Archief - Kotleven: hoe duur?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Massis

Legacy Member
ik kwam vorig jaar net toe met 50€ in de maand ZONDER op kot te zitten...

heb daarbovenop ook nog eens 150€ van vakantiewerk opgedaan...

dit jaar wel op kot, langs de andere kant ook praesidium dus alle fuiven zijn normaal al gratis inkom en op eigen fuiven gratis drank tijdens de werkshift

krijg geld op proton van ouders (middageten op school / boeken betalen)
+ zakgeld om te eten/drinken/feesten
+ wa eten van thuis mee (maakt ze toch al voor zus, nu gwn alle ingredienten x2 :p )

bekaertpj

Legacy Member
vraagje ( kga daarvoor geen nieuwe topic openen )
hoeveel kost een abo voor de trein voor een schooljaar?
kben van kortrijk en kga naar gent dit jaar.

Mr.Anderson

Legacy Member
bekaertpj zei:
vraagje ( kga daarvoor geen nieuwe topic openen )
hoeveel kost een abo voor de trein voor een schooljaar?
kben van kortrijk en kga naar gent dit jaar.

Ik denk rond de 150€ voor 3 maanden?

Feignasse

Legacy Member
bekaertpj zei:
vraagje ( kga daarvoor geen nieuwe topic openen )
hoeveel kost een abo voor de trein voor een schooljaar?
kben van kortrijk en kga naar gent dit jaar.

Ga je op kot of moet je elke dag heen en terug?
Voor wie op kot gaat is een campuskaart wel handig en uiteraard veel goedkoper dan een abonnement.

Maar goed, alle tarieven zijn te vinden op de site van de spoorwegen:
www.nmbs.be

bekaertpj

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Ik denk rond de 150€ voor 3 maanden?

ge ebt daarjuist het antwoord gegeven op msn :confused:
waarom post je dit nu nog eens ?
omdat ge het niet zeker wist vraag ik het nog eens op tng forum dus weet iemand helemaal zeker het antwoord ?

bekaertpj

Legacy Member
Ulixes zei:
Ga je op kot of moet je elke dag heen en terug?
Voor wie op kot gaat is een campuskaart wel handig en uiteraard veel goedkoper dan een abonnement.

Maar goed, alle tarieven zijn te vinden op de site van de spoorwegen:
www.nmbs.be

tis voor heen en terug
op kot is het voor mij nog wat te door imo
kheb als eens gekeken op de site maar kvind het niet direct terug.

Radiance

Legacy Member
Nu ni voor 't een of 't ander, maar als ge in uw studies even inventief gaat zijn als voor iets simpel als het opzoeken van treininfo, begin dan gewoon niet met studeren.

Een abbonement is onbeperkt geldig, en natuurlijk is dat dan in beide richtingen & ik ben zeker dat dat daar op staat.

bekaertpj

Legacy Member
Radiance zei:
Nu ni voor 't een of 't ander, maar als ge in uw studies even inventief gaat zijn als voor iets simpel als het opzoeken van treininfo, begin dan gewoon niet met studeren.

Een abbonement is onbeperkt geldig, en natuurlijk is dat dan in beide richtingen & ik ben zeker dat dat daar op staat.

heb ik gezegd dat het er niet op staat ?
heb ik gezegd dat het niet in beide richtingen zou zijn ?
tis al laat en kheb gaan trainen en ben wa blijven plakken , kheb echt geen zin om nu wat op de site van nmbs te zitten. als iemand van het forum het antwoord zou weten kan ik het toch vragen zeker?

Mr.Anderson

Legacy Member
Radiance zei:
Nu ni voor 't een of 't ander, maar als ge in uw studies even inventief gaat zijn als voor iets simpel als het opzoeken van treininfo, begin dan gewoon niet met studeren.

Een abbonement is onbeperkt geldig, en natuurlijk is dat dan in beide richtingen & ik ben zeker dat dat daar op staat.

Der is een verschil tussen 'inzetten voor studies' en 'te leeg zijn om het op te zoeken'. En dit 2de is hier zelfs niet van toepassing aangezien hij toch duidelijk zegt dat gij op de site heeft zitten zoeken en niets heeft gevonden :)

enj0i^

Legacy Member
kotleven is HEEL duur :p

250 euro per maand voor kot + 200 euro per maand drinkgeld...

damn, het kost men ouders veel maarja, ze gunnen me het wel :)

Radiance

Legacy Member
Allé, ik ben blijkbaar veel te veeleisend, het kost u welgeteld € 463 voor een jaar.

Mr.Anderson

Legacy Member
enj0i^ zei:
kotleven is HEEL duur :p

250 euro per maand voor kot + 200 euro per maand drinkgeld...

damn, het kost men ouders veel maarja, ze gunnen me het wel :)

Das idd wel veel :p Daarom ga ik ook met den trein gaan. Maar het kotleven is waarschijnlijk een leuke ervaring? Mja, hier zou da nie goed gaan denk ik. We kunnen dat niet goed financieren, das 450 euro per maand :naughty:

bekaertpj

Legacy Member
Radiance zei:
Allé, ik ben blijkbaar veel te veeleisend, het kost u welgeteld € 463 voor een jaar.
dankjewel :)
zieje als het lukt kunde toch vriendelijk zijn e :lol:


kwist idd wel dat het op de site van nmbs te vinden was maar tis toch een forum , niet ?

thx :)

enj0i^

Legacy Member
Nja mijn vriendin gaat nog veel hoger..

350 voor haar kot + 250 iedere maand, dat is 600 euro iedere maand.

Nja ik heb het geluk dat ik enige kind ben en dat mijn ouders veel gespaard hebben, en dat ik daar nu de vruchten van pluk.

In ruil heb ik er wel voor gezorgd dak erdoor ben, dat ik mijn tijd in gent daar niet verpruts :)

EazY

Legacy Member
€280 voor mijn kot

krijg €50 per week, en dan nog eens €10 zakgeld

meestal probeer ik een 20-tal euro over te houden om uit te gaan in 't weekend. Tijdens de week kan ik mij dat niet permitteren/ook niet echt zin in.

clubje

Legacy Member
Noem me conservatief maar ik vind niet dat uw ouders moeten betalen voor het geld dat je verdoet op café. Vooral niet als je elke avond gaat en nog vooraller niet als je studies daaronder lijden.

Enfin ik krijg 40 euro per maand, en heb meestal over. Als ik uitga is dat meestal met een bende van 10 man, op café. Dan zet ieder één rondje, en ben je dus 10 euro kwijt. En meer dan 10 pinten krijg ik toch niet op, op één avond, is wel een voordeel.

Feignasse

Legacy Member
clubje zei:
Enfin ik krijg 40 euro per maand, en heb meestal over. Als ik uitga is dat meestal met een bende van 10 man, op café. Dan zet ieder één rondje, en ben je dus 10 euro kwijt. En meer dan 10 pinten krijg ik toch niet op, op één avond, is wel een voordeel.

Dat zal dan in fakbars zijn want in de meeste gewone café's ben je voor een standaardconsumptie 1.60 à 1.70 kwijt. Koffie en speciale bieren dikwijls 2€, cappuccino 2.50, cocktails 5€ en meer.

Unnamed

Legacy Member
Drinken in de fakbar aan €0.6 per pint... (En dan drink in nog niet eens zo veel). Fuiven van je eigen kring kosten meestal bijna niks kwa inkom...

Om de twee weken eens een cantus (= €7).

En voor de rest: Zelf koken is het goedkoopste. Goedkoper en lekkerder dan de alma. Ga gewoon naar de GB en koop telkens het goedkoopste merk rijst, pasta, patatjes, fishsticks, diepgevroren vlees, spinazie etc... Het duurste is nog de saus, maar zelfs dat valt mee. Vele sauzen kan je kopen in een zakje, en moet je enkel water bij doen en laten koken.

En 's morgens eet je dan brood met het goedkoopste merk choco of confituur.

Maar goed, dan komt het echt wel goedkoop uit. Ik kan er geen getal op plakken, omdat ik soms dingen koop die ik pas twee weken later eet ofzo... Soms reken ik eens uit hoeveel een warme maaltijd kost dat ik zelf heb gemaakt. Meestal is dat rond de €1.5: Echt niks dus. En boterhammen zijn nog goedkoper. Steek daar nog een beetje fruit bij, en je leeft nog gezond ook.

Oh, en om te drinken altijd water, dat kost ook niks.

Maar bon, het is dus zeker minder dan €50 per week.

virox

Legacy Member
35€ -> meestal 25€ aan eten en drank en dan nog es 10€ ofzo vo es weg te gaan +/- gemiddeld. Mja ik krijg geen vast bedrag van thuis ze storten gewoon geld als ik er nodig heb. Maar die regel heb ik mezelf opgelegd en tot nu toe lukt da zeer goed en ze vertrouwen mij daarin (bank uittreksels maw :/) :) af en toe es erover en in de examens kan ik dan juist weer sparen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan