Archief - Kat gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
En wat zijn zowat de erkende cattery's (beter hier vragen dan)

S.conceiçao7

Legacy Member
katten zijn coole beesten ja,
ik heb er ook, al heel mijn leven.

maar betalen daarvoor vind ik beetje gek, er zijn elk jaar zoveel katjes die geboren worden, die ze gratis weg geven..

Brecht

Legacy Member

Annun

Legacy Member
Wij hebben hier zo'n tijgerachtige kat. Is normaal gezien niet rasecht, we hebben die gekregen toen ik in het eerste leerjaar zat (is ondertussen al 12 jaar dus). Is echt een zot beest. Favoriete bezigheden: eten en liggen. Soms kan die heel lief zijn en een minuut later is hij het beu en valt hem u aan.

w00tw00t

Legacy Member
ik vind het redelijk bs om te zeggen dat bv de kat van dees ras is afstandelijk en die van die ras niet want alle katten hebben hun eigen trekken net zoals elk levend wezen

Varathx

Legacy Member
w00tw00t zei:
ik vind het redelijk bs om te zeggen dat bv de kat van dees ras is afstandelijk en die van die ras niet want alle katten hebben hun eigen trekken net zoals elk levend wezen

Toch niet hoor, de mensen in het algemeen niet zo goed de karaktertrekjes van kattenrassen ivm honderrassen. Vb : vergelijk maar eens een Jack Russel tov Labrador , hevig en zot tov vrij rustig en kalm. Ok, het is niet bij 100% van de honden zo (alhoevel...Jack russel rustig?) maar toch, die dieren worden gekweekt op hun karaktereigenschappen en dat is bij katten juist hetzelfde, het is gewoon minder bekend bij de mensen omdat een kat en kat is, vooral dan omdat de meeste mensen straatkatten in huis hebben.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
kweet ni of da't ne pers is :) die hebbe precies wa langer haar en ne plattere snuit terwijl deze nog een gewoon snuit heeft, zo e beetje gelijk zo'n britse korthaar ^^

na eens e fotoke op te zoeke van zo'n noorse boskat lijkt zen snuit daar wel het hardste op eigelek ^^

Arifiene

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
kweet ni of da't ne pers is :) die hebbe precies wa langer haar en ne plattere snuit terwijl deze nog een gewoon snuit heeft, zo e beetje gelijk zo'n britse korthaar ^^

na eens e fotoke op te zoeke van zo'n noorse boskat lijkt zen snuit daar wel het hardste op eigelek ^^

Bij een kruising worden niet persé alle eigenschappen overgenomen. De nakomelingen kunnen de brede kop en platte neus hebben, maar kort haar, maar ook gewoon lang haar, zonder de kop en platte neus.

Gamb|t

Legacy Member
Maar wat op die foto staat is zeker geen pers.

Te lange neus
Te lange oren
en de kat is halflang harig.

Als je de foto vergelijkt met een echte pers dan zal je de verschillen wel zien.

Arifiene

Legacy Member
Gamb|t zei:
Maar wat op die foto staat is zeker geen pers.

Te lange neus
Te lange oren
en de kat is halflang harig.

Als je de foto vergelijkt met een echte pers dan zal je de verschillen wel zien.

da weetek ook da da geen pers is , hebbek da gezegd?

als ge een pers kruist met een straatkat met lange neus, lange oren en kort haar kunde zoiets in principe dus wel bekomen, dat was men punt

moemi

Legacy Member
idd onze vorige kat hat ook half lang haar, geen platte neus en bleek ook een kruising te zijn van persisch en iets anders. (heeft de dierenarts ons weten te vertellen dusja...)

Nu is mijn kat vandaag gesteriliseerd, echt zielig hoe mottig en sloom die er nu bijloopt. Struikeld over haar eigen pootjes en reageert ni veel :sad: hopelijk morgen beter

Atrox

Legacy Member
Waarom speciaal zo'n raskat?
Khoop zo'n katje van bij ne boer. Kost niks en dan redt ge da beeske tenminste van een verdrinkingsdood :)

*Maya*

Legacy Member
Wij hebben sinds een 2tal weken een kitten bij, heb gekozen voor een heilige birmaan, een choc. tabby point. Birmanen worden wit geboren en zijn qua points pas volledig ontwikkeld als ze rond één jaar zijn.
Makkelijk qua vachtverzorging vermits ze amper ondervacht hebben en bij de half-langharigen horen, 1 keer in de week eens borstelen is voldoende en dat is dan dikwijls nog omdat ze het aangenaam vinden ;) .
Aangenaam karaktertje voor in huis te hebben, momenteel zit ze naast het scherm naar de cursor te kirren en kan ze met haar poten niet van het toetsenbord blijven :) .
Ik heb ze nu samen met een 2,5 jarige gewone huiskat, zij was als kitten een vondelingetje dat we in huis hebben genomen.
Ik heb er geen moment spijt van om ze in huis te hebben, ik heb er veel plezier en vriendschap van.

Bieke in tentje :unsure:
Lara
Lara @ hunting modus

@silent_spring@

Legacy Member
idd, wij hebben hier thuis al héél lang katten.
eens 7 gehad, dan trug 6, nu hebben we trug 7 katten.
't laatste nieuwe katje was zelf een katje dat helemaal verwaarloosd buiten in onze tuin rondliep, en dat hebben we binnen gehaald en verzorgd.
nu ja, ondertussen kennen wij al wel véél van katten en hoe ze te verzorgen.
al onze katten komen 's avonds binnen slapen en de meeste zitten ook de ganse dag binnen over 't ganse huis.

vorig jaar is onze oudste kattin gestorven die mijn ouders kort nadat ze getrouwd waren geadopteerd hadden, die was 19 jaar geworden !!

Feignasse

Legacy Member
*Maya* zei:
Wij hebben sinds een 2tal weken een kitten bij, heb gekozen voor een heilige birmaan, een choc. tabby point. Birmanen worden wit geboren en zijn qua points pas volledig ontwikkeld als ze rond één jaar zijn.
Makkelijk qua vachtverzorging vermits ze amper ondervacht hebben en bij de half-langharigen horen, 1 keer in de week eens borstelen is voldoende en dat is dan dikwijls nog omdat ze het aangenaam vinden ;) .
Aangenaam karaktertje voor in huis te hebben, momenteel zit ze naast het scherm naar de cursor te kirren en kan ze met haar poten niet van het toetsenbord blijven :) .
Ik heb ze nu samen met een 2,5 jarige gewone huiskat, zij was als kitten een vondelingetje dat we in huis hebben genomen.
Ik heb er geen moment spijt van om ze in huis te hebben, ik heb er veel plezier en vriendschap van.

Bieke in tentje :unsure:
Lara
Lara @ hunting modus

Die eerste is prachtig. Persoonlijk ben ik niet zo zot van al die langharige en platneuzige beesten :p Onze straatkat: http://users.skynet.be/ulixes/c.jpg

sgt slingshot

Legacy Member
w00tw00t zei:
ik vind het redelijk bs om te zeggen dat bv de kat van dees ras is afstandelijk en die van die ras niet want alle katten hebben hun eigen trekken net zoals elk levend wezen

ben ik fout als ik zeg dat hollanders over het algemeen luidruchtiger zijn dan belgen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan