Archief - Kat gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Voila, ook dieren van dezelfste soorten maar andere rassen hebben andere karaktertypes..

Huasheng

Legacy Member
De thread is nog niet al te oud, dus 'k kom hier toch even m'n vraag placeren.

Maar eerst even reageren in verband met prijs van een Maine Coon: aanschaf

Nu, mijn vraag: Ik vraag mij feitelijk al lange tijd af welke kattenrassen er allemaal rosse/roste/rode katten kunnen 'produceren'.
Ik weet dat o.a. de Maine Coon dit kan, maar 'k zoek eerder naar de kattenrassen die 'typische' roste katten voortbrengen.
Iemand die kan helpen?
Voorbeeldjes: 1 2 3 4

Dr Good

Legacy Member
Mr zappa zei:
... hier in gent kan je ze anders zo van de straat plukken en meenemen... :D

..Ze hebben hier een ganse boot met poezen die ze niet kwijtgeraken...
(Ge weet wel dienen poezenboot waar die blonde poes, joyce, de meter van is) :D

Daar krijgt je nooit een raskat. als ie een raskat wil dan zal ie er veel geld voor moeten betalen, terecht.

Arifiene

Legacy Member
Huasheng zei:
De thread is nog niet al te oud, dus 'k kom hier toch even m'n vraag placeren.

Maar eerst even reageren in verband met prijs van een Maine Coon: aanschaf

Nu, mijn vraag: Ik vraag mij feitelijk al lange tijd af welke kattenrassen er allemaal rosse/roste/rode katten kunnen 'produceren'.
Ik weet dat o.a. de Maine Coon dit kan, maar 'k zoek eerder naar de kattenrassen die 'typische' roste katten voortbrengen.
Iemand die kan helpen?
Voorbeeldjes: 1 2 3 4

De typische 'straatkat' I'm afraid... :)
Allé, de foto's die gij toont zijn toch straatkatten. Waar ge ook kunt voor kijken is Europees korthaar. Qua uitzicht zijn die bijna identiek aan de straatkat, maar ze hebben een stamboom en kosten rond de 250 à 300 euro. Als je dus zo'n rostje wil zou je best gewoon voor een straatkat kijken...
Bedenk ook dat je dan in 98% van de gevallen een mannetje zult hebben, rostjes zijn meestal mannelijk.
Jammer dat ge da ni eerder gezegd hebt, een vrouw hier om de hoek heeft een zeldzaam rost vrouwtje, en die had een nestje van 5 roste katjes :).

@ Dr. Good: bullshit, wij krijgen in het asiel regelmatig raskatten met stamboom binnen, gewoon omdat ze niet genoeg kweken, omdat ze de cattery willen inkrimpen, omdat ze verhuizen, ze beu zijn, etc etc...
De stamboom krijgen we er meestal bij, en dan vragen we €100, gelijk welk ras (behalve Sphynx om de welbekende reden dat ze rond de €1000 kosten).

*Maya*

Legacy Member
Huasheng zei:
De thread is nog niet al te oud, dus 'k kom hier toch even m'n vraag placeren.

Maar eerst even reageren in verband met prijs van een Maine Coon: aanschaf

Nu, mijn vraag: Ik vraag mij feitelijk al lange tijd af welke kattenrassen er allemaal rosse/roste/rode katten kunnen 'produceren'.
Ik weet dat o.a. de Maine Coon dit kan, maar 'k zoek eerder naar de kattenrassen die 'typische' roste katten voortbrengen.
Iemand die kan helpen?
Voorbeeldjes: 1 2 3 4

Eventueel de roodbruine Abbesijn of zijn langharige variant de Somali. :)

Makkelijkste is denk ik wel om gewoon ergens 1tje te gaan uitkiezen in een asiel dan. http://www.pets.be/ zitten cuties bij ;)

Arifiene

Legacy Member
*Maya* zei:
Eventueel de roodbruine Abbesijn of zijn langharige variant de Somali. :)

Makkelijkste is denk ik wel om gewoon ergens 1tje te gaan uitkiezen in een asiel dan. http://www.pets.be/ zitten cuties bij ;)

Dat zijn dan wel géén "gewone" rode katten hoor.
Abbesijnen zijn nogal ADHD-achtig en enorm slank van model. Somali heb ik niet zoveel ervaring mee.
Gewone rode tijgerkatten => Europees korthaar of straatkatten.
Tenzij iemand hier ene ras kent waar ik het bestana ni van weet :p

.:KrusT:.

Legacy Member
Atrox zei:
Waarom speciaal zo'n raskat?
Khoop zo'n katje van bij ne boer. Kost niks en dan redt ge da beeske tenminste van een verdrinkingsdood :)

QFT

(5 chars)

*Maya*

Legacy Member
Wel, hij vraagt een ras, voila.
ADHD geval of niet, uw huisdier temmen en opvoeden doet al veel.
Ik heb hier ook zo'n 2 drukke gevallen, dat brengt tenminste leven in de brouwerij. :)

Arifiene

Legacy Member
*Maya* zei:
Wel, hij vraagt een ras, voila.
ADHD geval of niet, uw huisdier temmen en opvoeden doet al veel.
Ik heb hier ook zo'n 2 drukke gevallen, dat brengt tenminste leven in de brouwerij. :)

ik ging eerder af op de geposte foto's :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan