Archief - Kotleven: hoe duur?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Feignasse

Legacy Member
Unnamed zei:
Ja, natuurlijk.

15 fishsticks = €0.80 (Stel je eet 6 per maaltijd)
4 grote porties rijst = €0.45 (Je hebt maar 1 portie nodig per maaltijd)
250ml championnensaus = €0.35 (per zak dus)
Diepgevroren groenten = €? (Niet zeker, maar ook niet zo duur).

Diepvriesgroenten en fishsticks, da's geen maaltijd imo. Dan spring ik nog liever de McDonalds binnen.
Eén biefstuk uit Delhaize kost trouwens al meer dan dat alles tesamen :s

murdoc

Legacy Member
De studentenresto's in Gent zijn toch wel redelijk goed vind ik. Tis natuurlijk geen culinair hoogstandje, maar voor 2,50/3 euro is het echt wel goed.

Ik krijg 50euro/week (neem geen eten mee van thuis).

Ongeveer 15 euro studentenresto, 10 brood/beleg/drank op kot, dus dan blijft nog 25 euro over voor al de rest. Dus poolen/cinema/cd'tje/uitgaan... Dat lijkt veel, maar dat is het eigelijk niet. Een avondje rustig uitgaan is zeker 15 euro kwijt... En om 25 euro te verdoen moet je ook nog niet overdreven zot doen :crazy:

FLT

Legacy Member
Amai ben ik blij dat ik niet op kot zit. Want als ik zie dat jullie met 40 euro per week kunnen toekomen amai chapeau.

Psychodweep

Legacy Member
murdoc zei:
De studentenresto's in Gent zijn toch wel redelijk goed vind ik. Tis natuurlijk geen culinair hoogstandje, maar voor 2,50/3 euro is het echt wel goed.

Ja, die van unief zijn goed. Maar wat we te eten krijgen op Hogeschool vind ik veel minder dan aan unief resto. Daar heb je wel uitgebreide keuze en vers belegde broodjes en de maaltijden kosten ook ietsje minder.

Bontus

Legacy Member
Bij ons (KAHO) hebde maar warm eten in het studentenresto voor 4 euro

**Timme**

Legacy Member
Psychodweep zei:
Ja, die van unief zijn goed. Maar wat we te eten krijgen op Hogeschool vind ik veel minder dan aan unief resto. Daar heb je wel uitgebreide keuze en vers belegde broodjes en de maaltijden kosten ook ietsje minder.
Hoeveel kosten de maaltijden aan Hogent? € 3,75 dacht ik gelezen te hebben?

Avilowca

Legacy Member
ik woon een in rijhuis aan de parkpoort waar ik sinds begin deze zomer eigenaar ben van geworden en ik heb wel wat geld nodig om rond te komen. Vooral electriciteit en water zijn vrij duur.

Psychodweep

Legacy Member
**Timme** zei:
Hoeveel kosten de maaltijden aan Hogent? € 3,75 dacht ik gelezen te hebben?

3 EUR zonder drank, wel gratis water bij de meeste plaatsen.
ketchup enzo kost 10 cent vo ne potje.

aXl_

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Dus jij kunt voor €3 vlees/vis, groenten en rijst/aardappelen kopen? Een goeie pot américain kost al €2... in de winkel zou ik nergens 'n (degelijke) maaltijd kunnen vinden voor de prijs in de studentenrestaus. Voorverpakte maaltijden kosten al bijna €5 in de winkel.


Wat eet gij dan op 'n dag? Ontbijt ge?

's middags alma, 's avonds dingen die ik uit de gb bijeenzoek (à rato van rond de 15€/week) en ontbijt eet ik niet altijd. Zo'n 2 keer per week koop ik eens koffiekoeken voor de les begint.

edit: ik geef toe dat mijn zelfgemaakte maaltijden niet meteen restaurant allures hebben maar ik kom er mee toe. Heb ik nog een reden om in het weekend naar huis te gaan :p

servi zei:
uitgezonderd de cursussen in het begin van het jaar.

cursussen moet ik ook niet zelf betalen. Daar mag ik gewoon de rekening bij m'n ouders van afgeven en dat betalen ze me terug.

GhO$T

Legacy Member
Die studentenresto's in Gent vallen wel redelijk mee, maar steken zo hard tegen als je er teveel gaat, bijna altijd dezelfde menu's en dat eten smaakt gewoon nooit echt goed, altijd diezelfde nasmaak gelijk wat je bestelt.

In het begin zat ik daar ook geregeld, nu misschien nog eens per week en das al meer dan genoeg. Dan toch liever wat meer geld kwijt door zelf iets te maken of wat van thuis meenemen.

AkiMbO

Legacy Member
€50 per week en ik zit niet op kot.

En het is er zo goed als elke week volledig door...

's middags iets eten op school of in het centrum kost al gauw €6, dus da's al €30 per week.
Als je weet dat een pintje (of iets anders) hier in de streek 1.40 à 1.60 kost, dan is de rekening gauw gemaakt he ;)

metaphore

Legacy Member
mja kzeg het €50 is nie slecht
maar als ge een feestbeest bent moet ge gewoon meer hebben...

ik doe aan uitgaan op 1 week €60 tot €80 op (das incl weekend)
dus als ge al €50 opdoet aan eten en drinken (als ge royaal eet :p) dan gaat ge mss wel te kort komen.

Alles zal afhangen van u gewoontes en hetgeen gij graag hebt.
Ge zult da dan ook nog wel merken in de eerste weken.

Massis

Legacy Member
Dees zei:
Jaja, ik ken da. Het lijkt goedkoper, maar ge gaat naar veel meer fuiven en weet ik veel wat, en daar drinkt ge natuurlijk ook, dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer, of zelfs duurder.

heb als niet-kot-student een gemiddelde van 3 keer in de week uitgaan met weken waar ik elke avond naar 1 activiteit ging, soms zelfs 2 (fakbar gevolgd door fuif, 2 fakbars, etc...)

dus naar véél meer fuiven zal ik toch nie gaan :p

Project Loony

Legacy Member
metaphore zei:
in den alma kan ik nix fatsoenlijk incl. drinken kopen voor €3 zenne
meestal komt de int totaal wel rond de €5 als ge iets fatsoenlijk pakt met vlees, frieten en groenten + drinken
Ah neen? De goedkoopste maaltijd is 2.35€, en doorgaans is die best degelijk. Water wordt er gratis voorzien, en je mag frieten/puree/rijst bijhalen zoveel je wil... Je krijgt zelfs gratis mayonaise à volonté en per maaltijd mag je een zakje ketchup/cocktailsaus erbij nemen.

Voor hetzelfde geld ga je zelf nooit (Behalve als je constant pasta eet, en dat geraak je uiteindelijk toch kotsbeu...) een dergelijk maal kunnen prepareren.

Om niet te spreken van de tijd die je ermee verspilt.

Deefees

Legacy Member
Hmm, ik ga ook op kot dit jaar, als eerstejaarsstudent dus.
Kben wel van plan veel te koken, voor mij en men lief dan wel altijd, dus mss voordeliger voor twee koken dan voor 1.. Kzal zien é.
Studentenresto op artevelde zalk ook maar es proberen en anders zie ik wel..

Unnamed

Legacy Member
Da's dus €2 voor het eten, en de drank? Komt ge ook uit in totaal op €3. Studentenrestaus zijn bedoeld om de studenten geen geld uit hun zakken te slaan é, net omdat de prijzen in de winkel zowat gelijk zijn.

Euh... Kan jij wel optellen?

15 fishsticks = €0.80 (Stel je eet 6 per maaltijd)
4 grote porties rijst = €0.45 (Je hebt maar 1 portie nodig per maaltijd)
250ml championnensaus = €0.35 (per zak dus)
Diepgevroren groenten = €? (Niet zeker, maar ook niet zo duur).

Dan is een maaltijd dichter bij de €1.20, geen €2... En €1 voor drank? Wat drink jij man? :p In de alma is water gratis, in de winkel is het €2.30 voor 12 liter. 12 liter is gelijk aan 80 glazen water. Dus afgerond 3 cent per glas water.

Zelfs cola kost geen euro, maar ik garandeer je dat zelf cola kopen goedkoper is dan in de alma cola te drinken.

Diepvriesgroenten en fishsticks, da's geen maaltijd imo. Dan spring ik nog liever de McDonalds binnen.
Eén biefstuk uit Delhaize kost trouwens al meer dan dat alles tesamen

Ik vind het meestal lekkerder dan wat ik in de alma krijg. Cordon Blue kost in de alma bijvoorbeeld €4.20, en smaakt verschrikkelijk. Terwijl ik voor de helft van de prijs bij mij op kot lekkere cordon bleu kan maken met puree en jachtsaus.

En wat denk je dat ze je geven in de alma? Dat is daar niet bepaald kwaliteitsvoedsel. Men koopt diepgevroren vlees en groenten in grote hoeveelheden, en dient ze op. Als je kwaliteitsvoedsel wilt, moet je een echte restaurant zoeken.

aXl_

Legacy Member
sudden_striker zei:
Hmm, ik ga ook op kot dit jaar, als eerstejaarsstudent dus.
Kben wel van plan veel te koken, voor mij en men lief dan wel altijd, dus mss voordeliger voor twee koken dan voor 1.. Kzal zien é.
Studentenresto op artevelde zalk ook maar es proberen en anders zie ik wel..

iedereen is in het begin van plan veel te koken. Vaak mindert dat na een tijdje ;)

Feignasse

Legacy Member
Unnamed zei:
Ik vind het meestal lekkerder dan wat ik in de alma krijg. Cordon Blue kost in de alma bijvoorbeeld €4.20, en smaakt verschrikkelijk. Terwijl ik voor de helft van de prijs bij mij op kot lekkere cordon bleu kan maken met puree en jachtsaus.

En wat denk je dat ze je geven in de alma? Dat is daar niet bepaald kwaliteitsvoedsel. Men koopt diepgevroren vlees en groenten in grote hoeveelheden, en dient ze op. Als je kwaliteitsvoedsel wilt, moet je een echte restaurant zoeken.

Mja ik zei het toch al: Almavoedsel is brol :p

Ofwel kook ik zelf, maar dan echt vers voedsel. En een stuk vlees alleen al is niet echt goedkoop.
Ofwel ga ik uit eten. Veel gedaan dit jaar en het kost inderdaad wat meer maar als je de goeie plekjes kent wel de moeite waard imo.

Massis

Legacy Member
aXl_ zei:
iedereen is in het begin van plan veel te koken. Vaak mindert dat na een tijdje ;)

ik ben het sowieso al niet van plan :D ik zie wel hoeveel honger ik heb :p

ik kook wel graag, maar hierthuis is da dan voor 4/5 man en dan is daar iets aan, 2 potten en een pan voor uzelf vuilmaken elke dag (en met de hand ipv de afwasmachine afwassen dan nog) is wss toch teveel moeite, ken mezelf nogal ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan