Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
We hebben nooit deelgenomen aan een offensief, we zaten gewoon veilig achter het overstroomde niemandsland. Af en toe wat patrouilles op pad sturen en de Duitsers afluisteren kunt ge niet echt efficiënt noemenAvilowca zei:De belgische landmacht achter den ijzer in 14 - 18.
We mogen er potverdekke trots op zijn!

Avondland zei:Schotland biedt de reiziger een schatkamer van cultuur aan, oer-Schotse gebruiken zijn schering en inslag en gelukkig heeft de Schot weinig moeite met het tonen van zijn identiteit en eigenheid, in tegenstelling tot de modale Vlaming.
Voor de rest: héél mooi land met prachtige vergezichten, erg vriendelijke mensen (bezoek de Whisky Castle in Tomintoul eens! fantastische eigenaar!), veel culturele activiteiten in de zomer (highland games!), ... Schotland stelt zeker niet teleur. Ik hunker weer naar een reisje naar dat prachtige land.

DesertWolf zei:Ik zei al da het lang gelede was en dak nie echt meer weet hoe het juist ineen zatAlleen dat zeker nie me de dappersten was bij ons...
Natuurlijk heeft het Belgisch leger meer gedaan, maar niet achter de IJzer._DM_ zei:Timmie: Het Belgische leger heeft echt wel wat meer gedaan dan af en toe wat afluisteren etc. hoor.
Zo kan ik me een verhaal herinneren van troepen die zich terug trokken en er opeens in de tegenovergestelde richting (naar de Duitsers toe dus) een Minerva-auto (omgebouwd voor Defensie) raasde, onder vuur kwam te liggen, zonder naft viel en die chauffeur gewoon uitstapte, rustig bij tankte en terug vertrok![]()
_DM_ zei:Schotland heeft 1000X keer meer cultuur dan Vlaanderen.
Dat land is tenminste niet door 4-5 verschillende mogendheden bezet.
Maar probeer als Schot tegenwoordig maar niet teveel je trots te laten gelden ivm het Protestant zijn etc., je wordt nogal snel scheef bekeken (ook in Schotland ja).
SuperstarDragon zei:Mongoolse ruiters. Ze hadden heel Azie en half Europa veroverd in een heel korte periode. Ze sliepen op hun paard en hadden weinig voedsel nodig om te vechten.
Het is degelijk de efficienste want ze hebben veel veroverd met een redelijke normale wapens en ze waren enorm goedkoop ten opzichte van andere legers. De Romeinen waren wel sterk maar ze waren heel duur en ze hebben de halve wereld zeker niet veroverd wat de Mongolen wel deden.
Avondland zei:Goh, het grootste deel dat de Mongolen veroverd hebben waren geen duizendjarige rijken maar eindeloze steppen. Grootte betekend in feite niks. De tegenstanders wel, hoewel ik hen moet nageven dat ze een sterke tegenpartij waren.
Mongols
Timmie zei:Dat had Koning Albert ook wel door en hij weigerde elke Belgische medewerking aan een nutteloos offensief.
Enkel bij het eindoffensief vanaf september 1918 heeft het Belgische leger zich uit zijn loopgraven gewaagd en hebben we de Duitsers enkele kilometers kunnen terugslaan.

Destroyer zei:feit is da belgië enkel door frankrijk en duitsland de laatste 600 jaar is veroverd, denk er maar is over na

En de Spanjaarden dan? En de Oostenrijkers?Destroyer zei:feit is da belgië enkel door frankrijk en duitsland de laatste 600 jaar is veroverd, denk er maar is over na