Archief - lawaai buren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
hallo allemaal,

bij deze wil ik eens vragen wat er allemaal gedaan kan worden tegen lawaaierige buren. Wij wonen hier nu al 18 jaar, open bebouwing en onze dichtste buren zitten op ruim 80m. Nu mijn kamer is heel dicht gelegen bij wat vroger een open weide was met een fiestpad als scheiding tussen in.

nu mn vader had afgesproken met de eigenaars van die wei dat er geen huis enz op zou komen en dat er maïs op bleef, indien ze dit niet meer wouden zou hij dan de lap grond onverkopen. NU om de een of andere reden is mn 3 jaar geleden dus toch beginnen te bouwen hierlangs.

1 jaar lang heeft mn afwatering gedaan, dus zo buizen in de grond om het water eruit te halen > voor kelder te kunnen zetten. 24/24 die machines aan maar dat viel al bij al nog mee.
Vervolgens is mn nu al 2 jaar aan de bouw zelf bezig,
de eigenaar doet alles zelf ena ls leraar werkt hij alleen in de vakanties en weekends, dus elke zaterdag om 7u smorgens hoor ik slijpschijven, zaagmachines, compressoren enz. Probleem is dat zijn gevel maar 7m van mijn slaapkamerraam af is. Persoonlijk ben k al een iemand die niet diep kan slapen, en nu het laatste jaar met name wordt ik voortduend wakker.

Mn vader heeft er als met de man over gesproken, maar hij moet uiteindelijk toch ook maar zn huis afkrijgen was zn antwoord

hopelijk komt er iets uit de bus!

twoen

Legacy Member
hij moet uiteindelijk toch ook maar zn huis afkrijgen

het hele verhaal van die afspraak is niks waard....de rest..ik zou het me niet aantrekken en imo vind ik het erg dat je daar over klaagt

Santa

Legacy Member
Inderdaad; die man heeft evenveel recht als jij om op zijn eigendom lawaai te maken :)
Moest hij er nu echt om doen om jullie te kloten, maar dat lijkt niet zo.

NecroNeo

Legacy Member
zolang het het tussen 7u 's morgens en 10u 's avonds is dat die mens aan zijn huis werkt kunt ge die mens niets maken. Die afspraak ja, mondelinge overeenkomst natuurlijk, maar probeer dat es te bewijzen.

Ik begrijp dat het niet prettig is (slaap ook niet vast, en wil in't weekend uitslapen) , maar kan je dus niet aan doen, tenzij hij zich niet aan die uren houdt.

virox

Legacy Member
wtf :/
ja 'k ga de lijn ook beginnen aanklagen ze omdat hun trams om 6u al beginnen rond te crossen. :ironic:

Zymo

Legacy Member
Fromalk, daar kunt ge niets aan doen hoor.
Hier hebben wij da ook gehad, gewoon ff op je tanden bijten tot alles gedaan is :D.
Het ergste is hier: als iemand smorgens zn gras begint af te rijden rond 8uur, dan doet heel de buurt da... etc... da zuigt pas hard zenne!

fromalk

Legacy Member
NecroNeo zei:
zolang het het tussen 7u 's morgens en 10u 's avonds is dat die mens aan zijn huis werkt kunt ge die mens niets maken. Die afspraak ja, mondelinge overeenkomst natuurlijk, maar probeer dat es te bewijzen.

Ik begrijp dat het niet prettig is (slaap ook niet vast, en wil in't weekend uitslapen) , maar kan je dus niet aan doen, tenzij hij zich niet aan die uren houdt.

Wel ik ben het perfect met je eens, toch vroeg ik me deze vraag omdat een vriend van mij zn ouders 11jaar geleden een oude boerderij hebben opgekoch, buren zitten aan beide kanten op 5meter en zij hebben daar dus wel een verbod gekregen voor er op feestdagen te werken en te beginnen voor 10u smorgens.
Dit verbod hebben ze gekregen in het 4de jaar dat ze eraan bezig waren, inmiddels zijn ze er al 11jaar aan bezig en er is opnieuw sprake van later te moeten beginnen om wille van klachten van de buren.

K begrjp perfect dat hij zn huis moet afkrijgen enz, k heb het er gewoon moeilijk mee dat hij er om 7u smorgens aan begint. :baard:

Time

Legacy Member
Je hebt idd geen poot om op te staan. Ik woon in een redelijk nieuwe wijk en mijn vader heeft ook veel zelf gedaan. De cementmolen (of hoe noemt dat ding:p) heeft hier véél staan draaien de zaterdagmorgen 6h, nooit klachten over gehoord.
Nu we hier wonen horen we dat nu zelf ook nog regelmatig, we ergeren ons daaraan, maar we weten ook dat die mensen dat niet doen om hun omgeving te ergeren, maar om hun huis af te krijgen.

Schaf je goede oordopkes aan of slaap ergens anders in huis.:)

sneax

Legacy Member
oordopkes

laat die mensen doen, zij er solidair mee! ga van tijd is zien of nekeer helpen, goeie buren zijn belangrijk, zeker als het uw enigste zijn :p azo een spel maken voor wa lawaai om 7h smorgens ...

elke vrijdagavond kunt ge barbecueen en de buur uitnodigen en em zatvoeren dattem den dag nadien ni uit zijn bedde geraakt das ook een oplossing :) vanalles doen ma niks dat potentieel de relatie verzuurt

Bose

Legacy Member
Time^- zei:
Je hebt idd geen poot om op te staan. Ik woon in een redelijk nieuwe wijk en mijn vader heeft ook veel zelf gedaan. De cementmolen (of hoe noemt dat ding:p) heeft hier véél staan draaien de zaterdagmorgen 6h, nooit klachten over gehoord.
Nu we hier wonen horen we dat nu zelf ook nog regelmatig, we ergeren ons daaraan, maar we weten ook dat die mensen dat niet doen om hun omgeving te ergeren, maar om hun huis af te krijgen.

Schaf je goede oordopkes aan of slaap ergens anders in huis.:)

betonmolen :)

anyway: doorbijten volgens mij, dat huis gaat ooit wel afgeraken, maar ik kan begrijpen dat ge wel gefrustreerd raakt van dat lawaai.

snake880

Legacy Member
Je kan hem misschien gaan helpen zodat zijn huis vroeger af is.

Defees

Legacy Member
NecroNeo zei:
zolang het het tussen 7u 's morgens en 10u 's avonds is dat die mens aan zijn huis werkt kunt ge die mens niets maken. Die afspraak ja, mondelinge overeenkomst natuurlijk, maar probeer dat es te bewijzen.

Ik begrijp dat het niet prettig is (slaap ook niet vast, en wil in't weekend uitslapen) , maar kan je dus niet aan doen, tenzij hij zich niet aan die uren houdt.

compleet der neffe, ge leeft in't verleden, 't is al een paar jaar dat je heel de dag door geen geluidsoverlast mag creëren ...

twoen

Legacy Member
*DeFees* zei:
compleet der neffe, ge leeft in't verleden, 't is al een paar jaar dat je heel de dag door geen geluidsoverlast mag creëren ...

maar dan kan hij in de namiddag ook niet werken he...als je de hele dag niet moogt dan is er geen verschil tussen zeven uur smorgens en drie uur in de namiddag

skelly_king

Legacy Member
*DeFees* zei:
compleet der neffe, ge leeft in't verleden, 't is al een paar jaar dat je heel de dag door geen geluidsoverlast mag creëren ...

Dan zouden we niet anders moeten doen dan de staat aanklagen want die wegenwerken maken nogal lawaai ze, vooral die drilboor dan. Ik denk ook nog altijd dat het pas na 10u is en op zondag en feestdagen nie , daarom is het eigenlijk ook verboden om u gras af te rijden op zondag ;)

zarathustra

Legacy Member
*DeFees* zei:
compleet der neffe, ge leeft in't verleden, 't is al een paar jaar dat je heel de dag door geen geluidsoverlast mag creëren ...

dus je mag nooit je gras afrijden? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan