies aantasten.
Kweet nie of het waar is :)

Waarom is er dan een raampje ? :p

Jezeke

Legacy Member
omda ge dan me uw oog daar dicht tegen kunt zien wa er in de microgolf zit

Phil

Legacy Member
nielseke zei:
Nitraat is een stof die van nature in drinkwater en groenten voorkomt. Het is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het bewaren, bereiden of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet kan de beschikbaarheid van zuurstof in het bloed verminderen. Het advies is volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten. Ook moet nitraatrijke groente niet samen met vis, schaal- of schelpdieren worden gegeten. Dit voorkomt de vorming van mogelijk kankerverwekkende nitrosamines in het lichaam.


Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, snijbiet, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/voedselveiligheid/nitraat+en+nitriet/

Deze opsomming lijkt me geen charcuterie te zijn :p

Dus spinazie met allerlei soorten vis (zoals er zoveel maaltijden van Iglo zijn) is af te raden?

Damn :(

Jack-in-the-box

Legacy Member
Cyc1oon zei:
De energie die vrijkomt bij GSM straling is zo belachelijk laag dat het mij onwaarschijnlijk lijkt. Kheb dan nog meer schrik van mijn wifitoestel in huis.

Ik spreek ook niet op korte termijn eh. En men weet ook nog niet wat het effect van WiFi is op t lichaam.
Hoe verklaart ge anders dat uw oor warm is als ge 10 min ebt gebeld met uw gsm

Skoebiedoe

Legacy Member
jannos;9412485 Hoe verklaart ge anders dat uw oor warm is als ge 10 min ebt gebeld met uw gsm[/QUOTE zei:
Mischien omdat ge dat toestel tegen uw oor hebt gehouden en uw hand de telefoon heeft opgewarmt en dan de telefoon op zijn beurt uw oor.....(of rechtstreeks contact gehad met uw hand.)

blackrabbit

Legacy Member
DBK zei:
ik heb eens gehoord van ergens op een chiro/scouts ding waar ze pannekoeken aant opwarmen waren en ze da slotje hadden gebypassed zodat ze met het deurtje open pannekoeken zouden kunnen opwarmen. Nu de persoon die ervoor instond om die pannekoeken dus constant der in en der uit te doen terwijl dien microwave nog opstond zijn hand was volledig "kapot" binnenin.

Nu, ik heb het ook maar gehoord dus kans is reëel dat het niet waar is maar toch, tzou kunnen, of niet?
Wel heel slim daar..
Hand zal niet enkel binnenin 'kapot' geweest zijn: z'n huid zal ook wel verbrand geweest zijn.

Is vrij normaal, je jaagt (weliswaar voor korte periodes) 1000W aan energie door je hand... (leg je hand eens op een heet strijkijzer, dan weet je hoe 1000W aanvoelt ;))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan