Archief - lawaai buren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gizmo666

Legacy Member
skelly_king zei:
daarom is het eigenlijk ook verboden om u gras af te rijden op zondag ;)

ge moest is weten hoeveel ik op zondag een grasmachien hoor bij de buren:p

Limburger

Legacy Member
njah volgens mij mag hij maar tot 14u 's middags lawaai maken op zaterdag
zondag helemaal niet.

phatom

Legacy Member
elke keer dat ik wat wil klussen aan men huis staat da nijlpaard van de buren te klagen of ik veel lawaai ga maken. komt er iemand werken staat ze daar al bij of het lang gaat duren. de container mag niet te veel voor haar gevel staan... . en ik doe nachtwark dus ik begin meestal van 14u ten vroegste tot 20u te laatste.

vette egoiste.

ClayDavis

Legacy Member
dus weinigen onder jullie zouden het erg vinden dat er iemand ELK WEEKEND om 7u smorgens een slijpschijf en een drilboor aanzet bij de buren?????????


jullie kruipen elke zaterdag om 22u in jullie bed ofzo? Dat hij juridisch niet veel verhaal heeft is misschien wel waar, maar dat hij erover klaagt is toch zo gek nog niet

^MystiQ

Legacy Member
Wacht tot zijn huis af is en begin dan iedere zaterdagochtend met uw pa rond 7 uur lawaai te maken.

Hier in de buurt maken ze ook constant lawaai, het resultaat is dat ik nu steeds om 7 uur s'avonds mijn gras afrij in plaats van rond de middag ofzo iets. Kmoet wel zeggen dat zoiets vruchten afwerpt, kheb den indruk da iedereen vroeger stopt met lawaai te maken. Maar ik blijf nog eventjes doorgaan.

migelle

Legacy Member
ga kunt mss gaan vrage da 'm in de echte vroege, dus voor 8 uur - half 9 iets doe da minder lawaai maakt ofzo, voor de rest is hy compleet in z'n recht

Gentille

Legacy Member
skelly_king zei:
Dan zouden we niet anders moeten doen dan de staat aanklagen want die wegenwerken maken nogal lawaai ze, vooral die drilboor dan. Ik denk ook nog altijd dat het pas na 10u is en op zondag en feestdagen nie , daarom is het eigenlijk ook verboden om u gras af te rijden op zondag ;)

Lol dan heeft mijn pa toch gelijk, enkele dagen geleden zei mijn pa dat je het gras niet mocht afrijden de zondag en ik vond dat nog al vreemd, aangezien meeste van ons buren de zondag gras afrijden.

migelle

Legacy Member
ma is da nu eigelyk ne echte wet of gewoon zo'n respect/beleefdheids regel??

^MystiQ

Legacy Member
SMa zei:
@hierboven
... kinderachtig

Ik rij mijn gras af wanneer ik dat wil, of jij dat kinderachtig vind of niet kan mij noch mijn ma 1 moer schelen hoor. Wij willen in het weekend rust en als dat niet kan zijn dan zullen wij ook anderen geen rust gunnen als ze om 19 uur hun pintje drinken na een dagje werken in de tuin.

Je mag dan nog spreken over respect/beleefdheid/verdraagzaamheid. Als het ieder weekend hetzelfde liedje is, zelfs de zondag beginnen ze s'ochtends te slijpen en dit duurt al jaren geraakt mijn geduld lichtjes op.

Ik ben bijna iedere dag van 6u30 tot 18u30 weg en in het weekend wil ik rusten. Het is niet omdat gij een chill levenke hebt da iedereen da eeft. :)

whacker

Legacy Member
gentille zei:
Lol dan heeft mijn pa toch gelijk, enkele dagen geleden zei mijn pa dat je het gras niet mocht afrijden de zondag en ik vond dat nog al vreemd, aangezien meeste van ons buren de zondag gras afrijden.
Dit hangt in principe af van gemeente tot gemeente. In sommige gemeentes is het absoluut verboden (bijvoorbeeld in Bouchout, de sjieke kant van Wemmel, staan er direct flikken aan u deur) in anderen wordt het oogluikend toegelaten en in anderen is er zelfs geen regel over.

EternalSilence

Legacy Member
whacker zei:
Dit hangt in principe af van gemeente tot gemeente. In sommige gemeentes is het absoluut verboden (bijvoorbeeld in Bouchout, de sjieke kant van Wemmel, staan er direct flikken aan u deur) in anderen wordt het oogluikend toegelaten en in anderen is er zelfs geen regel over.

:lol:

hier moeten ze nie komen
ze rijden hier allemaal hun gras af de zondag.
ja wanneer anders.
mijn pa werkt 7 op 7 dagen (Boer .. njah)

en meestal doen we het allemaal op hetzelfde tijdstip.
nu onze buur ook (eindelijk :p) gras heeft staan op zijn gazon rijd hij ook het gras af de zondag.

soms komen de buren wel vrage n(vroeger toch) om niet het gras af te rijden op bepaalde tijdstippen omdat hun baby dan slaapte.
deden we dan niet he, altijd brave buren geweest :unsure:

onze andere gebuur (den rijkaard) heeft zo een nieuwe automatische grasmaaier die geen zak van lawaai maakt.
ge zie dan zo een klein dingske heel hun gazon afrijden .. :eek:

ComputerVISTA

Legacy Member
Bij mij waren daar mooie afspraken rond gemaakt toen ik nog instalaties verhuurde en nooit geen last gehad.

Behalve dan die ene keer toen ik met m'n zatte botten om 3 uur snachts een paar kilowatt aan subs teste ^^

Anoniem04

Legacy Member
hitman47 zei:
jullie kruipen elke zaterdag om 22u in jullie bed ofzo? Dat hij juridisch niet veel verhaal heeft is misschien wel waar, maar dat hij erover klaagt is toch zo gek nog niet

Dus omdat gij laat gaat slapen moet iedereen maar wachten voor hij/zij aan zijn/haar werk begint ?

=(X)=RaVen=

Legacy Member
ipv te zagen zou ge beter die mens gaan helpen, of wa koffie en koekskes brengen. Dan stade ineens op goede voet voor de komende 18 jaar, want zoiets vergete ni.
blijf desnoods bij u lief slapen ofzo de zaterdag, of regel iets dattem idd pas begint te slijpen rond 8u

zarathustra

Legacy Member
hitman47 zei:
dus weinigen onder jullie zouden het erg vinden dat er iemand ELK WEEKEND om 7u smorgens een slijpschijf en een drilboor aanzet bij de buren?????????


jullie kruipen elke zaterdag om 22u in jullie bed ofzo? Dat hij juridisch niet veel verhaal heeft is misschien wel waar, maar dat hij erover klaagt is toch zo gek nog niet

precies of zo'n slijpschijf zoveel lawaai maakt.

misschien als je in een huisje met papieren muren woont.. mijn vader is nu ongeveer 5-7 meter achter mijn kamer een garage aan het bouwen. Wat resulteert in een betonmolen aan mijn raam en slijpschijf gedoe.. dat hoor je bijna niet, toch niet genoeg om wakker van te worden.

Sonic4liv3

Legacy Member
iedereen die vind dat hij geen gelijk heeft, wacht maar totdat jullie keer zo'n lawaai te verduren krijgen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan