Archief - Kotleven: hoe duur?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unnamed

Legacy Member
Ulixes zei:
Mja ik zei het toch al: Almavoedsel is brol :p

Ofwel kook ik zelf, maar dan echt vers voedsel. En een stuk vlees alleen al is niet echt goedkoop.
Ofwel ga ik uit eten. Veel gedaan dit jaar en het kost inderdaad wat meer maar als je de goeie plekjes kent wel de moeite waard imo.

Ieder zijn ding. Ik bespaar op voedsel, want na een school jaar telt dat echt op. Als jij eet voor €50, en ik voor €15 in de week, dan heb ik in 20 weken al 700 euro uitgespaard. Ik weet niet hoe veel schoolweken we hebben, maar het zullen er wel meer dan 20 zijn. :)

Maarja, ik verdoe mijn geld liever op andere dingen als eten.

En ik weet dat ik goedkoop leef, maar ik doe dat ook bewust. Trouwens, het gaat hier om het _kotleven_. Binnen een twee jaar zal ik ook wel beter eten, maar nu is dat niet zo belangerijk.

Raikko

Legacy Member
Oke, genoeg reacties dus hier. Ik ben hier voldoende te weten gekomen op financieel vlak voor volgend jaar. Ik denk dat het voor mij iets rond de 50 euro zal worden.

Bedankt.

Deefees

Legacy Member
aXl_ zei:
iedereen is in het begin van plan veel te koken. Vaak mindert dat na een tijdje ;)
Deze week
-zat: spaghetti van thuis
-zon: cheeseburgers @ walibie
-maan: zwitserse schijven + aardappel + wortels/sla/komkommers (zelf gemaakt) + appeltaart (zelf gemaakt)
-woens: giant @ quick
-dond: kippebillen met rijst en ananas (zelf gemaakt)
:applause:

Exorikos

Legacy Member
Den Alma pwnt ! :D
Is er hier nog iemand die de zomercursus wiskunde volgd aan de KUL? Hij is wel bijna gedaan, maar dit topic doet me er ineens aan denkend at ik dat eigelijk meost vragen... :D

Ik krijg 50€. We zullen zien hoever ik kom ;)

Sibi

Legacy Member
€ 50 zou toch moeten volstaan.

Pak dat je elke middag in de Alma gaat eten --> 5 x € 4,5 (gemiddeld, eten en een drankje) = € 22,5
Drinken voor tijdens de les, koffiekoeken,... --> 5 x € 3 (gemiddeld) = € 15

Neem dus een € 40 voor eten en drinken voor een week.
Dan hebt ge nog € 10 voor wat bier.

Koopt u met een paar maten een aantal bakken bier en ge kunt zo ook goedkoop een feestje bouwen.
Zo deed ik 't toch, want in een muffe, door de sigarettenrook mistig zijnde, met een door bier plakkende vloer,... fakbar zitten is niet mijn idee van "lol trappen" met wat kameraden. Mijn gedacht uiteraard... . ;)

Ik heb hier ergens gelezen dat je met € 25 ook kunt toekomen, maar dan staat ge volgens mij wel op regime zenne. :D

Genious

Legacy Member
Als ik dit hier allemaal lees heb ik 3 vragen:
- Wat is/zijn de Alma?
- Waar is/zijn de Alma?
- Wat is er goed/slecht aan?

Project Loony

Legacy Member
Genious zei:
Als ik dit hier allemaal lees heb ik 3 vragen:
- Wat is/zijn de Alma?
- Waar is/zijn de Alma?
- Wat is er goed/slecht aan?
- 'Alma' is de naam van de keten van studentenrestaurants die verbonden is aan de K.U.Leuven.
- De verschillende Alma's liggen over Leuven en Heverlee verspreid. Er zijn drie grotere restaurants (Alma I, II en III) en enkele kleinere cafetaria's (Gasthuisberg, De Spuye, Justus Lipsius, ...).
- Alma staat bekend om zijn goedkope (2.35€ voor de goedkoopste maaltijd, 4.95€ voor de duurste) maaltijden voor studenten en academici. In feite kan iedereen er terecht, maar mensen zonder een studentenkaart/personeelskaart van de K.U.Leuven betalen er heel wat meer. Over de kwaliteit van de Alma-maaltijden wordt dikwijls geredetwist, doch ik placht steeds te zeggen dat het stukken gezonder is dan elke dag in de McDonalds en de plaatselijke pizzeria of het Chinees restaurant te gaan eten.

Genious

Legacy Member
Hmm, bedankt voor de uitleg. :)
Ik ga wel naar Gent, maar daar moet er ook zoiets zijn veronderstel ik?
Is lijk een restaurant op den gelijksvloers van den studentenhome waar ik ga zitten iirc.

Feignasse

Legacy Member
Project Loony zei:
Over de kwaliteit van de Alma-maaltijden wordt dikwijls geredetwist, doch ik placht steeds te zeggen dat het stukken gezonder is dan elke dag in de McDonalds en de plaatselijke pizzeria of het Chinees restaurant te gaan eten.

Dus je bent onlangs van mening veranderd ("placht") :unsure:

Anyway, ik vind het dus dikke rommel. Het eten heeft er weinig smaak, je moet soms lang aanschuiven terwijl je eten koud wordt en je zit in grote ongezellige refters. Fast food à la McDonalds eet ik slechts eenmaal per week en met een versgebakken pizza is niets mis aangezien brood, kaas, groenten en evt vlees de basisingrediënten vormen. En verder zijn er genoeg restaurants in Leuven waar je vrij goedkoop en gezond kan eten (bvb vol-au-vent of steak die naam waardig).

Project Loony

Legacy Member
Ulixes zei:
Dus je bent onlangs van mening veranderd ("placht") :unsure:
Bij mijn weten wordt de uitdrukking 'Ik placht te zeggen dat...' gebruikt om aan te duiden dat je gewoonlijk dit of dat beweert.

Ulixes zei:
Anyway, ik vind het dus dikke rommel. Het eten heeft er weinig smaak, je moet soms lang aanschuiven terwijl je eten koud wordt en je zit in grote ongezellige refters. Fast food à la McDonalds eet ik slechts eenmaal per week en met een versgebakken pizza is niets mis aangezien brood, kaas, groenten en evt vlees de basisingrediënten vormen. En verder zijn er genoeg restaurants in Leuven waar je vrij goedkoop en gezond kan eten (bvb vol-au-vent of steak die naam waardig).
Mja, ik neem aan dat jouw kwaliteitseisen hoger liggen dan die van de gemiddelde student. Daar is op zich niets mis mee, integendeel. Ik zou het me echter nooit kunnen veroorloven. Als ik eens op restaurant ga in Leuven, is het om een speciale gelegenheid te vieren.

En qua prijs/kwaliteitsverhouding is de Alma absoluut zeer goed. En zo smaakloos is het eten er nu ook weer niet... De vol-au-vent bijvoorbeeld verschilt er naar mijn mening niet bepaald erg veel van wat je krijgt in de meeste restaurants.

Feignasse

Legacy Member
Project Loony zei:
Bij mijn weten wordt de uitdrukking 'Ik placht te zeggen dat...' gebruikt om aan te duiden dat je gewoonlijk dit of dat beweert.
Maar placht is wel de verleden tijd (van plegen). Wat ik bedoel heeft iemand anders blijkbaar al opgemerkt: http://www.belegenwoorden.nl/?page=gastenboek (helemaal onderaan).

Mja, ik neem aan dat jouw kwaliteitseisen hoger liggen dan die van de gemiddelde student. Daar is op zich niets mis mee, integendeel. Ik zou het me echter nooit kunnen veroorloven. Als ik eens op restaurant ga in Leuven, is het om een speciale gelegenheid te vieren.

En qua prijs/kwaliteitsverhouding is de Alma absoluut zeer goed. En zo smaakloos is het eten er nu ook weer niet... De vol-au-vent bijvoorbeeld verschilt er naar mijn mening niet bepaald erg veel van wat je krijgt in de meeste restaurants.

Ja aan voedsel stel ik wel relatief hoge eisen, maar 't is nu ook niet zo dat ik de lokale Comme chez soi opzoek. Voor m'n eten alleen kom ik ruimschoots toe met 50€.

moehaa!

Legacy Member
Waar bevinden zich de studentenrestaurants (ala alma dus) zich in gent?

-I-

Legacy Member
Koken op kot is leuk, wij koken altijd met 6 iedere avond en das echt wel plezant.

Vele eerstejaars denken dat unif=uitgaan, wat dus niet waar is ! De meesten gaan gewoon af en toe uit, wat wel veel wordt gedaan is een filmavond of een andere thema avond (bij ons bijna iedere dag was er wel zoiets :p).

Zoals iemand voor mij al zei:
Breng je eten mee van thuis dan is 20€/week voldoende
Anders is 40€ de norm.

ikzelf krijg 50€/week en ik neem nog alle voedsel mee van thuis. Ma bon, ik vraag dan nooit geld voor cursussen etc gewoon omdat ik iedere week zoveel overhoud !

Bontus

Legacy Member
moehaa! zei:
Waar bevinden zich de studentenrestaurants (ala alma dus) zich in gent?
zorg dat ge zo een kaartje hebt van Gent, voor studenten.
Daar staan fietsherstelplaatsen/resto's op aangeduid.

killgore

Legacy Member
moehaa! zei:
Waar bevinden zich de studentenrestaurants (ala alma dus) zich in gent?
1 aan overpoort, 1 aan sterre en 1 in st-pietersnieuwstraat (tegen blandijn,rozier,plateau dus), mssch nog, ma die kennek niet.

Dat laatste (de brug) is het beste imho :p (allé, in sterre ben ek nog nooit geweest, ma paar vrienden zeggen dat dat nog slechter als overpoort is, zodus).

maar zoals hierboven staat: de eerste weken is een kaartje een must :p!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan