Archief - Kotleven: hoe duur?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dees

Legacy Member
punkrockdude zei:
dit jaar wel op kot, langs de andere kant ook praesidium dus alle fuiven zijn normaal al gratis inkom en op eigen fuiven gratis drank tijdens de werkshift

Jaja, ik ken da. Het lijkt goedkoper, maar ge gaat naar veel meer fuiven en weet ik veel wat, en daar drinkt ge natuurlijk ook, dus eigenlijk komt het op hetzelfde neer, of zelfs duurder.

Timmie

Legacy Member
270 euro voor kot/maand
+50 euro/week zakgeld (voor eten/drank/... te kopen)

meestal hou ik nog zo'n 10 euro/week over

|FuRiouS|

Legacy Member
€ 169 kot (ja cheap :D)

Ik ben nogal ne groten eter, en ik ben ook wel iemand die geniet van goed eten.
Kga ongeveer 3 keer per week naar de winkel, toch altijd voor 15-20 euro.
Ik eet ook wel eens regelmatig Chinees/Vietnamees/... samen met een aantal van mijn kot, en das dan wel ongeveer 10 euro de man soms voor 1 keer goed, lekker en veel te eten.
En dan toch ook nog eens regelmtig uitgaan, en afhankelijk van waar je naar toe gaat ben je ook wel tussen 10-50 euro kwijt.
Ik krijg € 250 per maand, en hou gemiddeld € 100 - € 50 (Al is't eerder richting € 50 tegenwoordig) over.
Uit eigen ervaring moet ik wel zeggen dat je de eerste maanden meestal niet zo veel uitgeeft, maar dat komt wel na enkele maanden.

Terrorist_Hell

Legacy Member
€120 voor peda.
€220 voor voeding, dus €11 per dag is niet bijster veel als ge 3 maaltijden per dag eet.

Cron

Legacy Member
als ge zelf kookt komt ge met 25 in de week toe, de eerste weken is het wel wat duurder omdat je dan bepaalde zaken zoals wc papier, geurverfrisser, afwasmiddel etc moet gaan kopen...

Kost kost hier 265 euro.

enj0i^

Legacy Member
en vuilzakken moet ge hier in gent ook kopen :)

alle ik toch, ieder kot voor zijn eigen is het bij ons :p

Terrorist_Hell

Legacy Member
Cron zei:
zoals wc papier, geurverfrisser, afwasmiddel etc moet gaan kopen...
Die dingen kocht ik nooit (peda). En met €25 in de week zou ik nooit toekomen. 5 warme maaltijden is al rond de €15 in de studentenrestaus, plus dan €10 voor ontbijt/avondmaal 5 x in de week :wtf:? €50 is al krap, laat staan €25.

Als ge geen ontbijt neemt, dan gaat ge al iets besparen. Maar met €10 in de week gaat ge niet ver lopen voor avondeten ze, tenzij ge op water en brood wilt leven.

aXl_

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Die dingen kocht ik nooit (peda). En met €25 in de week zou ik nooit toekomen. 5 warme maaltijden is al rond de €15 in de studentenrestaus, plus dan €10 voor ontbijt/avondmaal 5 x in de week :wtf:? €50 is al krap, laat staan €25.

Als ge geen ontbijt neemt, dan gaat ge al iets besparen. Maar met €10 in de week gaat ge niet ver lopen voor avondeten ze, tenzij ge op water en brood wilt leven.

jah, tenzij ge u 4 diepvriesmaaltijden/pizza's van 2à3€ elk op de kop tikt en dat avond eten wilt noemen :p.
Anders moet je wekelijks je budget voor eten idd wat omhoog trekken.

alé ja, met 50 in de week hou ik, zoals timmie, doorgaans zo'n 10€ over :)

Mr. SLASH

Legacy Member
mijn broer overleeft dikwijls maar op 5 a 10€ , enkel eten en drinken van de colruyt

em speelt WoW , meer moet ik niet zeggen :D

Destroyer

Legacy Member
zelf eten maken is idd veel goedkoper dan in studentenrestaus gaan eten...

metaphore

Legacy Member
gemiddeld doe ik iets van een €70/ week op ofzo
meeste geld gaat op aan uitgaan, van eten krijg ik veel mee van thuis.

ohja, pas op int begin van het jaar :)
ik was er nogal heftig ingevlogen vorig jaar en heb €350 op 2 weken opgedaan

Terrorist_Hell

Legacy Member
Destroyer zei:
zelf eten maken is idd veel goedkoper dan in studentenrestaus gaan eten...
Dus jij kunt voor €3 vlees/vis, groenten en rijst/aardappelen kopen? Een goeie pot américain kost al €2... in de winkel zou ik nergens 'n (degelijke) maaltijd kunnen vinden voor de prijs in de studentenrestaus. Voorverpakte maaltijden kosten al bijna €5 in de winkel.

aXl_ zei:
jah, tenzij ge u 4 diepvriesmaaltijden/pizza's van 2à3€ elk op de kop tikt en dat avond eten wilt noemen :p.
Anders moet je wekelijks je budget voor eten idd wat omhoog trekken.

alé ja, met 50 in de week hou ik, zoals timmie, doorgaans zo'n 10€ over :)
Wat eet gij dan op 'n dag? Ontbijt ge?

Unnamed

Legacy Member
ohja, pas op int begin van het jaar
ik was er nogal heftig ingevlogen vorig jaar en heb €350 op 2 weken opgedaan

Al zou ik elke avond uitgaan in de muziekcafé, ik zou het nog niet kunnen. Vertel eens wat je allemaal hebt gedaan...

Dus jij kunt voor €3 vlees/vis, groenten en rijst/aardappelen kopen?

Ja, natuurlijk.

15 fishsticks = €0.80 (Stel je eet 6 per maaltijd)
4 grote porties rijst = €0.45 (Je hebt maar 1 portie nodig per maaltijd)
250ml championnensaus = €0.35 (per zak dus)
Diepgevroren groenten = €? (Niet zeker, maar ook niet zo duur).

metaphore

Legacy Member
Unnamed zei:
Al zou ik elke avond uitgaan in de muziekcafé, ik zou het nog niet kunnen. Vertel eens wat je allemaal hebt gedaan...

int begin een paar keer gaan drinken op de oude markt. (toen hadden we nog nie door dat fakbars veeel goeikoper waren :) ) Hier heb ik heel veel geld gespendeerd de eerste week.
'S avonds vaak kebap/pizza/frieten eten.
vervolgens een paar kot feestjes waar ik veel te dure drank en eten voor kocht.
En dan nog extra geld opgedaan in de fakbar's.

(ah ja het weekend telde ook mee, en daar doe ik meestal ook veel te veel geld op. €50 op een avond is geen uitzondering)

uiteindelijk kwam ik na de 14 eerste dagen van men kotleven op een €350 uit :(
men ouders waren best wel kwaad toen

Bontus

Legacy Member
Destroyer zei:
zelf eten maken is idd veel goedkoper dan in studentenrestaus gaan eten...
Ik heb ondervonden dat het ongeveer evenveel u zal kosten. Met het nadeel van zelf koken dat je elektriciteit en tijd verbruikt.
Met het voordeel van zelf koken dat je toch nog IETS leert op kot. :p

Terrorist_Hell

Legacy Member
Unnamed zei:
Ja, natuurlijk.

15 fishsticks = €0.80 (Stel je eet 6 per maaltijd)
4 grote porties rijst = €0.45 (Je hebt maar 1 portie nodig per maaltijd)
250ml championnensaus = €0.35 (per zak dus)
Diepgevroren groenten = €? (Niet zeker, maar ook niet zo duur).
Da's dus €2 voor het eten, en de drank? Komt ge ook uit in totaal op €3. Studentenrestaus zijn bedoeld om de studenten geen geld uit hun zakken te slaan é, net omdat de prijzen in de winkel zowat gelijk zijn.

Psychodweep

Legacy Member
Mr. SLASH zei:
mijn broer overleeft dikwijls maar op 5 a 10€ , enkel eten en drinken van de colruyt

em speelt WoW , meer moet ik niet zeggen :D

5 à 10 EUR op ne week ??
Dan moede alle dagen rijst of deegwaren eten met het goedkoopste vlees dat er is en enkel water drinken.... ??

Destroyer zei:
zelf eten maken is idd veel goedkoper dan in studentenrestaus gaan eten...

Nie altijd hoor, hangt er beetje van af wat da ge eet eh, als ge ne steak koopt van de delhaize zijde min 3 EUR kwijt, terwijl in studentenresto ge er alles al bij krijgt en nog nie eens hoeft af te wassen...

Project Loony zei:
Jongens toch, al dat gebash op Alma.

Alma geeft relatief goed voedsel aan een zeer goede prijs, meer kan je toch niet vragen...

Ja, den Alma vind ik toch beter dan hetgeen ze serveren op Hogent.
Bij de Alma hebde vers belegde broodjes, ruim aanbod van verschillende maaltijden aan een goedkope prijs. Bij Hogent (Sovoreg?) ist altijd tzelfde en heb je standaard enkel de friet combi maaltijden en dan komt er 1 hoofdschotel bij die in 10 minuten is uitverkocht.
Broodjes zijn van die pistolets oftewel van die harde uitgedroogde stokbroden van een dag ervoor, echt rubber...

metaphore

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Da's dus €2 voor het eten, en de drank? Komt ge ook uit in totaal op €3. Studentenrestaus zijn bedoeld om de studenten geen geld uit hun zakken te slaan é, net omdat de prijzen in de winkel zowat gelijk zijn.

in den alma kan ik nix fatsoenlijk incl. drinken kopen voor €3 zenne
meestal komt de int totaal wel rond de €5 als ge iets fatsoenlijk pakt met vlees, frieten en groenten + drinken

servi

Legacy Member
ik nam geen eten of drinken mee van thuis uit en kocht mijn eten grotendeels bij een proxy delhaize (duurder dan een delhaize) en ik kwam toe met 35 à 40 euro per week. Met dat geld kocht ik dan ook alles wat ik nodig had ( noteblocks, balpennen, kuisgerief, shampoo, deo, busticket, ... ) uitgezonderd de cursussen in het begin van het jaar.

Als ge dus geen eten meeneemt van huis : +/- 40 euro
wel eten van huis meenemen : +/- 20 euro
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan